Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Overige (baja, buggy, kitcar, enz)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-01-2005, 22:06
michael spaan michael spaan is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 5
Default Baja kever

Ik zit er de laatste tijd over te denken om een baja bug te bouwen, waarschijnlijk vanaf eind dit jaar. Het moet er wel een worden waar je ook echt mee off-road zou kunnen, geen show baja... Omdat een baja aanzienlijk grotere wielen heeft moet er ook het een en ander gebeuren om die fatsoenlijk aan te drijven. Een luchtgekoelde motor met genoeg pk is al snel duur. Zodoende zat ik eerder aan een watergekoelde motor te denken in de kever. Weet er hier iemand of er een VR6 motor met succes in een kever gebouwd is (geschakeld aan een kever of busbak)? Ik heb al wel een gast gevonden die er een V6 mazda blok erin gehangen heeft (japanse specificatie met 200 pk). Alvast bedankt

Michael
Reply With Quote
  #2  
Old 26-01-2005, 10:14
aldo aldo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 201
Send a message via MSN to aldo
Default

Je kan er ook altijd een subaru blok inleggen.
Power genoeg, er zijn pasplaten verkrijgbaar, en het is ook een boxermotor.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-01-2005, 10:23
Airtime's Avatar
Airtime Airtime is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,813
Default

Subarublok lijkt mij eigenlijk ook het meest voor de hand liggen. Dan heb je ook geen problemen met dat je 2 cilinders 'te veel' hebt invergelijking met je kentekenbewijs (als je hem ook op de openbare weg wilt gebruiken, natuurlijk!)
__________________
The UnDutchaBles
Reply With Quote
  #4  
Old 26-01-2005, 14:00
michael spaan michael spaan is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 5
Default

Quote:
Originally Posted by Airtime
Subarublok lijkt mij eigenlijk ook het meest voor de hand liggen. Dan heb je ook geen problemen met dat je 2 cilinders 'te veel' hebt invergelijking met je kentekenbewijs (als je hem ook op de openbare weg wilt gebruiken, natuurlijk!)


Ja op de weg bruikbaar is de allereerste vereiste. Ik heb vorig jaar een off-road buggy afgerond met een 140 pk (op 400 kg) Honda CBR1000 motorblok erin. Ik dacht destijds wel rijlocaties te kunnen vinden buiten de cross, maar die droom is nooit uitgekomen dus... Vandaar een anders dan anders voertuig voor dagelijks gebruik en evt. off-road. Ik denk dat de RDW de kever dan toch wel wil zien als er andere bodydelen op komen, vering verhoogt, grotere wielen, andere remmen , andere kleur etc. Die 2 cilinders extra zou dan het verschil ook niet meer moeten maken
Maar ik kan hier denk ik uit op maken dat er nog nooit iemand een VR6 in een kever heeft gepropt hier? Ik vraag het express hier aangezien het forum zowel watergekoeld als luchtgekoeld is. De echte keverpurist zal het waarschijnlijk niet zo kunnen waarderen :biggrin:

Michael
Reply With Quote
  #5  
Old 26-01-2005, 14:18
Jasper Ovaal's Avatar
Jasper Ovaal Jasper Ovaal is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,266
Send a message via MSN to Jasper Ovaal
Default

dit is ook een beste Baja


__________________
"There was something about this Bugardi bug and it wasn't that skanky Piranha mounted to the front bumper"
More Bugs and Bacardi at>> Bugardi.com
Reply With Quote
  #6  
Old 26-01-2005, 14:18
bugdaddy's Avatar
bugdaddy bugdaddy is offline
VW Addict
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 510
Default

Quote:
Originally Posted by michael spaan
Ik denk dat de RDW de kever dan toch wel wil zien als er andere bodydelen op komen, vering verhoogt, grotere wielen, andere remmen , andere kleur etc. Die 2 cilinders extra zou dan het verschil ook niet meer moeten maken


Zoveel weet ik ook niet van de RDW.
Maar het lijkt me dat ze niet zo zullen vallen over het aantal cilinders dat ze op je papieren moeten aanpassen, maar ze zullen vast veel meer geïnteresseerd zijn in het veel grotere vermogen dat je beschikbaar hebt. (denk aan remmerij en andere veiligheid) je hebt het zeker over een meer vermogen van 120PK, da's al gauw 3 tot 4x zoveel vermogen als een "normale" kevermotor.......
__________________
red alert; GET DOWN!!!
Reply With Quote
  #7  
Old 26-01-2005, 14:54
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Quote:
Originally Posted by michael spaan
Maar ik kan hier denk ik uit op maken dat er nog nooit iemand een VR6 in een kever heeft gepropt hier?
Ik vraag het express hier aangezien het forum zowel watergekoeld als luchtgekoeld is.

ja,in 1998 op het Malieveld was er een 1303(volgens mij heb ik er nog foto's van) met een VR6 erin ...
en ja,ook op kenteken was het een 6 cilinder !!



Quote:
Originally Posted by michael spaan
De echte keverpurist zal het waarschijnlijk niet zo kunnen waarderen

geloof mij nou,hier zitten weinig puristen


Reply With Quote
  #8  
Old 16-02-2006, 16:48
Bug666 Bug666 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1
Default hoest met de baja bouw

he hallo ik ben nieuw op deze site omdat ik zag dat je van plan (of bezig) ben met het ombouwen van je kever. ik ga zelf ook een baja bouwen maar voor ik ga beginnen wil ik eerst zoveel mogelijk ombouw info, heb je waar haal jij die vandaan?
Reply With Quote
  #9  
Old 02-04-2006, 18:13
Dinges Dinges is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 15
Default

Heb ooit eens gelezen in een duits vw blad over een kever met een audi V6 achterin, goedgekeurd door de TUV, en die zijn toch niet de makkelijksten als ik alles goed begrepen heb.
Ook zijn er adapterplaten om een Ford (juk) V6 in een bus te bouwen dus dat moet in een kever dan ook lukken.
Ik denk dat de RDW het vooral interressant vind of je remmerij ed het allemaal aankan.
Misschien een ideetje om ze eens aan te schrijven omtrent wat ze precies verwachten of graag willen zien als je met zoiets aankomt?
Beter in een keer goed voor de dag komen daar als 26 kee terug moeten voor flutgeintjes lijkt me zo.

Anyway, suc7 met je project, klinkt als een gaaf apparaat in wording
Reply With Quote
  #10  
Old 02-04-2006, 18:23
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Quote:
Originally Posted by michael spaan
Ja op de weg bruikbaar is de allereerste vereiste. Ik heb vorig jaar een off-road buggy afgerond met een 140 pk (op 400 kg) Honda CBR1000 motorblok erin. Ik dacht destijds wel rijlocaties te kunnen vinden buiten de cross, maar die droom is nooit uitgekomen dus...

heb je hem nog? anders weet ik nog wel wat mooie lokaties waar je op zou mogen..
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum