Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-12-2017, 21:21
darksupra's Avatar
darksupra darksupra is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 323
Send a message via MSN to darksupra
Default 1.8 8v gx valt uit onder het rijden

Hallo allemaal,

Ik zit met een raar probleem met mijn 1.8 8v gx, als ik rij op constante snelheid en de motor komt op temperatuur valt de auto na een paar schokken en stotters zo ineens uit.
Hij wil ook niet meer aanslaan daarna, slaat heel even aan maar slaat direct dood.
Ik heb recentelijk al de brandstofpomp onder de auto bij de tank in dat reservior vervangen.(rij al een maand met de nieuwe pomp)
Deze joelt stationair er wel over en klinkt alsof er lucht door gaat.
de pomp in de tank zelf doet niks, tenminste als ik de stekker los trek veranderd er niks behalve dat mijn tank meter terug zakt.
het rare deel is dat stil staand ik gas kan geven wat ik wil, op toeren houden en stationair en de auto blijft gewoon draaien.
Iemand enig idee??
__________________
I love it when a car comes together
Reply With Quote
  #2  
Old 13-12-2017, 02:14
gbgolf2's Avatar
gbgolf2 gbgolf2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 580
Default

doet die het alleen bij warme motor dat die uitvalt? Of ook met koude motor? Als die uitvalt heb je dan als eens de hoofd benzine leiding los gehaald om te kijken als die nog benzine geeft ? Heeft die wel een goeie vonk?
Reply With Quote
  #3  
Old 14-12-2017, 15:37
darksupra's Avatar
darksupra darksupra is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 323
Send a message via MSN to darksupra
Default

Hij doet het alleen als die warm is en na een tijdje rijden.
het probleem daarmee is dat als die dat doet sta ik ergens langs de weg stil en kan ik moeilijk controleren wat ik wel en wat niet krijg.
zodra die weer aanslaat valt die niet uit totdat je weer een stuk een constante snelheid houdt.
__________________
I love it when a car comes together
Reply With Quote
  #4  
Old 14-12-2017, 19:09
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Hee kerel. Het doet mij ook erg denken aan een defecte bobine.
Zou die eens verwisselen en kijken of het beter is geworden, je zou ook kunnen kijken of de wagen überhaupt nog vonkt zodra je hem 'niet' meer krijgt gestart

Mensen zeggen vaak een bobine doet het wel of hij doet het niet. Dit soort dingen zijn meestal het begin van het einde zeg maar.

Als dat het niet is zou ik inderdaad ook zeker eens kijken naar de benzine opbrengst. Zodra je eventueel de benzine filter gaat vervangen zou ik ook even je benzine leiding doorspuiten met perslucht. (Wel vooraan ook loshalen natuurlijk ergens bij het blok). Zo weet je direct of er een obstructie ergens.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-12-2017, 09:34
darksupra's Avatar
darksupra darksupra is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 323
Send a message via MSN to darksupra
Default

hey jbm,

dat was mijn eerste gedachte ook bobine.
mijn vriendin haar polo deed exact hetzelfde en bleek ook bobine te zijn dus had ik bij die van mij hem ook vervangen maar dat mocht niet baten.
brandstoffilter is nog maar 2 maand oud en de leidingen had ik direct al doorgeblazen.
ik moet er wel denk ik even bij zeggen de auto is compleet uit elkaar geweest en het meeste is al vervangen behalve de motor zelf.

bobine, brandstofpomp, filters, bougies, verdelerkap, rotor zijn allemaal nieuw.

kreeg nog een tip van iemand die zei dat de ontsteking zelf ook wel eens dit probleem kon geven omdat die natuurlijk vervroegd onder het rijden en misschien dat die verdraaid ofzo?
__________________
I love it when a car comes together
Reply With Quote
  #6  
Old 15-12-2017, 09:40
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Ik zou alvast eens beginnen met mij ervan te vergewissen dat de auto mechanisch in goede staat is.
Check je bougies eens, vervang de benzinefilter en controleer of de opvoerpomp in de bak wel werkt. Je hebt die opvoerpomp namelijk wel nodig, die zit daar voor een reden. En gezien je zegt dat die niks doet, zou ik eerst eens controleren of die wel werkt.

Draait de motor goed als hij warm is?
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #7  
Old 15-12-2017, 12:08
darksupra's Avatar
darksupra darksupra is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 323
Send a message via MSN to darksupra
Default

de kleine opvoerpomp in de tank zelf heb ik mijn twijfels bij, degene onder de auto zelf in het extern reservoir werkt wel maar is luidruchtig.
als de motor warm is loopt hij wel redelijk goed alleen beetje onregelmatig stationair af en toe. dit zit hem in de geweldig k-jetronic unit, die is zowieso wel een keer aan een revisie toe.
__________________
I love it when a car comes together
Reply With Quote
  #8  
Old 15-12-2017, 21:42
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Dat je pomp onder de auto geluid maakt komt omdat de pomp in de tank niets doet.
pomp onder de auto is niet zelf aanzuigend
De plastic bak bij de pomp onder de auto is een reservoir
Auto zal het ws met volle brandstoftank beter doen als met bijna lege tank
Reply With Quote
  #9  
Old 16-12-2017, 11:23
darksupra's Avatar
darksupra darksupra is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 323
Send a message via MSN to darksupra
Default

als ik er vanmiddag nog aan toe kom ga ik eerst even een paar dingen controleren, neem voor de zekerheid wel even een extra bougie mee om te kijken of ik nog een vonk heb als die uitvalt.
meet eerst wel die pomp in de tank zelf door.
__________________
I love it when a car comes together
Reply With Quote
  #10  
Old 16-12-2017, 13:02
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Die pomp in de tank gaat de boosdoener zijn denk ik. De K-jetronic is een geweldig systeem, maar alles moet naar behoren werken. Als er ook maar 1 iets niet helemaal werkt zoals het hoort krijg je de vreemdste problemen.

Zoals al gezegd, die opvoerpomp in de tank dient om het reservoir van de brandstofpomp te vullen. Die opvoerpomp is dus cruciaal. Houd er rekening mee dat de afweging van brandstof in een K-jetronic systeem volledig afhankelijk is van de brandstofdruk die op het systeem staat.

Te lage druk geeft een rijker mengsel. Op afstand concluderen dat dit de oorzaak is van jouw probleem is niet mogelijk, maar als je opeens een veel te rijk mengsel krijgt dan gaat je auto verzuipen en al sputterend uitvallen. En dat zou ook kunnen verklaren waarom hij na het uitvallen niet meer direct wil aanslaan.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart

Last edited by ar1g3 : 16-12-2017 at 13:05.
Reply With Quote
  #11  
Old 21-12-2017, 11:55
darksupra's Avatar
darksupra darksupra is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 323
Send a message via MSN to darksupra
Default

ik had gisteravond uit eindelijk tijd om even met de auto aan de gang te gaan en heb eerst de pomp uit de tank gehaald en gecontroleerd.
hij werkt dus nog wel maar er zat een rubber koppeling onder de pomp zelf wat overgaat naar de plastic zeef deel, deze was compleet uitgedroogd en dichte de overgang niet meer af.
deze heb ik nu eerst vervangen maar gister nog geen tijd meer gehad om proef te rijden.
hoop dat ik vanavond nog even kan rijden om alles te controleren.
__________________
I love it when a car comes together
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum