Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Ice en andere auto electronica
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-12-2006, 00:13
Mr.Markos's Avatar
Mr.Markos Mr.Markos is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 515
Default 2-weg usblaster aansluiten?

Ik heb en 2-weg usblaster gekregen, zie de foto's hieronder (klikken voor een grotere foto )







Zoals je ziet heeft hij twee aansluitingen. Eén voor de tweeter en één voor de woofer. Hoe moet ik dit dan aansluiten? Gewoon parallel? Dus de min van de woofer doorverbinden aan de min van de tweeter, en de plus met de plus. Of moet dit anders?

En weet iemand toevallig of deze boxen iets zijn? Ik heb ze gekregen en weet er verder niets van. Er staat ook nergens op hoeveel Watt het is of wat het typenummer is ofzo.. Is het merk opzich goed? Redelijk? Matig? Slecht..? ...?

Reply With Quote
  #2  
Old 20-12-2006, 00:29
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

us blaster is een e merk (als je er vanuit gaat dat a het beste is), zou paralell kunnen, maar kijk uit dat je niet beneden impedantie van 4 ohm komt, dat vind je radio niet zo leuk.

Zal vast wel gaan, daar is het ongetwijfeld voor bedacht.

Speakers worden met massa's in China gemaakt en gaat de wereld over als misschien wel 10 of 15 verschillende merken, al dan niet meer. De zogenaamde plakmerken. Zit ook wel redelijk spul tussen, maar dis echt net niks
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #3  
Old 20-12-2006, 00:41
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Gewoon doorlussen. Bij hele dure "woonkamer" boxen heb je ook vaak de mogelijkheid om appart een eindtrap aan te sluiten op je tweeters en op je midden+laag. Dat zou je hier dus ook kunnen doen. Bij die "woonkamer" boxen zit er standaard een plaatje wat het doorverbind als je niet over 2 eindtrappen beschikt.
Reply With Quote
  #4  
Old 20-12-2006, 16:06
Mr.Markos's Avatar
Mr.Markos Mr.Markos is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 515
Default

Wat zijn dan eigenlijk de betere merken? Ik werk namelijk op de sloop, dus daar liggen ook redelijk veel speakers. Maar dit zijn vooral speakers die standaard zijn geleverd in auto's. Naar welk merk zou ik het beste kunnen zoeken? En waar kan ik nog meer op letten. Hoe groter de magneet, hoe beter toch? Er staat niet altijd iets vermeld op de speakers.. dus ik kan niet altijd zien wat het vermogen is enzo..

Quote:
Originally Posted by Marco
us blaster is een e merk (als je er vanuit gaat dat a het beste is), zou paralell kunnen, maar kijk uit dat je niet beneden impedantie van 4 ohm komt, dat vind je radio niet zo leuk.
dit begrijp ik niet...
heb impedantie even opgezocht
Quote:
im·pe·dan·tie (de ~ (v.), ~s)
1 [nat.] schijnbare weerstand die wisselstroom onder bepaalde omstandigheden ondervindt

maar nu weet ik het nog niet helemaal bedoel je dat je moet opletten dat hij niet minder dan 4 ohm weerstand heeft omdat hij anders te veel vermogen van je radio vraagt ofzo?
Reply With Quote
  #5  
Old 20-12-2006, 23:21
Sander's Avatar
Sander Sander is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 2,280
Default

Heb je de set nieuwe en compleet? Heb het idee dat er een scheidingsfilter mist. Even uitzoeken want mocht die missen dan is die tweeter echt zo stuk als je daar een signaal direct vanaf de radio op zet. Misschien meer info te vinden met het serie nummer op de site van US Blaster?
__________________
I love airride.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum