Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 4 (411-412) & Thing (kubel, vw 181)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts




..
Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-07-2005, 20:44
Tjeerd207 Tjeerd207 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 27
Default Olie lekkage nokkenas 1600

Na mijn eerste rit met mijn nieuwe kubel bleek deze een zeer grote olielakkage te hebben. Volgens een vriend waren er 2 waarschijnlijke mogelijkheden. 1- krukas keerring of 2- oliekoeler. Het bleekt helaas een 3e mogelijkheid te zijn.
Het dopje op de kop van de nokkenas ontbreekt.




Dit zou gemonteerd moeten zijn bij het op elkaar zetten van de 2 karterhelften volgens de boeken. Maar dat zijn de ei*els vergeten . (Net zoals dat de motor maar met 3 bouten vast zat. En deze 3 zaten ook al los. )
Ik zit zelf aan het idee te denken om een aluminium busje te draaien en dit er voorzichtig in te tikken met wat vloeibare pakking ertussen.
Maar misschien lopen er hier geniale geniën rond die een veel beter idee hebben of die het zelf al een keer vergeten zijn.
In ieder gevaal ik hoor de ideeën graag.

Last edited by Tjeerd207 : 17-07-2005 at 21:08.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-07-2005, 18:06
primer-look's Avatar
primer-look primer-look is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 270
Default

Hummmmmm.....................als dat doppie al vergeten is kan je je afvragen hoe de rest van het motortje gedaan is. Al olie afgtapt en op metaal bekeken?

Ik zou m ff open maken.

dennis
Reply With Quote
  #3  
Old 18-07-2005, 19:57
Tjeerd207 Tjeerd207 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 27
Default

Nee, nog geen olie afgetapt. En ik zit er eerlijk gezecht niet op te wachten om het volledige blok te demonteren. Maarja, als het nodig blijkt te zijn moet het wel hé . Ik vond het blok wel erg netjes lopen toen ik er even in reed.
Kan er erg veel fout zitten in het blok terwijl je het dan toch in elkaar krijgt en het ook nog netjes loopt? Ik ben nog geen VW kenner :p . Maar heb zo'n vermoeden dat dat met deze kubel sneller gaat dan dat ik eigenlijk wou.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum