Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 29-03-2021, 12:20
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 596
Send a message via ICQ to 86C
Default

Quote:
Originally Posted by Viperwin
Dergelijke onderdelen zijn in principe los te bestellen, als ze bestaan, en er is niet direct een catalogus voor beschikbaar.
Ik wil wel een poging wagen om te kijken of ik misschien wat info naar boven kan halen. Die 100mm, is dat buitenmaat veerschotel of buitenmaat veer?
Hoogte schotel op demper is wel goed?


Antwoord van Koni Technical support:

Goeiemiddag,

Een alternatief voor deze schotel zou kunnen zijn: veerschotel 80 29 11 108 0 (VW Polo)


Nu even uitzoeken waar ik deze kan bestellen. Ik vermoed bij de nederlandse distributeur
Reply With Quote
  #22  
Old 29-03-2021, 21:24
Viperwin's Avatar
Viperwin Viperwin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 388
Default

Quote:
Originally Posted by 86C
Antwoord van Koni Technical support:

Goeiemiddag,

Een alternatief voor deze schotel zou kunnen zijn: veerschotel 80 29 11 108 0 (VW Polo)


Nu even uitzoeken waar ik deze kan bestellen. Ik vermoed bij de nederlandse distributeur


Oh top!
http://www.koni.com/nl-NL/Cars/Locator/

Verbaas houdt zich ook bezig met custom toepassingen en kan je misschien nog van verder advies voorzien, maar zal je ze waarschijnlijk zelf op moeten halen.

Tepper-Efka loopt via Autostyle dealers.
https://www.autostyle.nl/nl/dealerm.../dealers/index/
Reply With Quote
  #23  
Old 30-03-2021, 11:33
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 596
Send a message via ICQ to 86C
Default

Had al even contact gehad met Tepper-Efka en die gaan kijken of ze het gevraagde product kunnen leveren.

Ik begreep al wel dat de gevraagde veerschotel een buitendiameter met een bepaalde range heeft van 95-100mm
De veer van mijn auto heeft een buitendiameter van ongeveer 97mm, dus die zou er in passen. Maar is die range van 95-100mm te verstellen of betekent het gewoon dat er nog een paar millimeter speling blijft tussen de veer en de schotel?
Reply With Quote
  #24  
Old 30-03-2021, 11:50
Viperwin's Avatar
Viperwin Viperwin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 388
Default

Quote:
Originally Posted by 86C
Had al even contact gehad met Tepper-Efka en die gaan kijken of ze het gevraagde product kunnen leveren.

Ik begreep al wel dat de gevraagde veerschotel een buitendiameter met een bepaalde range heeft van 95-100mm
De veer van mijn auto heeft een buitendiameter van ongeveer 97mm, dus die zou er in passen. Maar is die range van 95-100mm te verstellen of betekent het gewoon dat er nog een paar millimeter speling blijft tussen de veer en de schotel?


Dat zal te maken hebben met de dikte van de veerdraad en hoe de radius daarvan langs de rand van de schotel past. Als ik me niet vergis zou een dikke draad er dan tot 100mm veerbreedte in passen, met dunne draad tot 95mm. Ik denk dat dat wel goed komt.
Reply With Quote
  #25  
Old 05-05-2021, 15:23
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 596
Send a message via ICQ to 86C
Default

En toch nog even een vraag m.b.t. dit onderwerp.
Wat is het verschil tussen deze 2 schokdempers:

Type 80 - 2542Sport
Type 80 - 2587Sport
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum