Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-09-2013, 07:25
HotWheels's Avatar
HotWheels HotWheels is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 733
Default Golf 2x total loss??

Ik heb een vraag betreft een schade...

Ik heb begin dit jaar een aanrijding gehad met mijn golf 4 tdi. Schade was 2500 euro en dus was ie economisch total loss. Zaak is afgerond en ik rij nog met de schade rond.

Nu had mijn vrouw vorige week een auto op de snelweg die achterop klapte.
Hoe wordt de auto nu beoordeelt? Als de expert de oude schade ziet, ziet ie dat ie al total loss was voor de laatste aanrijding en krijg ik niks??

Wat is nu handig om te doen, via de verzekering of met de veroorzaker wat regelen?
Reply With Quote
  #2  
Old 23-09-2013, 13:34
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Als de schade op verschillende plaatsen zit, word de oude schade niet meegeteld in de taxatie van de nieuwe schade.

Zit de oude schade op dezelfde plaats als de nieuwe, heb je wel een lastig punt. Hoe het dan precies zit weet ik niet.
Want zelfs als je de schade hebt laten repareren blijft dat een zwakker deel van de constructie in veel gevallen.

In elk geval moet je wel aantonen dat de oude schade getaxeerd is en dat deze niet meegeteld hoeft te worden.
Als het goed is staat er in het taxatierapport precies wat er gerepareerd had moeten worden. Alleen als er delen erger zijn beschadigd dan tijdens dat taxatierapport (schade-expert moet hier foto's van maken voor de verzekering) is het dat deel van de schade wat er dan bekeken word. Niet de krassen/deuken die al in dat paneel zaten.

Eerlijkheid is hierin wel belangrijk. En zorg dat je eigen verzekering voor je aan de slag gaat om de schade te verhalen. Dat werkt veel prettiger en makkelijker dan dit met de tegenpartij-verzekering te regelen. Als je rechtsbijstand hebt, kunnen zij je daarbij helpen.

Met de veroorzaker zelf regelen: nooit doen. Schade is vaak veel erger dan jij kunt zien van buitenaf. Wat misschien lijkt op een gedeukte achterklep en achterpaneel(als voorbeeldje), kan onderhuids tot 4000 a 5000 euro aan schade verbergen.
Ookal kun je het misschien zelf herstellen, de kans dat je grotere kosten moet maken dan je bij de veroorzaker rechtsreeks krijgt, is zeer groot.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #3  
Old 23-09-2013, 17:39
fabbi fabbi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,570
Default

Het bedrag van de vorige schade wordt van het nieuwe bedrag afgetrokken.

Als je dus een auto hebt die meer waarde zou hebben, en je hebt 2500 euro gekregen voor te laten maken, krijg je bij de volgende schade 2500 euro minder ( dit kan dus ook beteken dat je niks krijg, als het bedrag lager is) .

Als men nu weer op een bedrag van ca. 2500 euro uit komt kun je er van uit gaan dat je niks krijgt.....
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum