Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-08-2017, 16:12
Pamat2 Pamat2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2017
Posts: 14
Question 2.0 8V gti Loopt beroerd

Beste forumleden,

Sinds kort ben ik de eigenaar van een Mk2 Jetta met een Mk3 2.0 8V gti blok, motorcode ADY.

Het blok loopt beroerd. Halfgas loopt hij opzich prima maar bij meer gas gaat de auto stotteren en maakt geen toeren meer.

Ik heb de auto uit laten lezen en er kwam de volgende fout uit:

Foutcode 0515, Halgever permanent.

De garagehouder legde mij uit dat dit de spoel is, maar zag geen heil in hier aan te beginnen, want oude auto.

Heeft iemand hier ervaring met dit probleem, en hoe dit op te lossen? Ik heb de oude eigenaren gesproken en die zeiden dat het probleem plotseling is ontstaan en niet nadat er iets aan de ontsteking is vervangen.

Aan de ontsteking zijn de kabels, bougies en de verdelerkap + rotor vervangen, maar het probleem is niet ontstaan direct na het vervangen van één van deze dingen.

Zou het mogelijk zijn dat de ontsteking niet goed op tijd staat? Lijkt me zelf eigenlijk vrij stug, aangezien het probleem plotseling is opgekomen, en het blok daarvoor dus normaal gelopen heeft. Of zou de halgever niet lekker zijn en vervangen moeten worden.

Zou iemand me hier meer over kunnen vertellen en tips kunnen geven over hoe ik dit op kan lossen?

En nog een klein vraagje! Vorige eigenaren hebben de uitlaat vervangen voor een sidepipe met een nagenoeg niet bestaand dempertje ertussen. Ik wil graag mijn uitlaat terug naar achter laten lopen, met een middendemper en een einddemper. Wat is de diameter van de uitlaat? Hoeft niet perse een originele uitlaat te zijn maar het gebrul mag wel iets minder

Bedankt!
Reply With Quote
  #2  
Old 10-08-2017, 09:12
Pamat2 Pamat2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2017
Posts: 14
Default

Kleine update wat betreft het motorprobleem.

Gisterenochtend mee naar het werk gereden en geen enkel probleem. Blok liep heerlijk soepel, stotterde niet en hield niet in.

Vervolgens van Schiedam naar Breda gereden, eerste stuk ook geen problemen, net over de helft begon de auto te stotteren en in te houden. Kwam ook weer slecht op toeren.

's avonds op de terugweg zelfde verhaal, veel inhouden, niet op toeren komen.

Vanochtend liep de auto weer wel heerlijk soepel.

Ik vind het een beetje een raar probleem en ik zou eerlijk gezegd ook niet weten waar ik het dan zou moeten zoeken! Tips zijn welkom!
Reply With Quote
  #3  
Old 10-08-2017, 10:19
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

De halgever is zeker los te vervangen maar de uitgelezen storing kan een gevolg zijn ipv de oorzaak, edit: komt ook met uitlezen met niet lopende motor... Als de halgever stuk is dan kom je zowiezo niet weg. Een storende halgever is meestal iets mechanisch zoals ingelopen as van de verdeler. Ook dan zou ik verwachten direct en constant problemen te hebben.

Zie: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-00515.html

Jou probleem klinkt meer als een defecte bobine of benzine filter die vol zit. Maar kan nog veel meer zijn zoals een benzinepomp met te weinig opbregenst etc.

Een goede garagist komt hier achter. De opmerking spoel en oud snap ik niet volgens mij zegt wil hij zeggen geen zin, tijd, te druk, doei.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H

Last edited by yuli : 10-08-2017 at 10:26.
Reply With Quote
  #4  
Old 10-08-2017, 10:22
Pamat2 Pamat2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2017
Posts: 14
Default

@ Yuli, Ja dat idee kreeg ik ook al een beetje inderdaad. Bedankt voor de tips!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum