Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-10-2008, 19:21
Jetta Fireandic's Avatar
Jetta Fireandic Jetta Fireandic is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default 92er Corrado 2.0 16v gaat spontaan in Noodloop?

Hoi allemaal,

Nu komt het zo nu en dan voor dat mijn 92er Corrado 2.0 16v 9A van het één op andere moment onder het rijden in een soort noodprogramma gaat lopen, dan valt het vermogen ineens weg, maar blijft ie stationair net wel draaien, maar op het gas reageert ie dan niet meer.

Als ik dan de accu-polen los haal (de computer dus resset) en weer aansluit dan is het ook weer goed, en kan het ook zo een paar weken duren voordat het weer gebeurt.

Nu heb ik uhm al naar de garage gehad, daar hebben ze toen 1 tempratuursensor vervangen omdat deze een fout aangaf bij het uitlezen met knippercodes, maar daar ligt dit probleem dus niet.

Nou mijn vraag, is er misschien nog iemand van hier, de enig idee heeft waar dit probleem aan kan liggen, het begint namelijk wel knap irritant te worden

Alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 16-10-2008, 17:58
Jetta Fireandic's Avatar
Jetta Fireandic Jetta Fireandic is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default

niemand die mij kan helpen?
Reply With Quote
  #3  
Old 18-10-2008, 08:47
ice_killer ice_killer is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 169
Default

als hij in nood loop staat wil je hem DAN uitlezen en posten wat de fout codes zijn ?
Reply With Quote
  #4  
Old 26-10-2008, 21:14
dwahaas321 dwahaas321 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 52
Default

maar hij kan dan toch niet rijden? tenzij je zelf kan uitlezen...
Reply With Quote
  #5  
Old 27-10-2008, 06:30
Jetta Fireandic's Avatar
Jetta Fireandic Jetta Fireandic is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default

Sorry voor de late reactie, ik kan idd zelf niet uitlezen, maar dat hebben ze bij de garage voor mij gedaan.

mijn corrado heeft wel aansluitingen onder de pookhoes zitten om hem aan te sluiten op de computer.

auto is vorige week naar de garage geweest, toen hebben ze mijn Hall element en Ontstekingsmodule vervangen.

stel dat de storing nu weer terug komt, dan wordt de lamdasonde ook nog vervangen.
Reply With Quote
  #6  
Old 30-10-2008, 11:22
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default

mooi stukje diagnose stellen dus weer, lukraak delen gaan vervangen die " wel vaker kapot gaan" is niet de meest efficiente manier om een storing op te lossen. electra is altijd leuk als het om storingen gaat, en van een heleboel omstandigheden afhankelijk.
Je gaf aan dat hij het niet altijd doet, toevallig wel bij nat weer of regen? hoe zijn je massapunten?
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
  #7  
Old 30-10-2008, 16:43
Jetta Fireandic's Avatar
Jetta Fireandic Jetta Fireandic is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default

Quote:
Originally Posted by loco-vr6
mooi stukje diagnose stellen dus weer, lukraak delen gaan vervangen die " wel vaker kapot gaan" is niet de meest efficiente manier om een storing op te lossen. electra is altijd leuk als het om storingen gaat, en van een heleboel omstandigheden afhankelijk.
Je gaf aan dat hij het niet altijd doet, toevallig wel bij nat weer of regen? hoe zijn je massapunten?


Dit is niet zomaar op de gok maar wat onderdelen vervangen hoor, op't Corrado-forum waren 3 mensen met hetzelfde euvel als mij, en na het vervangen van de onsteking was het verholpen. Dus dan noem ik het niet op de GOK.
Reply With Quote
  #8  
Old 31-10-2008, 18:49
dwahaas321 dwahaas321 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 52
Default

heb een klein beetje het zelfde probleem gehad trouwens.
De vorige eigenaar had neon onder de auto hangen (kots) dus die heb ik direct na aankoop er onder vandaan gehaald.. ben toen alleen de 2 draadjes vergeten af te plakken onder de wagen en ook van me accu vergeten te halen hahaha..
dus iedere keer dat ik met nat weer door een plas reed viel me gas terug enzo..

mischien heeft t er bij jou ook wat mee te maken?

richard



offtopic: sinds wanneer is t corrado forum zo dood?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum