Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-08-2015, 20:16
VWFS VWFS is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2015
Posts: 68
Default project Scirocco1

Na mezelf en hoofdzakelijk de "Scirocco" na ongeveer een half jaar geleden voorgesteld te hebben, maar besloten om 2 weken geleden aan de "Scirocco" te beginnen en een topic aan te maken.

Het eerste wat ik aan wil pakken is het plaatwerk. Ik wil dit deel voor deel doen dit, mede omdat ik dan met de auto kan blijven rijden. Het eerst is het voorscherm aan de beurt en alles wat daar onlosmakelijk mee te maken heeft zoals het binnenscherm en de bevestigingspunten van het scherm hiervan.

de auto ziet er op zich best wel redelijk goed uit maar als je toch hieraan gaat beginnen kom je wel wat meer tegen en zoals de meeste wel weten. Als je gaat slijpen aan een plekje van ter grootte van 2 cm word het al snel 5cm of groter.

Het linker voor scherm was behoorlijk rot en ben als eerste op zoek gegaan hiernaar.
Ik weet dat de onderdelen steeds schaarser worden en moeilijker te vinden zijn maar via via en het internet kun je een heel eind komen.

Na het verwijderen van de bumper, scherm, grill, koplampunit en wiel, zag ik dat er hier en daar wel wat plaatwerk gedaan moest worden. Zoals de bovenkant van de bevestiging van het scherm (spatborddrager) parafaan, voorzijde spatbord bevestiging, deurstijl en het dichten van enkele overbodige gaten.

Het laswerk heb ik middels T.I.G gedaan en sommige plekken heb ik ook vertint. Het voordeel van vertinnen is dat je minimaal plamuur hoeft te gebruiken en tin verroest niet.

Ik kies er zelf altijd voor om het rotte stuk uit te slijpen tot het gezonde metaal om er vervolgens een nieuw stuk erin te lassen. Als ik met een bepaald deel klaar was zette ik deze gelijk in de primer, dit om roestvorming te voorkomen en waar ik kan gebruik ik roest vast stalen bouten, moeren of schroeven.

Jammer genoeg heb ik niet overal foto's van genomen. Als je bezig bent vergeet je dat wel eens en ben je verder dan je gedacht had.

Zo stond de "Scirocco" erbij, voordat ik eraan begon:








Eerst heb ik het plekje op de parafaan al het roest verwijdert tot op het blanke metaal. Het was niet doorgerot dus kon ik het vertinnen.




Zo is het geworden na het schuren.




Het bruine onderop de richel is geen roest maar uitgelopen soldeerpasta(vet)

Vervolgens het gedeelte waar het spatbord op rust en vastgezet word. Hier was wat meer werk aan.










Dit gedeelte was klaar en gelijk in de primer gezet




Ook het plaatwerk thv het knipperlicht was verrot (bovenkant)




Het rotte plaatwerk eruit geslepen








Weer begonnen aan de opbouw van het nieuwe plaatwerk en het nieuwe deel gehecht.






Na wat buigen en hameren het bovenste gedeelte erop en afgelast, heeft overlengte maar is makkelijk en eenvoudig op maat te slijpen. Ik had hiervoor een mal van karton gemaakt want de contouren van de ronding waren nog net uit het rotte stuk te halen.










Het stuk waar de voorste bevestiging van het scherm mee wordt bevestigd was ook niet meer wat het was. Het clipje van de schroef kon niet meer vastgezet worden (had geen vlees meer)












En zo was er weer een deel van de auto compleet.

Ook was er een deel van de deurstijl verrot, dit betrof het deel waar de deurscharnieren aan het chassis bevestigd wordt.






Hier staat het stuk al in de bodyshutz is slecht te zien op de foto.




Ook maar gelijk wat overbodige gaten dichtgelast.






Zo ziet het eindresultaat eruit.










Omdat ik vond dat de "Scirocco" toch wat hoog op zijn veren stond mezelf maar een schroefset cadeau gedaan. Is een set van NJT en is ook in hardheid verstelbaar.




Voor het eerst weer buiten en staat hij mooi op z'n pootjes. Ik had ook nog witte 16 inch "Speedlines' op de kop getikt maar heb ondertussen andere velgen waarvoor ik alleen nog banden moet halen.






Zo dat was het voorlopig weer. Van de winter ga ik verder aan de andere kant en zal dit weer plaatsen.

Last edited by VWFS : 09-08-2015 at 22:50.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-08-2015, 14:51
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default

Dat ziet er netjes uit zover.
__________________
Golf 1 1977 in the making
Reply With Quote
  #3  
Old 10-08-2015, 15:02
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Mooi werk verricht! Wat doe je in het dagelijks leven? Of is dit niet je eerste auto die je aanpakt?
Reply With Quote
  #4  
Old 10-08-2015, 15:15
chrisjuh chrisjuh is offline
Forum junkie
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,832
Default

Mooi werk hoor, vindt deze velgen op de een of andere manier erg goed staan.
__________________
FAHRVERGNÜGEN!
Reply With Quote
  #5  
Old 10-08-2015, 16:03
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

knappe werken, verlaging doet het zoals altijd gelijk goed.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #6  
Old 10-08-2015, 19:47
VWFS VWFS is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2015
Posts: 68
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Mooi werk verricht! Wat doe je in het dagelijks leven? Of is dit niet je eerste auto die je aanpakt?


Hoi van Limburg,
Ik heb hiervoor in de metaal gewerkt plaatwerkerij, pijpfitter, lasser, onderhoud. en in die tijd wel een aantal auto's gerestaureerd vooral vw, maar ja dan komen er kinderen en heb ik alles weggedaan. er komt ook een tijd dat die kinderen groot worden en het toch weer begon te kriebelen en vandaar de "Scirocco"
Reply With Quote
  #7  
Old 10-08-2015, 20:12
VWFS VWFS is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2015
Posts: 68
Default

-Audilimburg
-Van Limburg
-chrisjuh
-yuli

bedankt voor de leuke reacties
Reply With Quote
  #8  
Old 10-08-2015, 20:25
VWFS VWFS is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2015
Posts: 68
Default

Ik heb ondertussen nog 2 nieuwe imi schermen met knipperlichten van voor de facelift weten te bemachtigen samen met een nieuwe verchroomde voorbumper.

Ook nog G60 remmerij voorzijde, komen er met de tijd wel op. Ik ben gewoon zeg maar onderdelen aan het sparen.
Reply With Quote
  #9  
Old 10-08-2015, 20:29
VWFS VWFS is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2015
Posts: 68
Default

Quote:
Originally Posted by VWFS
Ik heb ondertussen nog 2 nieuwe imi schermen met knipperlichten van voor de facelift weten te bemachtigen samen met een nieuwe verchroomde voorbumper.

Ook nog G60 remmerij voorzijde, komen er met de tijd wel op. Ik ben gewoon zeg maar onderdelen aan het sparen.





Reply With Quote
  #10  
Old 10-08-2015, 23:56
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Erg netjes allemaal
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #11  
Old 11-08-2015, 21:12
henri3's Avatar
henri3 henri3 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 333
Default

Quote:
Originally Posted by VWFS
Ik heb ondertussen nog 2 nieuwe imi schermen met knipperlichten van voor de facelift weten te bemachtigen samen met een nieuwe verchroomde voorbumper.

Ook nog G60 remmerij voorzijde, komen er met de tijd wel op. Ik ben gewoon zeg maar onderdelen aan het sparen.


Ga je die schermen op deze scirocco monteren ?
Hopelijk zijn 't goede imi's. Zit nogal verschil in.
Ziet er tot zover goed uit.
Reply With Quote
  #12  
Old 12-08-2015, 10:30
Volf GT's Avatar
Volf GT Volf GT is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 377
Default

Lekker bezig hoor, respect man
__________________
Daily driver:
Kia Rio HB (under construction)

VW T5 2.5 TDI


Owned:
Vw Volf GT GL
Vw Golf mk. 2 Function
Vw Polo 6n1 Highline
Vw Corrado G60 JD
Peugeot 205 Radio 1 FM UK
Reply With Quote
  #13  
Old 13-09-2015, 21:03
VWFS VWFS is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2015
Posts: 68
Default

Toch maar weer wat gedaan aan de Scirocco ik kon het niet laten. Onder de Scirocco zit een achteras zonder stabilisatorstang. Een achteras met stabi gekocht. verder wil ik de remmen upgraden vandaar een vr6 achteras voor de remmerij.
Reply With Quote
  #14  
Old 13-09-2015, 21:18
VWFS VWFS is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2015
Posts: 68
Default


Reply With Quote
  #15  
Old 13-09-2015, 21:24
VWFS VWFS is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2015
Posts: 68
Default


Reply With Quote
  #16  
Old 13-09-2015, 21:27
VWFS VWFS is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2015
Posts: 68
Default


Reply With Quote
  #17  
Old 13-09-2015, 21:30
VWFS VWFS is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2015
Posts: 68
Default


Reply With Quote
  #18  
Old 13-09-2015, 21:32
VWFS VWFS is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2015
Posts: 68
Default

Alleen nog een remkrachtverdeler en dan is de achteras klaar. Ik ga totaal over op 5 gaats, ook aan de voorzijde.
Reply With Quote
  #19  
Old 13-09-2015, 21:34
VWFS VWFS is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2015
Posts: 68
Default


Reply With Quote
  #20  
Old 13-09-2015, 21:37
VWFS VWFS is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2015
Posts: 68
Default

Ook de handremkabels besteld welke passen op de hevel van de mk1 en de klauwen van de mk3.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum