Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-08-2006, 13:49
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default Oliekoeler

ik weet niet of het thema al eens op dit forum besproken is geweest, heb wel met "search" gezocht maar daarover niets gevonden, maar is het mogelijk om een oliekoeler van een 2L Golf 3 blok, b.v. van de "2E" of de "ADY", op een 1,8L in dit geval "ABS" blok te monteren? Ik vind nl. dat de olietemperatuur van mijn "ABS" bij Autobahnritten tamelijk hoog wordt( zo tussen de 110 en 120 graden Celcius).
Reply With Quote
  #2  
Old 11-08-2006, 12:35
Antoineveld's Avatar
Antoineveld Antoineveld is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 64
Default

Oliekoeler op een golf 3 2 liter blok? Ik heb hem er niet op zitten op mijn GTI

Mijn golf 1 GTI heeft er bijvoorbeeld weer wel een.

Maar hoge olietemp kan ook te maken hebben met een te hoge watertemp. Is deze bij jouw wel normaal? En heb je geen verstopping in je koelkanaal. De koelvloeistof is namelijk om je olie te koelen. Zodoende. 120 gr. vind ik persoonlijk wel erg hoog, 110 wordt die van mij ook wel eens maar dat is inderdaad bij flink doorrijden op de auto weg bij 35 gr. buitentemp. Incidenteel dus.
__________________
www.vwgolf-info.nl
Reply With Quote
  #3  
Old 11-08-2006, 13:26
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

ik bedoel die watergevulde(om het zo maar eens even te zeggen) koeler wat bij de Golf 3 2 Literblokken boven het oliefilter zit, die moet er normaal gesproken wel standaard
zijn bij een 2 Liter Golf 3, de 1,8 Liter heeft zo iets standaard niet, wat natuurlijk geen ramp is, maar vanwege die hoge olietemperatuur bij niet al te hoge Autobahnsnelheden (120, 130, 140KM/H) in deze tijd van het jaar, lijkt het me misschien beter zo een te monteren als dat mogelijk is.

De watertemperatuur is in die toestanden overigens normaal, dus 90 graden Celcius, we hebben pas in Mei van dit jaar de thermostaat vervangen.
Reply With Quote
  #4  
Old 12-08-2006, 10:34
Antoineveld's Avatar
Antoineveld Antoineveld is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 64
Default

Oh ok

Maar persoonlijk denk ik dat er ergens anders is niet helemaal in orde is dan. Bedoel stndaard af fabriek zal de 1.8 toch niet naar 120 graden gaan bij snel autoweg gebruik?

Over welke buitentemperaturen praten we trouwens? Lijkt me ook wel belamngrijk. En heb je altijd zo'n hoge temp. of incidenteel?
__________________
www.vwgolf-info.nl
Reply With Quote
  #5  
Old 12-08-2006, 10:42
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

Over welke buitentemperaturen? Zo ergens tussen de 20 en 25 graden. Bij "rustig" rijden rijden, zo´n 90 tot 100KM/h daalt de olietemperatuur naar tussen de 90 en 100 graden Celsius. Op het moment(bij deze buitentemperaturen) bij binnendoor rijden bij zo´n 80 a 90KM/H op de teller is de olietemperatuur zo rond de 80 graden bij warme motor.
Reply With Quote
  #6  
Old 14-08-2006, 15:44
Antoineveld's Avatar
Antoineveld Antoineveld is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 64
Default

Quote:
Originally Posted by Type 17
Over welke buitentemperaturen? Zo ergens tussen de 20 en 25 graden. Bij "rustig" rijden rijden, zo´n 90 tot 100KM/h daalt de olietemperatuur naar tussen de 90 en 100 graden Celsius. Op het moment(bij deze buitentemperaturen) bij binnendoor rijden bij zo´n 80 a 90KM/H op de teller is de olietemperatuur zo rond de 80 graden bij warme motor.


Hmm, daar is in principe helemaal niets mis mee. Normale waardes lijkt me zo.
__________________
www.vwgolf-info.nl
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum