Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 25-06-2014, 19:10
reinder 1979's Avatar
reinder 1979 reinder 1979 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2011
Posts: 57
Default

@Mocroplay

Is dat de originele JR luchtfilter waar die 1V aanzuigbuis niet goed omheen past?


Ben erg nieuwsgierig naar de rij-eigenschappen straks.

Groet,

Reinder
Reply With Quote
  #22  
Old 26-06-2014, 01:09
MocroPlay's Avatar
MocroPlay MocroPlay is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 98
Default

Quote:
Originally Posted by reinder 1979
@Mocroplay

Is dat de originele JR luchtfilter waar die 1V aanzuigbuis niet goed omheen past?


Ben erg nieuwsgierig naar de rij-eigenschappen straks.

Groet,

Reinder

Ja de originele JR luchtfilterbak, als daar en een oud en een nieuw type van zijn dan heb ik hoogstwaarschijnlijk oud type luchtfilterbak.
Ik weet eerlijk gezegd niet waar die aanzuigbuis van is maar niet van een 1V want deze heeft namelijk ook een aansluiting voor het overdrukventiel op het inlaatspruitstuk. Denk van een SB, artikelnr is 191129627F. Het is trouwens niet dat hij er moeilijk op gaat, dat valt wel mee. Wat wel jammer is, is dat ie er dan wat scheef op de luchtfilterbak zit. Maar ik zal er tegen zijner tijd wel een foto van plaatsen zodat je het beter begrijpt.

En heeft er nog iemand een K14 retourleiding van een 1.6TD 1V of SB? Deze heb ik nog nodig voor mijn swap..
__________________
VW Golf 4 TDI PD130
VW Golf 2 GTD Special (ex)
IDI TurboDiesel Tuning
Reply With Quote
  #23  
Old 21-07-2014, 15:31
Kootje74's Avatar
Kootje74 Kootje74 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 221
Send a message via MSN to Kootje74
Default

Zo te horen liggen her en der nog genoeg KKK K24 turbo's

Als iemand in de buurt van Limburg er nog een over heeft houd ik me aanbevolen. Eventueel te ruil tegen een originele turbo van mijn AHU TDI.
__________________
1986 Golf 1.3 zilvergrijs (project)
1992 Passat Variant 2.0 GT rood
2010 Seat Altea 1.6 TDI rood (daily)

Hoe meer pk's hoe harder je een muur raakt.
Hoe meer Nm's hoe verder je die muur meeneemt.
Reply With Quote
  #24  
Old 16-10-2014, 15:41
MocroPlay's Avatar
MocroPlay MocroPlay is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 98
Default

Eindelijk dan alle benodigde onderdelen voor de SWAP binnen en wat tijd om de SWAP te doen.


K14 turbo, olieretourleiding, aanzuigbuis, uitlaatspruitstukpakkingen, uitlaatflenspakking

De uitlaatspruitstukpakkingen zijn nog verkrijgbaar bij brezan voor ongeveer 13,- dacht ik en die vierkante uitlaatflenspakking is alleen nog leverbaar bij vwclassicparts, onderdeelnr 893 253 115 mocht iemand hier deze swap ook gaan doen.

Ik zal waarschijnlijk nog foto's maken van de swap en die dan ook plaatsen.
__________________
VW Golf 4 TDI PD130
VW Golf 2 GTD Special (ex)
IDI TurboDiesel Tuning

Last edited by MocroPlay : 16-10-2014 at 15:46.
Reply With Quote
  #25  
Old 17-10-2014, 10:35
BobbyEdition1 BobbyEdition1 is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,322
Default

Goed bezig
__________________
******* ****
Reply With Quote
  #26  
Old 17-10-2014, 18:15
reinder 1979's Avatar
reinder 1979 reinder 1979 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2011
Posts: 57
Default

Hou ons op de hoogte, ik ben zeer benieuwd. Ik heb ondertussen ook alles gevonden alleen de downpipe nog.
__________________
Niet goed is opnieuw.
Reply With Quote
  #27  
Old 20-10-2014, 00:29
MocroPlay's Avatar
MocroPlay MocroPlay is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 98
Default

Vandaag dan eindelijk maar wel met veel moeite die K24 eraf gekregen.

In eerste instantie was de plan om het uitlaatspruitstuk inclusief met de turbo eraf te krijgen maar ik kon onmogelijk bij 1 moer komen. Dus a change of plans en alleen de turbo van het uitlaatspruitstuk en van de downpipe losschroeven.

Die vier gekartelde bouten waar de K24 mee vastzat aan het spruitstuk waren wel te bereiken met een "kromme" ringsleutel 13 maar met onwijs weinig bewegingsvrijheid en het leek wel een eeuwigheid te duren, de moeren van de downpipe krijgen was veel makkelijker en zo gepiept. Daarna nog de aanzuigbuis en buis/slang van turbo naar inlaat verwijderd. Toen was het de beurt aan de olieaanvoer en retour, aanvoer kreeg ik uiteindelijk los met sleutel 17 maar ook een hoop gepriegel. Olieretourleiding heb ik bij de carterpan losgedraaid met een bahco. Een hoop gepriegel allemaal maar eindelijk die motherf&@%>£ing turbo (met de retourleiding er nog aan) eruit gekregen hoppaaa!!!

Nou die K14 erop, die afdekplaat die boven de hete zijde van de K24 zat moest eraf anders kon de K14 niet op de downpipe, deze kant zit nou dus ook vast. Helaas lukte het niet om die olieaanvoerleiding op de K14 te schroeven maar t was al 23:30 en heb het dus voor nu hierbij gelaten.

Morgen weer verder:
- olieaanvoerleiding
- olieretourleiding
- K14 met de 4 gekartelde bouten bevestigen op uitlaatspruitstuk
- aanzuigbuis
- buis/slang tussen turbo en inlaatspruitstuk

Dan voeg ik ook de gemaakte foto's toe aan deze post.

What a hassle zeg! Ik dacht nog dat is zo gepiept, maar heb nu ruim 6,5 uur op de teller staan. Zal wel de ontbrekende ervaring zijn :p haha
__________________
VW Golf 4 TDI PD130
VW Golf 2 GTD Special (ex)
IDI TurboDiesel Tuning
Reply With Quote
  #28  
Old 21-10-2014, 20:08
MocroPlay's Avatar
MocroPlay MocroPlay is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 98
Default

Objective achieved!!!

De K14 zit erop. Was wel weer een gepruts en was er gisteren weer 3 uur mee bezig, bij elkaar dus een 9,5 uur durende ervaring.

Zondag was ik gebleven bij het vastmaken van de van de olieaanvoer, is gisteren dan eindelijk gelukt. Daarna nog de slang tussen turbo en inlaat met moeite erop gekregen omdat de K14 kleiner is dan de K24, dat bochtje was daardoor namelijk krapper. De aanzuigbuis en olieretourleiding volgden zonder moeite, maar toen ik de turbo met de 4 "gekartelde" bouten wilde vastdraaien op het uitlaatspruitstuk ging dat niet. De vier gaten van de turbo uitlaatflens lagen niet recht op die van de uitlaatspruitstukflens. Kon de turbo ook niet in beweging krijgen om dat voor elkaar te krijgen. Achteraf werd me duidelijk dat ik dit in het begin al had moeten doen.

Juiste volgorde moest eigenlijk zijn:
1. Turbo bevestigen aan downpipe
2. Turbo bevestigen aan uitlaatspruitstuk (via onderen)
En daarna maakt de volgorde voor de rest niet uit
- olieaanvoer
- olieretour
- slang turbo -> inlaat
- aanzuigbuis

Vervolgens heb ik dit ook gedaan en toen lukte het allemaal wel gelukkig.

Toen ik klaar was heb ik de auto gestart en een paar minuten stationair laten draaien voor de smering ivm de "droge" turbo.

Zo dan. Al bij al was het een aardig klusje gezien ik bijna geen sleutelervaring heb. Maar het was het waard.

Ik heb nog een testritje gedaan en voor mijn gevoel rijdt die nou wat meer als een TDI, na 2.400RPM (met de K24 was dat boven de 3.000RPM) voel je ineens die dikke push in je rug. De turbo piekte bij ongeveer 3.000RPM op ongeveer 1,1bar en daarna voelde ik een dip zeg maar. Alsof de motor wat inhoudt, maar dat zal BOV (Blow of Valve) wel zijn. Die BOV gaat standaard al open bij 0,8bar, ik heb de schroef van de BOV helemaal ingedraaid waardoor de veer die erin zit strakker wordt. Nou blaast de BOV pas af bij 1,0 - 1,1bar. Morgen stel ik de K14 af op 0,8bar.

Tijdens het testritje had ik het gevoel dat die K14 nog wel wat eerder zou kunnen opspoelen want ik heb nog een midden- en einddemper in het uitlaattraject.

Next objective: uitlaattraject weerstandsvrij maken, als het ware een open buis.
__________________
VW Golf 4 TDI PD130
VW Golf 2 GTD Special (ex)
IDI TurboDiesel Tuning
Reply With Quote
  #29  
Old 22-10-2014, 21:05
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Lekker bezig!
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #30  
Old 22-10-2014, 21:38
MocroPlay's Avatar
MocroPlay MocroPlay is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 98
Default

Thnx Bobby en Tim
__________________
VW Golf 4 TDI PD130
VW Golf 2 GTD Special (ex)
IDI TurboDiesel Tuning
Reply With Quote
  #31  
Old 25-10-2014, 11:38
Ilker Ilker is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 323
Default

Je bent heel goed opweg!
Je bedoeld dus dat je k14 vanaf 2400rpm opspoelt??
Huh dat kan niet. Mijn k14 van een ecodiesel (ik denk dat die hetzelfde zijn als die van een SB, maar dan zonder waterkoeling)
Spoelt al vanaf 2streepjes onder de 2000rpm. Ongeveer 1750rpm en dan begin je ook veel eerder te voelen

Ik heb geen BOV in mijn inlaatspruitstuk omdat ik gewoon een 1v moteur heb. Maar zoals je ziet heb ik een JR dieselpomp erin laten bouwen. Plunjer is origineel, geen governormod.
Maar ik zei het je toch Een k14 is leuker voor dagelijks gebruik.
Een k24 heb je meer wat LAG, dan is zo'n TD niet meer leuk om te rijen als die voor de rest zijn ''leven'' origineel blijft.

Ik zou zeggen scoor een FMIC! ik ben al beetje op weg.
Ik heb een redelijk pasbare FMIC gekocht via Bolkutuning.nl
De slangen heb ik al wat besteld via een andere website
Ik heb alleen de bochten besteld, de rechte buizen zal voor de volgende keer zijn aangezien ik (ik zeg dat gewoon heel eerlijk) geld te kort had op m'n bank om alles bijeen te bestellen.

Operatie FMIC!



Last edited by Ilker : 25-10-2014 at 11:41.
Reply With Quote
  #32  
Old 25-10-2014, 17:19
golfman's Avatar
golfman golfman is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2011
Posts: 222
Default

ilker wat zijn de maten van die intercooler van bij bolku. tuning ik zie verschillende maten een prijzen .grtz.
Reply With Quote
  #33  
Old 26-10-2014, 10:30
Ilker Ilker is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 323
Default

Quote:
Originally Posted by golfman
ilker wat zijn de maten van die intercooler van bij bolku. tuning ik zie verschillende maten een prijzen .grtz.

Deze fmic stond helemaal onderaan de lijst te koop voor 75euro.
Is een gebruikte die op een Corrado zat volgens beheerder van bolku.
Goedkoper kan niet! Je hebt er ook staan van 90euro dacht ik, die zijn ook niet slecht.
De maat is 550x180x65. Aansluiting 57mm.
De reden dat ik een intercooler heb gezet is dat ik met bijna dicht gedraaide wastegate rij, en dat ie wat veel roet. mijn gashendel raakt het stationair schroefje niet meer aan. merk ik ook op de snelweg wanneer ik tegen de 170kmh zit (zonder gps) dat de temp hoger word (niet dramatisch hoog, maar normaal blijft die rond de 80graden regio, bij volgas klimt ie richting bedrijfstemp) Zat toen eens met een Golf 2 Country benzine op de snelweg, heb ik em lekker ingemaakt

Aangezien ik dus een gemodified thermostaat in heb steken die op 80graden open gaat en ook nog eens zelf bewerkt heb, met 2 gaten zodat die koel blijft bij belasting.

Last edited by Ilker : 26-10-2014 at 10:36.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum