Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-02-2017, 12:46
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default productiejaartallen 2E gti

Dag allen,

Wegens olieverbruik door uitgedroogde klepsteelrubbers van mijn 2E gti blok, welke is ingebouwd in een mk3 variant, ben ik opzoek naar de maten van de klepstelen om de juiste seals te bestellen.

Volgens etka is de 2E veelal geleverd met 8 mm klepstelen, maar het laatste jaar ('95) is ook met 7 mm klepstelen. Nou blijft het ook mijn daily dus kan ik momenteel niet de tijd opbrengen om kleppendeksel, nokkenas, stoters etc. te demonteren en de top van de klep op te meten, dus zoek ik het graag via een andere route uit.

Gezien alle productiejaren apart van '95 dus 8 mm klepstelen gebruiken, leek mij dit een makkelijke manier om de dikte te identificeren.

Nou is mijn vraag dus: aan de voorkant in het blok, ter hoogte van cilinder nummer 2 (gezien vanaf distributiezijde), staat '91' in het blok. Is dit getal overeenkomstig met het giet/bouwjaar van het blok?

Het betreft verder een blok uit een originele (zelfs niet verlaagde of in wat voor opzicht dan ook aangepaste) golf 3 gti met 150k op de teller, dus ik ga er eigenlijk wel van uit dat de kop bij het blok hoort.

Als iemand mij hier verder mee zou kunnen helpen zou dat zeer plezant zijn!

mvg,

Robert
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum