Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Autosport
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #481  
Old 01-11-2020, 12:46
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Haha, mooi filmpje Stefan! Dat verklaart al die flat-spots op de banden
Ik heb mijn verslag ook klaar en geplaatst in m`n projecttopic. Kwam ook al een mooie foto van ons tegen:


Reply With Quote
  #482  
Old 02-11-2020, 01:27
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Helaas komen er ook heel wat idioten op dit soort dagen af, zie onderstaande video.

__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #483  
Old 02-11-2020, 07:53
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
Helaas komen er ook heel wat idioten op dit soort dagen af, zie onderstaande video.




Des te groter de vleugel.... Vooral die Civic die ineens haaks van zijn lijn afknalt, idioten pur sang

Last edited by RobertVoorst : 02-11-2020 at 07:56.
Reply With Quote
  #484  
Old 02-11-2020, 08:41
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Ik ken deze frustratie helaas beter dan ik zou willen
__________________
Reply With Quote
  #485  
Old 04-11-2020, 01:56
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Een rondje gefilmd vanuit de bijrijdersstoel in de Clio van Stefan

Reply With Quote
  #486  
Old 04-11-2020, 02:00
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Het duurde ff vanwege onhandig grote bestanden, maar het is gelukt. De 2 sessies die ik heb gereden staan online:



Reply With Quote
  #487  
Old 01-02-2022, 20:36
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Schopje!
Nu de Golf bijna klaar is, is het voor mij ook weer tijd om het circuit te gaan bezoeken.
Mijn eerste geplande trackday is in Maart op Circuit Zolder.

Verder heb ik mijn (werk :P)agenda vast gevuld met dagen die in weekenden, maandag of vrijdag vallen, dan vergeet ik ze niet

Als de Golf goed presteert op Zolder staan de volgende circuits sowieso op de wishlist;
- nieuwe Zandvoort
- Spa Francorchamps
- Bilster Berg race resort

Ook is er een mogelijkheid om op Le Mans te rijden, in November. Zéér interessant
En als ik in juli ondersteuning kan krijgen, wil ik ook de Nordschleife een keer als trackday meemaken.

Anyway, het sparen voor een nieuwe (dagelijkse) auto schiet dus lekker op
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #488  
Old 01-02-2022, 21:05
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Wanneer in maart ga je naar Zolder? Ik wil ook nog naar Zolder en Stefan ook. Wellicht kunnen we meeten altijd gezellig.
Reply With Quote
  #489  
Old 01-02-2022, 21:20
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Zaterdag de 12e, middag sessies
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #490  
Old 02-02-2022, 08:41
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Ik heb 27 april gepland voor Zolder. Maar goede plannen Dapny, leuke circuits.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #491  
Old 02-02-2022, 10:54
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
Ik heb 27 april gepland voor Zolder. Maar goede plannen Dapny, leuke circuits.


Als we met zijn 3en gaan kunnen we een pitbox huren voor normaal geld Oftewel, de 12e ook even inplannen

En ik kan de 27e eventueel ook wel
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #492  
Old 02-02-2022, 12:07
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Maar passen daar 3 auto's in dan.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #493  
Old 02-02-2022, 12:26
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Hendig.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #494  
Old 01-04-2022, 07:19
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Veel plezier vandaag Frank en René. Ik hoop dat er een beetje te rijden valt.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #495  
Old 01-04-2022, 14:47
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Hoho, vergeet mij niet.

Ik heb ook een rondje gereden, puur om even te proeven. Net voordat mijn sessie begon, ging het weer vrij heftig sneeuwen. Frank en Rene zaten toen op de baan. Ik heb maar besloten om gewoon lekker rustig aan te doen. Gevolg was dat veel 'mindere' auto's mij voorbij gingen, maar lekker laten gaan. 1 auto crashen is genoeg voor mij dit jaar. Ik zal vast lastig zijn geweest voor die lui, want in de bochten zaten ze achter mij, maar op de rechte stukken werden ze met stappen kleiner. Uiteindelijk een 2.35 min gereden.

Ik had wel eerst een ander setje remblokken gehaald.




DS2500. Een warmte dat er af komt. Mijn Clio heeft nooit zulke warme remmen/wielen gehad, maar ja, die weegt ook wel wat minder natuurlijk.

En nog een plaatje van de hardcore circuit auto.


__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #496  
Old 01-04-2022, 14:48
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

En nog 2 foto's die ik heb gemaakt van de monsters van Frank en Rene.





__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #497  
Old 05-04-2022, 22:15
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Trackday Time!

Afgelopen vrijdag weer naar Assen geweest voor een vrij rijden trackday!
De Donderdagavond ervoor was het behoorlijk gaan sneeuwen en het was dan ook een beetje een raar gevoel om de golf op te laden terwijl het sneeuwt.
De volgende ochtend lag er nog een dikke laag, maar toch besloten om heen te gaan omdat het rondom Assen een stuk beter zou zijn




René zou ook komen met zijn golf 2 en stond al netjes klaar op het paddock.
Later zou Stefan ook nog even komen kijken en een rustig rondje rijden in zijn Golf 7 GTI.




Het was maar een graad of 3, maar droog!
Ik was wat laat dus het was even snel een praatje, bandendruk checken en gaan met die banaan!

De eerste sessie ging verrassend goed, er was veel meer grip dan ik verwacht had en heb die sessie ook meteen mijn nieuwe PB neergezet van 2:02,7 Het was niet eens een superstrak rondje dus ik dacht wellicht valt er in een andere sessie nog meer te halen.

Snelste rondje:

https://youtu.be/2ZecacfUEyI


En de hele sessie:

https://youtu.be/xr6S3vdpLkw

De tweede sessie reed Rene ook mee, maar was het inmiddels ook gaan sneeuwen!
De grip was in het begin van de sessie nog vrij goed maar werd snel minder.
Wel een erg leuke sessie verder waar ik een deel met Kay Hesse zijn snelle Integra op heb kunnen rijden. Op het droog was ie net wat te snel
Uiteindelijk 1 of 2 ronden voor het einde gestopt omdat het voorraam te veel besloeg.

https://youtu.be/t7pT-TbQwIs

De derde sessie reed Rene ook weer mee, en nu was het gelukkig wel zo goed als droog.
Wederom een leuke sessie, waarbij het me opviel hoe snel Rene nu gaat met de golf 2! De aanpassingen in zijn remmen en banden helpen echt mega en het duurt niet lang meer of hij is net zo snel of zelf sneller

Echter na een ronde of 6 had ik een spannend moment net voor Ramshoek, de snelste bocht van de baan, waarbij de wielflens en homokineet zonder waarschuwing afbraken!
Ik heb de golf gelukkig nog op de baan kunnen houden, en het was ook net voor de pits dus meteen naar binnen gestuurd.
Het wiel werd nog aan de auto gehouden omdat de schijf nog in de klauw zat anders had de golf met zijn bek op straat gelegen
Hier het filmpje waarbij hij breekt:

https://youtu.be/GqXIBx8SgVA
Hier de hele sessie:

https://youtu.be/k_rmdrQwtNE

En de schade:












meer info over de homokineten / flensen in mijn topic

Al met al dus een dubbel dagje!
Reply With Quote
  #498  
Old 27-04-2022, 20:52
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Nou dat was een mooi dagje vandaag op Zolder
De auto liep weer als een trein en met de airbox dit keer geen problemen met het geluid. Maar hij maakt wél een vet geluid
De bijna 200 pk zorgen er nu voor dat ik lekker mee kan rijden met auto's die eerst sneller waren, wat ook betekend dat je niet zoveel verkeer tegen komt.
Vooral in de ochtend was het lekker rustig op de baan, althans zo leek het. Dit keer geen noemenswaardige bijna-incidenten gebeurt in mijn bij zijn (of door mijn schuld). Wel is de baan 2x dicht geweest wegens iemand die die vangrail wilde controleren. Over het algemeen vond ik dat er netjes gereden werd in ieder geval.

Wel was goed te merken dat de Toyo's goed aan hun eind zijn. Profiel zit er nog zat op (voor een semi) maar het was flink gepiep door de bochten over de pre-curbs. Ook slippende wielen met optrekken met hoge toeren en bij echt hard aanremmen begon de auto op een gegeven moment zo te slingeren dat ik niet meer kon detecteren welk wiel er nou blokkeerde en waarom. Verstellen van de drukregelaar had weinig zin. Het was met een beetje pushen wel een glijpartij.
Mijn vrouw zei nog, wissel naar je nieuwe banden, maar ik vond een beetje raggen ook wel leuk. En ze zijn nog steeds niet op

Ik wilde aan het eind van de ochtend nog een sessie doen maar de baan was dicht. Toen heb ik er de nieuwe wielen met verse
Nankang AR-1s opgeschroefd. Uiteindelijk tot na de pauze gewacht voor ik weer ben gaan rijden. Alles weer warm gereden en daarna nog een keer gepit om druk af te laten. De banden voelden oké aan, geen gepiep meer en ook minder geslinger bij aanremmen, maarja, vers rubber

Snelste ronde tijd 10 jaar oude Toyo: 2:04,29
Snelste rondetijd Nankangs: 2:06,00

Uhm, wacht ff. De AR1's zouden net zo goed moeten presteren als R888(R) en ik krijg er over de hele middag, op warmer asfalt, geen snellere ronde uit dan 2 sec langzamer...? Dat is op zijn minst opmerkelijk te noemen.
Ik heb ze keurig ingereden, niet over de kling gejaagd, na elke sessie netjes afgelaten, zoals ik altijd doe.
Nu ben ik natuurlijk niet echt bepaald een top coureur en mijn tijden schieten alle kanten op, maar ik heb in de middag veel meer rondjes gedaan als in de ochtend.

Nouja, ik heb wel plezier gehad, daar gaat het niet om. Maar misschien toch maar een mailtje aan de leverancier doen :P

In de middag begon er nog een vervelend issue te spelen, de remmerij. Ondanks mijn professionele beunhaas oplossing wat remmen koeling voor moest stellen heb ik tot 3x toe het pedaal op het schutbord gehad, mezelf afvragend waarom die bocht zo snel dichtbij kwam. Niks gebeurd gelukkig, maar wel klote. Na wat afkoelen ging het wel weer even, maar op een gegeven moment moest ik meer rondjes afkoelen dan ik voluit kon....

Daar moeten we dus eens flink aan werken, want dit schiet niet op.
Morgen zal ik de boel inspecteren, maar als er statisch niks aan de hand lijkt kan ik verder weinig natuurlijk.

Foto's en videos komen er aan, ik ben nu te moe om nog uit te gaan werken etc.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!

Last edited by daNpy : 27-04-2022 at 20:54.
Reply With Quote
  #499  
Old 27-04-2022, 20:59
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Wel opmerkelijk dat verschil tussen die banden idd. En dat de remmen het zwaar krijgen op Zolder is bekend toch?
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #500  
Old 27-04-2022, 21:21
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
Wel opmerkelijk dat verschil tussen die banden idd. En dat de remmen het zwaar krijgen op Zolder is bekend toch?


Klopt maar zo erg heb ik het nog nooit gehad. Heb hem echt op het schutbord gehad en koelen duurde erg lang.
Bij de laatste sessie was er een lange code rood. Toen ik daarna de baan op ging 2 rondes FCY. Dus niks heet of oververhit na zo lang stilstaan en langzame rondes. Maar na 3 rondjes was het weer over.
Toen ben ik gestopt ondanks dat de sessie nog 45 min langer duurde...
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum