Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Ice en andere auto electronica
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-01-2019, 20:43
Jac_TSI Jac_TSI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 6
Default EPC storing zodra mijn ruitenwissers in gebruik zijn...

Sinds 3 maanden EPC storing..met mijn 1.4TSI twincharger.
Dealer gaf aan om bobines en bougies te vervangen ondanks dat dit een jaar geleden reeds was gedaan.
Storing bleef echter...volgens de dealer was mijn inlaattraject vervuild en dat was 100% het euvel. Vreemd want ik rij nooit beneden toeren en ik tank 98 of 102 octaan.

Ook de reiniging gaf niet het juiste resultaat.

Daarom zelf maar lopen testen, en wat blijkt zodra ik de ruitenwissers aan doe dan heb ik binnen 30 seconden een EPC storing en draait de motor op 3 cilinders.

Wanneer ik geen ruitenwissers gebruik, draait de motor gewoon perfect.
Dus droog of vochtig weer maakt niet uit, zodra ik die ruitenwisser aanraak is het mis binnen 30 seconden.

Ik wil niet meer terug naar de dealer daarom stel ik mijn vraag hier.
Wie kan mij de oorzaak vertellen?
Ik heb nergens een breuk in de bekabeling en alle massapunten in de carrosserie zijn prima, ook zijn alle zekeringen goed.
Ik heb verder geen storingen of andere problemen.
Alleen EPC vanwege de ruitenwissers.
Reply With Quote
  #2  
Old 13-01-2019, 13:39
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Heb je de auto ook eens laten uitlezen? Als het EPC lampje brandt moet er toch zeker wel iets aan storingen boven komen.

Ik weet niet precies hoe het zit, heb je ook eens de kabel boom rondom het stuur nagekeken? Omdat hier ook de kabels van de ruitenwisser door heen gaan naar de hendel.

Als je via het uitlezen weet welke cilinder uitvalt, zou je ook eens de bobines kunnen wisselen om te kijken of het probleem mee verhuist. Zo zou je al dingen kunnen uitsluiten voordat je weer nieuwe onderdelen op verdacht gaat wisselen. Mits ja staaf bobines hebt natuurlijk.
Reply With Quote
  #3  
Old 05-02-2019, 15:02
Mk2jetta1990's Avatar
Mk2jetta1990 Mk2jetta1990 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2015
Posts: 73
Default

ondertussen al meer bekend?, de twincharger tsi is een vrij gevoelige motor dus ik zou niet zelf van allerlei dingen gaan vervangen zonder de juiste instructies erbij aangezien de bougies er al op moment in moeten anders smelt de motor het puntje eraf omdat de verbranding van deze motor echt enorm heet is
__________________
powered by

von Tolhausen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum