Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-04-2015, 21:56
Cline_93 Cline_93 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 5
Exclamation Polo 86c Schroefset!

Dag Dag!

Laatst een slippertje gehad met mijn Polo, waardoor mijn veer vooraan geplooid is. Sowiezo wilde ik al een schroefset kopen, dus nu is het goeie moment!
Heb al vanalles opgezocht, zodat ik zeker de goeie set zou kopen (en de goedkoopste met goeie kwaliteit). Ik vind veel forum waar ze over de veren babbelen, maar ze zetten er nooit op als ze ze gekocht hebben en wat hun ervaring is. Zou wel handig zijn, bij deze!

Welke sets hebben jullie gekocht en waar precies? Zitten de goca-attesten erbij? Klopt het dat ik aparte goca-attesten kan krijgen via hottuning, voor 60 euro?

Tot nu toe heb ik 3 sites waar ik ze zou kunnen kopen:
http://www.benl.ebay.be/itm/TA-Gewi...=item2c9088f00a

https://hottuning.nl/ta-technix-sch...polo-86c-60537/

http://item.teiletreff.de/010622-ta...vw-polo-86c-neu

Hebben jullie de veren al zelf gestoken? Is dit moeilijk? Zijn er tips voor?

Want het zit toch wel anders in elkaar dan een golfke he..

Bedankt he!
Reply With Quote
  #2  
Old 06-04-2015, 22:18
t3fastbackt4 t3fastbackt4 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 229
Default

De sets die jij laat zien zijn hetzelfde merk.
De polo veerpoten zijn van polo 1-2f hetzelfde.
Dus tot 94.

Je zal nieuwe wiellagers moeten kopen.
__________________
Polo 2c steilheck carb project!!
Polo g40 eaton!! Project....( bijna klaar)
Reply With Quote
  #3  
Old 07-04-2015, 11:26
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Zou hem in jou geval gewoon via hottuning aanschaffen ivm de attesten in belgië.
Kost een paar euro meer, maar je weet wel zeker dat het correct is. Let wel even op je autopapieren, typenummer moet overeen komen en dat schijnt nog wel eens niet te kloppen, er moet dus 86c staan in de papieren. Niet 86d ofzo. Anders kun je nog niks omdat er zogezegd geen gelijkvormigheid is.
Ben blij dat ik niet in belgië woon.

Deze sets zijn nog makkelijker te monteren dan een vaste verlagingsset, omdat de veerpoten erbij zitten. Kwestie van nieuwe wiellagers er in, toplagers er op en monteren maar.
Zorg dat je voor bouten onderaan de schokdempers van de achteras alvast een nieuw setje bouten hebt. Deze willen namelijk nog wel eens afbreken bij het demonteren.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #4  
Old 07-04-2015, 17:17
Cline_93 Cline_93 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 5
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Zou hem in jou geval gewoon via hottuning aanschaffen ivm de attesten in belgië.
Kost een paar euro meer, maar je weet wel zeker dat het correct is. Let wel even op je autopapieren, typenummer moet overeen komen en dat schijnt nog wel eens niet te kloppen, er moet dus 86c staan in de papieren. Niet 86d ofzo. Anders kun je nog niks omdat er zogezegd geen gelijkvormigheid is.
Ben blij dat ik niet in belgië woon.

Deze sets zijn nog makkelijker te monteren dan een vaste verlagingsset, omdat de veerpoten erbij zitten. Kwestie van nieuwe wiellagers er in, toplagers er op en monteren maar.
Zorg dat je voor bouten onderaan de schokdempers van de achteras alvast een nieuw setje bouten hebt. Deze willen namelijk nog wel eens afbreken bij het demonteren.



Handige uitleg! Super! Nu nog het typenummer vinden en 't in orde. Nieuwe wiellagers hoef ik niet te kopen, aangezien ik deze van mijn oude veren kan gebruiken he.
En goed om te weten van die bouten! Want iets versteken en dan zoiets tegenkomen, da's nogal stom dan.

Bedankt!
Reply With Quote
  #5  
Old 07-04-2015, 21:15
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Quote:
Originally Posted by Cline_93
Handige uitleg! Super! Nu nog het typenummer vinden en 't in orde. Nieuwe wiellagers hoef ik niet te kopen, aangezien ik deze van mijn oude veren kan gebruiken he.
En goed om te weten van die bouten! Want iets versteken en dan zoiets tegenkomen, da's nogal stom dan.

Bedankt!


Wiellagers zitten geperst. Eruit halen = Slopen. Zo zit het helaas.
Vanwege de constructie is het ook bij het monteren van een vaste set een aanrader om ze te vervangen (of ze moeten net nieuw zijn)
Setje wiellagers zijn op ebay niet zo duur, 25 of 30 euro per set.

Toplagers zou je wel kunnen hergebruiken, maar als dat nog de originelen zijn raad ik je aan die wel te vervangen, simpelweg omdat anders de boel er weer volledig onderuit zal moeten (liever alles in 1x denk ik dan)
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!

Last edited by The_Maxx : 07-04-2015 at 21:18.
Reply With Quote
  #6  
Old 07-04-2015, 21:50
Cline_93 Cline_93 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 5
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Wiellagers zitten geperst. Eruit halen = Slopen. Zo zit het helaas.
Vanwege de constructie is het ook bij het monteren van een vaste set een aanrader om ze te vervangen (of ze moeten net nieuw zijn)
Setje wiellagers zijn op ebay niet zo duur, 25 of 30 euro per set.

Toplagers zou je wel kunnen hergebruiken, maar als dat nog de originelen zijn raad ik je aan die wel te vervangen, simpelweg omdat anders de boel er weer volledig onderuit zal moeten (liever alles in 1x denk ik dan)



Ahaaa! Da's wat anders! Dan inderdaad best nieuwe kopen, 'k had er al gevonden voor een schappelijke prijs. Gelukkig! Jaa, liever alles in ene keer dan ben ik meteen op mijn gemak!

Da zijn toch maar dure veren e van die polo's :p

Mercikes he!
Reply With Quote
  #7  
Old 07-04-2015, 21:58
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Quote:
Originally Posted by Cline_93
Ahaaa! Da's wat anders! Dan inderdaad best nieuwe kopen, 'k had er al gevonden voor een schappelijke prijs. Gelukkig! Jaa, liever alles in ene keer dan ben ik meteen op mijn gemak!

Da zijn toch maar dure veren e van die polo's :p

Mercikes he!


Schroefset ja.

Verlagingsveren of vaste verlagingssets kun je voor rond de 100 euro krijgen. Kost wel wat meer moeite om te monteren, maar dat valt allemaal wel mee. Hottuning verkoopt die sets trouwens ook gewoon met goca attesten, wel weer wat duurder dan via ebay natuurlijk (want daar kopen ze ze zelf...)
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #8  
Old 07-04-2015, 22:01
Cline_93 Cline_93 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 5
Default

Jaa, heb een heel eind getwijfeld of ik schroefset of verlaagde veren wilde kopen. Een schroefset is misschien duurder, maar wel kwalitatiever en je kan de hoogte/ laagte zelf kiezen he. Inderdaad ook al meer moeite om te monteren he.
Reply With Quote
  #9  
Old 07-04-2015, 22:13
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Kwalitatief zijn deze schroefsetjes gewoon budget. Zelfde als de 100 euro vaste sets (zelfde merk) wel goeie kwaliteit, maar geen hoogstandjes. Die vaste sets zijn overigens altijd aan de achterzijde te stellen in een paar standen.
Maar uiteraard ligt de keuze bij jou en je budget.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #10  
Old 08-04-2015, 21:17
patrick 86c patrick 86c is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,037
Default

Of op zoek gaan naar een net gebruikt setje van beter kwaliteit.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN
Reply With Quote
  #11  
Old 08-04-2015, 22:00
Cline_93 Cline_93 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 5
Default

Mooh, kan je een verlaagde set ook met gocca-attesten kopen! Super zeg, maar vind ze wel nergens op Hottuning, tenzij ik echt niet goed gekeken heb.

Jaa, ik heb ook al gezocht achter een tweedehandssetje. Maar dat is nogal moeilijk te vinden en niet altijd betrouwbaar ook he.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum