Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 1 (kever '49->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-11-2006, 15:31
MDO's Avatar
MDO MDO is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 386
Default Aankooptips Kever

Hallo daar,

Afgelopen zaterdagavond kwam er bij mij thuis een colonne Kevers en spijlbussen voorbij en kreeg hier toch wel een apart gevoel bij. Van dat is ook wel erg leuk en dat wil ik ook. Na 7 jaar into de Golf GTI's te zijn geweest ben ik toe aan iets leuks voor erbij.

Ik wil dus een Kever gaan kopen en het liefst een ovaaltje. Zijn er mensen die mij meer kunnen vertellen over de aankooptips/betrouwbare bedrijven? En van welke types/bouwjaren je absoluut af moet blijven?

Ik ben benieuwd,

Groet Mike

Last edited by MDO : 03-11-2006 at 15:59.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-11-2006, 17:53
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

D'r staat nog een mooie en harde bril te koop, die gered moet worden van de slacht!
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #3  
Old 03-11-2006, 18:00
sanderz's Avatar
sanderz sanderz is offline
Married to PC
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,234
Send a message via MSN to sanderz
Default

houdt er wel rekening mee, hoe ouder de auto hoe moelijker onderdelen(lees duurder) te verkrijgen zijn. verder zou ik mits je budget het je toelaat een pre 67 kopen maar dat is meer smaak. verder zou ik eerst jezelf eens goed gaan verdiepen in de keverwereld en meetings afgaan, dan kan je zien wat de mogelijkheden zijn.
__________________
Passat 35i 1989
Reply With Quote
  #4  
Old 03-11-2006, 20:35
lowghia's Avatar
lowghia lowghia is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 765
Default

helemaal met sanderz eens, ga eerst maar eens goed in de boeken voordat je wat aanschaft.
er zijn al heelwat projecten de soep in gelopen omdat de eigenaar door onkunde het licht niet meer zag
Reply With Quote
  #5  
Old 03-11-2006, 23:10
(B)ruud's Avatar
(B)ruud (B)ruud is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 228
Default

maar mocht je ooit ergens gaan kijke...neem un kenner mee

Greetz Ruud
__________________
AiRhEaD
StAy (AiR)cOoL

'69 T2a westfalia camper
Reply With Quote
  #6  
Old 04-11-2006, 14:34
MDO's Avatar
MDO MDO is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 386
Default

Oke,

Bedankt voor zover voor de info, en ik ga zeker eerst genoeg info verzamelen voordat ik wat ga kopen. Mijn voorkeur gaat idd uit naar een eind jaren 50, begin jaren 60 kever. Maar goed ik heb ontdekt dat bedrijven als Volkswarenhaus en Wolfsburgwest een heel groot assortiment hebben aan onderdelen voor verschillende bouwjaren. Maar 1302 en 1303, in welke bouwjaren komen deze types voor? En waarom Airtime moet ik van deze types afblijven?

Wanneer is de eerstvolgende luchtgekoelde meeting? Ergens in Januari, bij Autotron??
Kan niet wachten!!

Bedankt, Ciao Mike
Reply With Quote
  #7  
Old 04-11-2006, 18:44
sanderz's Avatar
sanderz sanderz is offline
Married to PC
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,234
Send a message via MSN to sanderz
Default

je hoeft niet van een 1302/03 af te blijven, is meer een kwestie van smaak. Deze modellen wijken wat af van het originel concept vd kever. Zo is het onderstel wat moderner en dus ook wat meer geschikt voor grotere vermogens, de voorschermen, voorklep ed. zijn heel anders en de 1303 heeft ook nog een bolle voorruit. Ik vind dit persoonlijk niet mooi, maar er zijn er hier wel een paar op het forum die ermee bezig zijn en Luuk heeft ook een nette 1303.




Zie hier duidelijk verschil tussen een jaren 60 kever en een 1303.

mvg sander
__________________
Passat 35i 1989
Reply With Quote
  #8  
Old 04-11-2006, 19:15
stufenheckfahrer's Avatar
stufenheckfahrer stufenheckfahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2005
Posts: 881
Default

Iemand die zegt dat je van 1302/1303 modellen moet afblijven, én kieft en klok een betrouwbaar bedrijf noemt; die snapt het echt niet!

De 02/03 modellen zijn gewoon de beste en het vérst doorontwikkelde modellen, ze hebben de grootste laadruimte in de kofferbak, en het beste weggedrag. De keuze tussen kevers in het algemeen, en 02/03 modellen in het bijzonder is puur persoonlijk. Ikzelf vond een 1302 het best, een vlakke voorruit, met het uitgerijpte onderstel. Even een voorbeeld: wij gaan op vakantie met de kever én een caravan. Deze vakantie komt er een telefoontje dat er een sterfgeval in de familie is, de crematie zaterdag a.s.
Dan rij je dus vanaf Spa (ja dé Spa) even naar huis voor de crematie, om 's avonds gewoon weer aan het bier te zitten tijdens de meeting! Da's dan het voordeel van een kever met een goed weggedrag! Het rijd redelijk modern!
Zoals je al aangeeft zoek je iets ouders/authentiekers, maar laat een les zijn dat je jezelf niet door de eerste, de beste schreeuwer laat leiden!

Veel plezier met je zoektocht, en als je wat vind horen we het zeker.

Greetz Ron
__________________
Veni vidi velcro.....
Ik kwam, zag, en bleef hangen
Reply With Quote
  #9  
Old 04-11-2006, 19:23
Arno's Avatar
Arno Arno is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 643
Default

Aan de info die ik hier nu lees van jullie, daar kan ik dus ook wat van leren.
Maar kan er iemand mij uitleggen waarom kieft en klok wel of geen betrouwbaar bedrijf is
__________________
poohlo...wie anders!
Reply With Quote
  #10  
Old 04-11-2006, 19:25
lowghia's Avatar
lowghia lowghia is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 765
Default

ik weet niet hoe erg dat het bij kever is maar mijn ervaringen met de karmann ghia's is dat je verrekte goed moet opletten qua wat voor onderdelen je koopt
elk bouwjaar is weer anders en voor dat je het weet zit je met iets waar je geen reet mee kan of wat er bij dat jaar niet bij hoort.
Reply With Quote
  #11  
Old 04-11-2006, 20:07
sanderz's Avatar
sanderz sanderz is offline
Married to PC
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,234
Send a message via MSN to sanderz
Default

Quote:
Originally Posted by stufenheckfahrer
Iemand die zegt dat je van 1302/1303 modellen moet afblijven, én kieft en klok een betrouwbaar bedrijf noemt; die snapt het echt niet!

De 02/03 modellen zijn gewoon de beste en het vérst doorontwikkelde modellen, ze hebben de grootste laadruimte in de kofferbak, en het beste weggedrag. De keuze tussen kevers in het algemeen, en 02/03 modellen in het bijzonder is puur persoonlijk. Ikzelf vond een 1302 het best, een vlakke voorruit, met het uitgerijpte onderstel. Even een voorbeeld: wij gaan op vakantie met de kever én een caravan. Deze vakantie komt er een telefoontje dat er een sterfgeval in de familie is, de crematie zaterdag a.s.
Dan rij je dus vanaf Spa (ja dé Spa) even naar huis voor de crematie, om 's avonds gewoon weer aan het bier te zitten tijdens de meeting! Da's dan het voordeel van een kever met een goed weggedrag! Het rijd redelijk modern!
Zoals je al aangeeft zoek je iets ouders/authentiekers, maar laat een les zijn dat je jezelf niet door de eerste, de beste schreeuwer laat leiden!

Veel plezier met je zoektocht, en als je wat vind horen we het zeker.

Greetz Ron


ik denk dat hij eerder bekende bedrijven bedoelde ipv betrouwbare bedrijven en zijn mening over 1302/03 had hij misschien ook wat anders moeten omschrijven, het gaat erom dat er gevraagt wordt om ee mening over kevers. de een heeft liever een 1302(jij bv) en ik heb het liefst een pre 67. oftewel jij stelt andere eisen aan kever dan ik
__________________
Passat 35i 1989
Reply With Quote
  #12  
Old 04-11-2006, 23:00
Airtime's Avatar
Airtime Airtime is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,813
Default

Mensen zouden eens moeten leren lezen...

Tot ooit!
__________________
The UnDutchaBles
Reply With Quote
  #13  
Old 05-11-2006, 00:01
Arno's Avatar
Arno Arno is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 643
Default

Quote:
Originally Posted by Luuk
Vast wel, maar dat gaan we hier maar niet doen.
K&K kan (wil) zich hier niet verweren en dus laten we dergelijke info maar achterwege.

De één heeft goede ervaringen met K&K, de andere minder goede.
Het ene bedrijf heeft goede ervaringen met een klant, de andere minder goede.

Laten we het daar maar bij houden.


Als ik het assortiment bekijk wat betreft hun voorraad, dan moet ik toch toegeven dat ze toch wel degelijk luchtgekoeld spul hebben.
Er zitten hier en daar ook wel wat kneusjes er tussen, maar elk gerespecteerd automobiel bedrijf heeft natuurlijk ook "kneusjes"in hun assortiment er tussen zitten
__________________
poohlo...wie anders!
Reply With Quote
  #14  
Old 06-11-2006, 10:00
MDO's Avatar
MDO MDO is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 386
Default




Mijn voorkeur gaat idd uit naar een oudere kever, retrolook vind ik echt super. Mijn droom kever is dan ook bovenstaande.
Reply With Quote
  #15  
Old 09-11-2006, 17:04
MDO's Avatar
MDO MDO is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 386
Default

Deze kever kwam ik op de website tegen van van Gilst kevers in Bruinisse. Het gaat om een 59-er, 1200 ragtop, licht groen van kleur en een keer overgespoten, NL auto. Vraagprijs € 11.500,--




Wat vinden jullie van deze prijs?? Volgens mij is dit wel aan de hoge kant, hier kun je toch wel een bril voor krijgen?

Ben benieuwd wat jullie ervan denken.

Ciao
Reply With Quote
  #16  
Old 09-11-2006, 17:49
Edrik's Avatar
Edrik Edrik is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,282
Default

Ik ben niet zo thuis in de keverwereld (helaas) maar ik dacht dat rag-tops nogal gewild waren. Prijs is natuurlijk wel aan de hoge kant, maar mits in topstaat lijkt het me enigzins redelijk. Kever staat zo te zien ook bij een bedrijf te koop, daar liggen de prijzen meestal wat hoger lijkt me.
__________________
'79er Golf MX

Cheap beer almost always results in good things.
Reply With Quote
  #17  
Old 09-11-2006, 17:54
vwfreaks.nl's Avatar
vwfreaks.nl vwfreaks.nl is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 270
Default

Is dit niks voor je dan?
De ovaal met vouwdak van Kai:

http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=21004
__________________
1951 - Splitwindow...
1967 - 1300...
Reply With Quote
  #18  
Old 09-11-2006, 19:58
lowghia's Avatar
lowghia lowghia is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 765
Default

ziet er beter uit (prijs ook!)
staat ook nog een hele mooie lowlight op:http://www.flat4free.be/f4fads/detail.php?id=726

Last edited by lowghia : 09-11-2006 at 20:06.
Reply With Quote
  #19  
Old 09-11-2006, 21:38
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

hey mike, goed idee wij hebben ook een kevertje staan (van mijn broertje) en is zeker leuk om zo af en toe eens mee te touren.
misschien oldtimerparts eens bellen/mailen? http://www.oldtimerparts.nl/
Dit is net de nieuwe site, dus occasions staan er nog niet op. is niet al te ver van je vandaan en ik heb zelf zeer positieve ervaringen met dit bedrijf(je). echt hele sympathieke mensen, altijd tijd voor je, ook al kom je voor een stickertje oid. en ze hebben er ook echt verstand van.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #20  
Old 10-11-2006, 10:49
MDO's Avatar
MDO MDO is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 386
Default

Ik wil me eerst eens verdiepen in de Kevers voordat ik een aankoop ga doen. Ik wil namelijk geen overhaaste aankoop doen waar ik achteraf spijt van krijg. Dit was de eerste kever die ik tegenkwam en er zuller er nog wel meer volgen. Maar het wordt in iedergeval wel een soortgelijke!!

Ciao Mike
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum