Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 02-02-2011, 23:00
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Ik heb ETKA er eens goed op na geslagen maar het filterhuis, filterelement en LMM zijn gelijk voor PL en GX, dus alle KE-Jetronics. Niets bijzonders daar. Het filterelement tegenwoordig heet 113 129 620.

Nog even wat me te binnen schiet... Het je het impulsmoment goed afgesteld? als dit te laag of hoog staat, kan hjj niet snel bijregelen bij verandering van toerental.

Waar heb je trouwens het rubbertje van de stelschroef vandaan die je vervangen hebt?? je bedoelt neem ik aan de schroef op de luchtklep!?


Die rubber heb ik van een ander gasklephuis. Die was nog goed.

Ik krijg als het goed is morgen een meter binnen. Waarmee ik dat kan afstellen. Heb hem dinsdag besteld. Dus daar ga ik nu verder aan instellen.

Bedankt voor de reacties.
Reply With Quote
  #22  
Old 03-02-2011, 14:17
Mot's Avatar
Mot Mot is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 258
Default

Denk dat daar je probleem wel eens ik kan zitten in dat rubber.

Zitten 2stelschroeven op het gasklephuis, laat deze eens afstellen door een kenner die weet waar hij mee bezig is

Bij mij was het hetzelfde probleem, er is in het verleden aan geschroeft dus liep hij beroerd icm met een verrote opvoerpomp. Toen hij weer correct was gesteld liep hij al puur beter
Reply With Quote
  #23  
Old 03-02-2011, 15:52
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Twee schroeven? denk dat je in de war bent met wat anders...
Stelschroef aan de voorkant die ook wel foutief stationair stelschroef wordt genoemd, daarmee kan je de duty cycle aanpassen van de STK. Staat die te ver dicht dan zakt het stationair te ver terug bij koppelen en kan hij uitvallen.
Reply With Quote
  #24  
Old 03-02-2011, 18:35
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Die tweede wat hij bedoeld. Is denk ik voor de gasklep stand te bepalen. Maar deze is nog in de originele stand. Is nog met gele lak voorzien. Van uit VW zelf. Dus daar heeft niemand aan gezeten.

En jammer genoeg heb ik de meter nog niet binnen Dus heb de stationair schroef nog niet kunnen stellen
Reply With Quote
  #25  
Old 07-02-2011, 16:33
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Zit dit ook allemaal op een PF blok? Mijn stationair lijkt net een jojo, nu heb ik een immitatie klep besteld en gemonteerd en sinds ik dat heb gedaan kreeg ik het jojo effect.
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V
Reply With Quote
  #26  
Old 07-02-2011, 20:01
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Quote:
Originally Posted by LuukGTI
Zit dit ook allemaal op een PF blok? Mijn stationair lijkt net een jojo, nu heb ik een immitatie klep besteld en gemonteerd en sinds ik dat heb gedaan kreeg ik het jojo effect.


Als ik het goed heb, Was het een GX waar dit ook allemaal op zit.
Reply With Quote
  #27  
Old 07-02-2011, 21:48
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Zo, Net eens de impuls meting probeert.

Ik heb hem nu mooi op 29% ingesteld. Nu valt die ook mooi in één keer terug naar zen 900 toeren. Maar toch blijft hij soms hangen. En dan valt hij nog altijd zo ver weg. Naar de 500 toeren.

Nu heb ik de meter in de gaten gehouden. En die verandert bij het wegvallen van de motor ook opeens naar een 30%. En nog hoger. En soms gaat hij ook naar de 26% Nu weet ik niet precies wat hij moet doen. Of dit gewoon een constante 29% moet zijn. Of dat deze ook een beetje mag schommelen?

Is dit nu naar een elektrische fout te wijzen? Of is het een mechanische fout, waar de elektronica op reageert?

Ik zou ook graag de vacuüm slangen willen vervangen. Heb gemeten dat deze een binnen diameter hebben van 3.5 mm welke slangen kan ik hier het beste voor pakken? De meeste zijn 4 mm of 6mm. Iemand misschien een site voor ze te bestellen?

Ik had dit al nagevraagd bij Heuts, Maar daar zat ik op 10 euro de meter?
Reply With Quote
  #28  
Old 07-02-2011, 23:25
Chriskee.'s Avatar
Chriskee. Chriskee. is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 660
Send a message via MSN to Chriskee.
Default

Voor de vacuumleidingen moet je gewoon naar Wealer gaan.

Heb ik laatst ook gedaan voor mijn GTI, incl. alle hoekstukjes en dergelijke.
Was geloof ik 2 tientjes kwijt in totaal.
__________________
VWClubParkstad
Reply With Quote
  #29  
Old 08-02-2011, 08:31
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

idd GX zit dit alles ook op. PF is een digifant systeem, dat werkt anders. Weet niet welke klep je bedoelt die je imitatie hebt vervangen...

Dat de impulsverhouding varieert bij gas en gas loslaten is een teken dat de computer zijn werk doet. Hoe hoger de verhouding hoe langer de STK open blijft t.o.v. dicht. De STK gaat in een bepaald vast tempo open en dicht (hence het zoemen) maar je kan de verhouding tussen open en dicht per cyclus aanpassen. Langer open betekent meer lucht in de inlaat. Hierdoor blijft de motor op een constant toerental lopen in de computer bepaald. Het afstellen van de STK dmv de stelschroef op het gashuis zort ervoor dat het bereik waarbinnen de STK regelt goed ligt. Draai je deze te ver open dan krijgt de inlaat standaard al zoveel lucht dat de toeren niet onder 900 komt. Staat hij te ver dicht dan moet de STK alles doen en die kan niet 100% open staan.

Vacuum slangen kan nooit kwaad en liggen gewoon bij den dealert. Als hij ergens valse lucht trekt in sommige gevallen dan wordt daar niet voor gecompenseert met brandstof en loopt hij slechter. Controleer ook even de knie naar de remdrukbekrachtiger vanaf de inlaat. Daar wil ook wel eens een scheur inzitten.
Reply With Quote
  #30  
Old 08-02-2011, 17:15
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Daarmee bedoel ik de stationair toerental klep van een GTI 8v. Op een of andere manier loopt ie 1100 toeren als de motor koud is, dat kruipt omhoog naarmate die warmer wordt tot ongeveer 2000 toeren bij een olie temp van ongeveer 50C. Wanneer de temperatuur boven de 56 graden komt kruipt het toerental binnen 2 seconden omhoog tot 2800 toeren en duikt dan in één klap naar beneden tot ie bijna uitvalt en dan gaat ie weer omhoog tot 2800. Soort jojo effect.

Maar dit heeft dus blijkbaar niets met het afstellen van de impuls als ik dit verhaal zo lees.

Iemand een idee?

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
idd GX zit dit alles ook op. PF is een digifant systeem, dat werkt anders. Weet niet welke klep je bedoelt die je imitatie hebt vervangen...

Dat de impulsverhouding varieert bij gas en gas loslaten is een teken dat de computer zijn werk doet. Hoe hoger de verhouding hoe langer de STK open blijft t.o.v. dicht. De STK gaat in een bepaald vast tempo open en dicht (hence het zoemen) maar je kan de verhouding tussen open en dicht per cyclus aanpassen. Langer open betekent meer lucht in de inlaat. Hierdoor blijft de motor op een constant toerental lopen in de computer bepaald. Het afstellen van de STK dmv de stelschroef op het gashuis zort ervoor dat het bereik waarbinnen de STK regelt goed ligt. Draai je deze te ver open dan krijgt de inlaat standaard al zoveel lucht dat de toeren niet onder 900 komt. Staat hij te ver dicht dan moet de STK alles doen en die kan niet 100% open staan.

Vacuum slangen kan nooit kwaad en liggen gewoon bij den dealert. Als hij ergens valse lucht trekt in sommige gevallen dan wordt daar niet voor gecompenseert met brandstof en loopt hij slechter. Controleer ook even de knie naar de remdrukbekrachtiger vanaf de inlaat. Daar wil ook wel eens een scheur inzitten.
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V
Reply With Quote
  #31  
Old 08-02-2011, 19:57
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Quote:
Originally Posted by Chriskee.
Voor de vacuumleidingen moet je gewoon naar Wealer gaan.

Heb ik laatst ook gedaan voor mijn GTI, incl. alle hoekstukjes en dergelijke.
Was geloof ik 2 tientjes kwijt in totaal.


Dankje! ik ga er morgen direct voor bellen. dan weet ik tenminste dat dit hele traject weer in orde is. En kan ik verder gaan zoeken.
Reply With Quote
  #32  
Old 08-02-2011, 19:58
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
idd GX zit dit alles ook op. PF is een digifant systeem, dat werkt anders. Weet niet welke klep je bedoelt die je imitatie hebt vervangen...

Dat de impulsverhouding varieert bij gas en gas loslaten is een teken dat de computer zijn werk doet. Hoe hoger de verhouding hoe langer de STK open blijft t.o.v. dicht. De STK gaat in een bepaald vast tempo open en dicht (hence het zoemen) maar je kan de verhouding tussen open en dicht per cyclus aanpassen. Langer open betekent meer lucht in de inlaat. Hierdoor blijft de motor op een constant toerental lopen in de computer bepaald. Het afstellen van de STK dmv de stelschroef op het gashuis zort ervoor dat het bereik waarbinnen de STK regelt goed ligt. Draai je deze te ver open dan krijgt de inlaat standaard al zoveel lucht dat de toeren niet onder 900 komt. Staat hij te ver dicht dan moet de STK alles doen en die kan niet 100% open staan.

Vacuum slangen kan nooit kwaad en liggen gewoon bij den dealert. Als hij ergens valse lucht trekt in sommige gevallen dan wordt daar niet voor gecompenseert met brandstof en loopt hij slechter. Controleer ook even de knie naar de remdrukbekrachtiger vanaf de inlaat. Daar wil ook wel eens een scheur inzitten.


Ik kan hem wel instellen. Als ik aan de schroef draai zie ik dat deze verandert. Ik ga morgen bellen voor die slangen. En dan ga ik verder zoeken naar de oorzaak.
Reply With Quote
  #33  
Old 09-02-2011, 08:59
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

LuukGTI: Misschien even PB
Als ik mij niet vergis heeft de Digifant een ander soort STK, maar dat durf ik niet te zeggen. Ik dacht dat dat een schuif is ipv zoeen bij PL.
Reply With Quote
  #34  
Old 10-02-2011, 18:30
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Heb in de loop van vandaag gebeld naar de dealer. Ik ga aankomende zaterdag er na toe. Om te kijken voor nieuwe vacuüm slangen. Vervang ze allemaal uit voorzorg. Dan kan ik dit uitsluiten dat het hier aan ligt. Dus maar even afwachten
Reply With Quote
  #35  
Old 12-02-2011, 15:20
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Zo ik heb vandaag alle vacuum slangen vervangen. De duty- cycle opnieuw afgesteld. En de CO schroef aangepast naar een gemiddelde van 10 mA.

Vervolgens ben ik via de stage van mn broertje aan een co meter gekomen. Deze heb ik ook probeert en ik kom uit op een gemiddelde van 0,5% CO. Heb een u9 dus dat is goed. En dit zonder kat

Maar de auto blijft nog altijd hetzelfde doen, iemand die nog weet wat dit kan zijn?

grtn Gino.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum