Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-08-2013, 23:04
Blaauwwiekel's Avatar
Blaauwwiekel Blaauwwiekel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 347
Default De rode 32b variant

Hierbij wel leuke nieuwe info..














Dit is een ruil die ik heb gedaan met gesloten beurs.
Wendy {mijn vrouw} had een 3b 97er, 1600, en elec ramen voor thats it.
Zwart, aircopomp toty, vermoede ik, gezien er bij aankoop geen riem op zat, nooit geprobeerd, zal stuk zijn boeit niet. Ik heb er een paar keer in gereden zelf, en reed prima, enkel je mist gewoon iets in een 1600, en als daar zomers de sleurhut achter hangt is het ruk, maar als je karretje zand haalt is er ook power te kort.
Dus ik wilde die wel kwijt voor wat anders, maar iets belasting vrij.
Veranderd straks maar als je deftig benzine houd en niet boven 87 komt blijft het belasting verhaal nog een lachertje, 120 euro max per jaar. Dus ik zoeken, trof ik dit mooie exemplaar, en de man wilde wel met mij ruilen.
Dus dit is sinds vrijdag mijn trots op de oprit.
Een 1800 automaat, wel een 2e, pierburg, maar met voorontsteking loopt het goed.
Verder vanuit zwolle komen cruisen emt 100/120, en trillerij in de wielen, geen slag gevoel maar balans niet goed. Barum bravius banden voorom, niet mijntype band wel eens nieuw verkocht in het verleden, kwamen wel eens terug. Lawaai en trillen.
Kocht een collega toen onder een golf 2, en heeft ze ook verweiderd.
Nu ben ik zeker niet echt dol op de lmv die eronder liggen, lijkt mij Borbet toe, maar past er niet helemaal bij.
Maat van mij heeft ontsteking goed gezet en had nog een sloper liggen, 32b. Variant. 5 cilinder. Met jawel een voorpoot set met geventileerde schijven, en eibach veren. Die komen binnenkort in mijn berging, en als de aanbouw klaar is, kan ik mooi binnen in de winter knutselen.
Verder komen er dus eerst 14 inch golf 2 staal onder, en cruis ik rustig rond.
Dynamo moet vervangen worden, en startmotor draait even mee na het starten, dus ook vervangen. En dan hoop ik dat het allemaal een leuk gelukje blijft.
Maar wilde niet jullie dit even onthouden, moest ik even delen..
__________________
Perfectie is een emotie.
Reply With Quote
  #2  
Old 27-08-2013, 10:04
VW Johs's Avatar
VW Johs VW Johs is offline
Triple Action Donor
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 912
Default

Leuke aanwinst , staat er nog netjes bij
Reply With Quote
  #3  
Old 27-08-2013, 16:48
dieselaar dieselaar is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2009
Posts: 152
Default

Ziet er goed uit sietze,daar ga je een hoop plezier van hebben.
Reply With Quote
  #4  
Old 27-08-2013, 17:40
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,428
Default

Gave aanwinst!!
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #5  
Old 02-09-2013, 14:42
Blaauwwiekel's Avatar
Blaauwwiekel Blaauwwiekel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 347
Default

Zo, eerste shit happens. De motor begon beroerd te lopen, eerste dag al. Ontsteking versteld, en wat vroeger gezet, liep weer zonder moeilijk doen, met angst voor die rottige pierburg 2e carb. Vandaag zou ik weg, en moeilijk doen begon weer, luchtfilter los, en bak eraf, en carb los, bleek al een Febi plaat onder gemonteerd, maar met scheur, dus nieuwe besteld. Morgen binnen..
Mijn vraag is eigenlijk, ik heb van een maatje nog een inlaat met 1b carb gekregen, een solex, is die ook te monteren?
Gezien ik niet weet of de plaat wel de oplossing is.
1800 motor liep opzich wel mooi, dus verwacht het probleem echt in carb..
Of dat er iets anders een oplossing kan zijn.
Om er nu een andere motor in te zetten, wat nieuwer type ofzo, das weer wat..
Wel leuk als je ruimte tijd en het geld ervoor hebt.
Eerst andere prio's.
__________________
Perfectie is een emotie.
Reply With Quote
  #6  
Old 03-09-2013, 11:22
Blaauwwiekel's Avatar
Blaauwwiekel Blaauwwiekel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 347
Default



Mijn probleem blifjt, ik heb de carburateur er weer op, zoals het hoord.
Slangen op vacuum lek wat gezien, kon zo niks vinden.
Voetplaat is nieuwe, carburateur beetje schoon gemaakt met rem reiniger, en compressor leeg geblazen. Geen verschil met gisteren. Hij blijft gewoon niet goed lopen, wat met ontsteking gedraaid, maar ook geen verschil.
Niet dat ik kan afstellen, maar tikje voor tikje..
Ik loop beetje vast. Waar ik moet ik verder zoeken, of zal de pierburg 2e gewoon dood zijn.
Hekel aan dit soort dingen..
Je ziet de motor ook schommelen, bij dik 2200 toeren.
Als je dat gestommel van de motor ziet zoek je in de onsteking, maar is dat wijsheid? Ik kan het toch niet testen of iets?
__________________
Perfectie is een emotie.

Last edited by René : 20-10-2013 at 22:58.
Reply With Quote
  #7  
Old 20-10-2013, 22:52
Blaauwwiekel's Avatar
Blaauwwiekel Blaauwwiekel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 347
Default

Baal wel, ik kocht een Carb in het dorp van een man die er best verstand heeft. Maar is een onding, loopt nu al een goed aantal week NIET. Staat stil achter huis, die man wilde mijn eigen Carb wel nazien en schoonmaken. Maar al met al nog niks. De man voor 2 week terug gebeld, ging naar een beurs in duitsland, daar vond hij vast onderdelen die nodig waren? En zijn eigen auto ook nog stuk, dus duurde nog wel even.
Maar ik zit maar steeds met 1 auto. Mijn vrouw met kinderen hebben de auto ook nodig. En op een of andere manier is mijn zin deze Passat helemaal weg. Ben er helemaal klaar mee, voor mij is dit gevoel van zit geen zegen op.
__________________
Perfectie is een emotie.
Reply With Quote
  #8  
Old 20-10-2013, 23:00
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Zijn gewoon klotecarbs....vervangingsweber erop is de beste oplossing
Reply With Quote
  #9  
Old 02-11-2013, 18:57
Blaauwwiekel's Avatar
Blaauwwiekel Blaauwwiekel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 347
Default

De oude is weg!! Stond maar stil, en maar stil. en raakte mijn hoop kwijt. Kreeg de carb vanmorgen terug, en probleem bleef. Ik kon auto verruilen tegen een niet hele mooie frisse v6 3b, en dit is gebeurd. die jongen heeft de ruil carb gepakt, en bovendeel met vlotter, op de originele carb gezet, en toen was het goed.
Hadden we mischien ook zelf kunnen bedenken, maar onkunde.
Nu heb ik wel een ding waar ik hoop nog beetje geld mee te maken.
De v6, is in mijn ogen een sloper, of het wijze keuze was, nee! Ik vind het jammer dat ik hem kwijt ben. Had er plannen mee, maar dat kost ook geld, en paste gewoon allemaal niet. En daarbij de keuring was nog een maand. En als het straks moet blijven staan. Ivm nieuwe old timer wet, waar ik echt zoiets had, van knappe gast die mij tegenhoud. Maar werd mij sterk af geraden hier op het forum.. en waarschijnlijk is het wijs te luisteren naar de wet. ?
maar ik kon de old timer niet slopen, was te mooi. En hoop met onderdelen van 3b de aankoop van de old timer beetje terug te krijgen.
en dan zie ik in der tijd wel eens weer.. Hebben helaas andere prio's. ook ivm verbouwing.. Dit begint er werkelijk al mooi op te lijken, enkel werkloos zijn is geen vetpot, al kom je wel aan dingen toe waar je nooit aan toe kwam.
__________________
Perfectie is een emotie.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum