Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-05-2012, 18:05
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default 02a inbouwen in Scirocco Type 2 ?

hallo .

graag had ik eens de voor en nadelen van het inbouwen van een 02a bak in een Scirocco type 2

en graag had ik ook de aandachtspunten geweten waar ik het meest moet op letten tijdens de inbouw .

Greets ,
Reply With Quote
  #2  
Old 26-05-2012, 20:53
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Na delen:
Kabelschakeling en te pas maken,
Andere koppeling en vliegwiel,
Andere koppeling kabel en koppeling hevel,
Andere bak steunen,
Zwaarder,
Je kunt niet zo maar een 02A plaatsen IVM een wereld aan verschil in bakken,je moet wel weten welke code je moet hebben.
En achter wat voor motor moet de bak komen?
Reply With Quote
  #3  
Old 28-05-2012, 10:43
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

het zou de bedoeling zijn om een full tuned 2.1 8v in combinatie met o2a , nu ligt er een ACD bak met korte overbrenging ( 4.44 ) en tandwielsperdiff , maar ben een beetje bang voor deze bak , volledig nieuw heeft nog 0 km gelopen .
Reply With Quote
  #4  
Old 28-05-2012, 16:02
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Van waar de 1400 cq syngro eind overbrenging? auto cross?
Reply With Quote
  #5  
Old 29-05-2012, 17:09
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

inderdaad versnellingsbak was totaal nieuw opgebouwd voor de autocross , aangezien ik gestopt ben ligt deze nu te wachten op het rek

er zit een nieuwe eindoverbrenging in .
Reply With Quote
  #6  
Old 05-08-2012, 22:21
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

zo als Mtdi zei, kom je dingen aan te passen, maar dat is al een bekend verhaal, toch?

- je achterste steun en je linker steun moeten anders, die steunen zijn gewoon te krijgen
- voor de koppeling kun je of je pedalen aan gaan passen en hydraulisch werken, of een mechanische hevel en een kabel van een Passat 35i gebruiken. Het mooie is dat het "plastikje" wat boven op je pedaal komt hetzelfde is als bij de Scirocco, ofwel plug-&-Play
LET OP! voor die Passat heb je zelfstellende en handmatig stelbare kabels. De lengte is dan ook niet helemaal hetzelfde (snap nog steeds niet waarom?). Afhankelijk van de linker steun, kan het zo uitpakken dat je kabel te lang of te kort is. Die kabel wordt namelijk door een haakje op de linker steun vastgehouden.

- In mijn Scirocco heb ik de pook met schakelkabels en de hele behuizing ervan van een Golf 3 gezet. Let op: wil je een dikke uitlaat er onder, dan moet je het "kastje" van de pook OP je tunnel zetten, en niet er ONDER. Dat kastje is namelijk vrij groot, en kom je niet langs met je uitlaat. Tevens is de pook erg kort, als je hem onder de tunnel zet, moet je echt naar de pook toe buigen. Zo heb ik het nu, ben er al aan gewend, maar stom is het.

- 02A bakken hebben andere diameter homokineetflenzen dan de 020 bakken. Dus zal je bijvoorbeeld 16V of Golf Cabrio assen moeten gebruiken (100mm homokineten).

- 02A bakken hebben soms mechanische en soms electronische snelheidsmeter aansluitingen. Ik had op mijn 02A ASD een electronische gever .. maar die kun je er af draaien, en past er gewoon een kabel op.

Ik weet ff niets meer, als ik meer bedenk, zal ik het met je delen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum