Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-03-2020, 17:08
Misk Misk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2019
Posts: 151
Default Brandstofpomp vervangen?

Ik heb een golfje 2 met een 1.3 injectie uit 1991. Na het starten van de motor is de brandstofpomp duidelijk hoorbaar (zoemend geluid). Nu wil ik deze graag vervangen samen met het filter.

Is er maar 1 pomp(achterin) of zitten er meer? Ik weet dat die achterin niet heel lastig is om te vervangen.

Zijn er dan bepaalde merken die je wel/niet moet nemen? Dingen waar je op moet letten?
Reply With Quote
  #2  
Old 10-03-2020, 17:29
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Een 91er heeft alleen een pomp in de tank. Daar kun je bij dmv een luikje in de bodem onder de achterbank. Het filter zit net naast de tank onder de auto.

Koop een fatsoenlijk merk zoals Bosch, Pierburg, etc... even goed rondkijken, een nieuwe hoeft je doorgaans maar een paar tientjes te kosten
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #3  
Old 10-03-2020, 22:33
Function Function is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 268
Default

Hallo Misk,

Ik heb ook een duidelijk hoorbare pomp in mijn NZ 90.
Bij contact 2x zoemgeluid. Daarna ook hoorbaar als ik niet te hard (= te veel herrie) rij.

Kun je het resultaat van een nieuw filter en nieuwe pomp hier laten weten? Ik ben erg benieuwd.
Reply With Quote
  #4  
Old 11-03-2020, 06:09
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

is dat niet normaal dat je de pomp hoort? als een auto niet start, zet ik die op contact en luister altijd of ik de pomp hoor.

ben deze week van mechanische naar electrische pomp gegaan (carbu motor), en ik hoor de pomp ook heel goed nu. ze zit onder de motorkap en ze is nieuw. neem gewoon aan dat dit normaal is
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #5  
Old 11-03-2020, 07:51
Misk Misk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2019
Posts: 151
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
is dat niet normaal dat je de pomp hoort? als een auto niet start, zet ik die op contact en luister altijd of ik de pomp hoor.

ben deze week van mechanische naar electrische pomp gegaan (carbu motor), en ik hoor de pomp ook heel goed nu. ze zit onder de motorkap en ze is nieuw. neem gewoon aan dat dit normaal is


Dat de pomp bij starten hoorbaar is is inderdaad normaal, maar mijn pomp maakt echt een jankend geluid tijdens stationair.
Reply With Quote
  #6  
Old 11-03-2020, 07:52
Misk Misk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2019
Posts: 151
Thumbs up

Quote:
Originally Posted by Function
Hallo Misk,

Ik heb ook een duidelijk hoorbare pomp in mijn NZ 90.
Bij contact 2x zoemgeluid. Daarna ook hoorbaar als ik niet te hard (= te veel herrie) rij.

Kun je het resultaat van een nieuw filter en nieuwe pomp hier laten weten? Ik ben erg benieuwd.


Zal ik doen 👍🏻
Reply With Quote
  #7  
Old 11-03-2020, 08:04
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Een 91er heeft alleen een pomp in de tank. Daar kun je bij dmv een luikje in de bodem onder de achterbank. Het filter zit net naast de tank onder de auto.

Koop een fatsoenlijk merk zoals Bosch, Pierburg, etc... even goed rondkijken, een nieuwe hoeft je doorgaans maar een paar tientjes te kosten


Weet je dit zeker Roy? Ik geloof dat alleen de G60's een in-tank unit hebben in deze jaren. Een 1.3i heeft geloof ik een opvoerpomp in de tank en de drukpomp onder de auto. Tenminste mijn late 1990 1.3i heeft dit wel.

Ook als ik ETKA raadpleeg staat hier voor de NZ uit '91 deze dubbele setup in.
Reply With Quote
  #8  
Old 11-03-2020, 11:42
Ralfons's Avatar
Ralfons Ralfons is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 261
Default

Hier ook een 1.3 met injectie uit 1991.
Met in ieder geval een losse pomp (met daarnaast het brandstoffilter) onder de auto. Goed hoorbaar bij auto op contact (Zoemt)

Na een lange rit wil ie bij mij ook wel eens een heel licht 'zagend' geluid maken bij stationair. Verder hoor ik 'm niet eigenlijk!

Succes!
Reply With Quote
  #9  
Old 13-03-2020, 21:14
Misk Misk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2019
Posts: 151
Default

Heeft iemand een linkje naar het juiste artikel (pomp onder de auto)?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum