Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-12-2013, 21:37
Tuffel Tuffel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 254
Default Golf 3 1.9 TDI Variant 1998 - 207.000km, 128pk

Bij dezen wil ik mijn Variant te koop aanbieden, omdat ik mijn zinnen heb gezet op een oldtimer.

Ik heb deze auto begin dit jaar gekocht bij een handelaar, welke deze ingerolen heeft gehad van de eerste eigenaar, een gezin welke de auto altijd als tweede auto heeft gebruikt. Mede hierdoor had de auto slechts 175.000km gelopen toen ik deze kocht. Ondertussen staat er 207.000km op de teller maar de auto loopt echt als een zonnetje.

Op onderhoud is nooit bespaard, alle onderhoudshistorie van de eerste eigenaar is aanwezig. Ik zelf heb op de 15.000km de auto een beurt gegeven, hiervan zijn de bonnen aanwezig. Laatste beurt is gisteren gedaan, voorlopig heb je dus geen omkijken naar onderhoud. APK is geldig tot April 2014, maar ik zie geen punten waardoor de auto niet door de apk zou komen.

Origineel heeft deze 1.9 TDI 90pk, echter is deze door VAGtechniek in Nuenen gechipt naar 128pk en 302nm. Zij vertelden me ook dat het blok nog in erg goede staat was. Gemiddeld verbruikt de auto bij mij 1 op 18 bij gecombineerd gebruik.

Verdere opties op de auto zijn:
- Elektrische ramen
- Trekhaak
- AP Schroefset
- Borbet H 17 Inch velgen met goede banden.
- Recaro voorstoelen met armsteun (originele erbij, achterbank is origineel)
- GT sideskirts, VR6 lip

Natuurlijk heeft een auto van 15 jaar oud ook wat minpunten:
De Recarostoelen zijn niet de mooiste meer, bestuurderstoel heeft instapschade (originele stoelen zijn wel in erg nette staat). Auto kan wel een goede poetsbeurt gebruiken, heeft een enkel parkeerdeukje en wat steenslag. Het raam linksachter moet nagekeken worden, deze zakt niet goed maar sluit wel goed af. De banden op de BBS velgen zijn gecupt en zorgen voor trillingen, heeft me persoonlijk niet erg gestoord. De vorige eigenaar heeft het elektrische raam voor gerepareerd door er een slinger in te zetten, deze werkt nu weer elektrisch maar helaas zit er een gat in het deurpaneel.

Nu het belangrijkste de prijs...
2.200 euro, zoals deze nu is, met de Recaro stoelen, Borbet velgen en AP schroefset.
1.700 euro, zoals te zien op de laatste twee foto's.

Dat is veel geld voor een Golf 3? Ja dat klopt... Maar probeer eens een goed onderhouden TDI van dit bouwjaar te vinden met een relatief lage kilometerstand. Deze auto kan nog jaren zonder problemen mee! Over de prijs kan gepraat worden, maar dan naast de auto tijdens bezichtiging. Hier gaan ook geen 100en euro's vanaf.

Auto staat in Oisterwijk, nabij Tilburg.

De plaatjes, deze zijn met mijn telefoon genomen, ik zal binnenkort proberen wat mooiere overdag te maken.














__________________
Golf 3 Variant
Function > Fashion

Last edited by Tuffel : 23-03-2014 at 14:00.



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum