Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 17-04-2004, 20:35
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

goedkope oplossing(tip van de mannen van Schaap en Bron..): een jerrycan benzine en een aansteker...

onder de hoes die over de demper valt al kruipolie? of anders dik vet ofzo... de mijne kraakt ook altijd als de ziekte na het opkrikken.... maar das ook altijd maar even, of alleen bij het op de klep drukken(om te laten zien dat ie haast niet veert :p )
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #22  
Old 18-04-2004, 09:42
GTD Special's Avatar
GTD Special GTD Special is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 448
Default

Ik kan me haast niet voorstellen dat het de demper is (aan de buitenkant kan je het in ieder geval niet zien). De veren en dempers liggen er nog geen 2 jaar onder. De verlagingsset is dan wel van Raceland (soms hoor je er negatieve verhalen over, maar dat is ongeveer bij elk merk zo), maar de dempers mogen na een kleine 2 jaar niet versleten zijn neem ik aan! Het geluid hoor ik niet in bochten (niet meer), alleen bij langzaam rijden (bijv. file rijden) en bij remmen/optrekken. Ik weet dat de kwaliteit van Koni's of dergelijk beter is (maar als student vind ik dat zonde van het geld), maar ik belast m'n dempers/veren dan ook niet zo heel erg (m'n bocht snelheid is niet echt hoog en rem ook niet hard of trek hard op. Ik ben ook nooit door een diepe kuil gereden of zo, dus daar kan het ook niet aan liggen. Maar jullie denken niet dat het kan komen door de rubbers van de draagarmen die "op" zijn? Ik zal er van de week nog eens naar kijken. Het is echt een irritant geluid!

ps. ik heb alles al met kruipolie ingespoten, maar zonder resultaat
__________________
Golf mkII ´91 GT Turbo Diesel Intercooler
VW Golf Diesel site

Last edited by GTD Special : 18-04-2004 at 09:44.
Reply With Quote
  #23  
Old 18-04-2004, 10:12
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by GTD Special
Ik kan me haast niet voorstellen dat het de demper is (aan de buitenkant kan je het in ieder geval niet zien)


Je zal ook weinig zien aan de buitenkant (behalve als ze lek zijn), maar er kan wel degelijk van alles mis zijn met de demper INWENDIG !!

Wat dacht je er bijvoorbeeld van als de zuigerstang ook maar iets krom is....dan gaat het wringen in de buitenste afdichting.

Voorbeeld??....Monroedemper (sensatrac) moest verwijderd worden om wat anders te kunnen vervangen, ding raakte door iets stoms beschadigd, was niks aan te zien, maar kraakte en kreunde als de pest......bleek het geheel een tikkie krom te zijn.......de betreffende demper was nog GEEN 4 maanden oud, na vervanging door een ander was het probleem opgelost...

Dus............het KAN best de demper zijn ........let wel KAN
Reply With Quote
  #24  
Old 18-04-2004, 14:45
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

mijn broer had zijn voorste raceland dempers al na een half jaar lek....
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #25  
Old 26-04-2004, 13:23
GTD Special's Avatar
GTD Special GTD Special is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 448
Default

Ik snap er echt geen reet meer van

Ik heb de auto op de brug gehad en er heeft zelfs iemand meegekeken en uit eindelijk kwam hij tot de conclusie dat het waarschijnlijk toch wel inwendig in de demper een bijgeluidje aanwezig was.

Nadat ik er nog wat olie hier en daar op, tussen en naast heb gedaan en de auto van de brug heb gereden hoor ik het geluid eigenlijk helemaal niet meer

Als het geluid komt en gaat, dan kan het toch niet iets inwendig in de demper zijn?? :o ...of zie ik dit nu verkeerd? Volgens mij zou je er dan namelijk altijd last van moeten hebben... :o

Tot nu toe is het geluid weg (ik vraag me af voor hoe lang)
__________________
Golf mkII ´91 GT Turbo Diesel Intercooler
VW Golf Diesel site
Reply With Quote
  #26  
Old 26-04-2004, 15:43
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Nou, als het weer terugkomt zou je altijd nog de demper kunnen vervangen toch?
Reply With Quote
  #27  
Old 27-04-2004, 11:53
GTD Special's Avatar
GTD Special GTD Special is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 448
Default

Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
Nou, als het weer terugkomt zou je altijd nog de demper kunnen vervangen toch?
Dat kan inderdaad, maar als het geluid komt en gaat dan kan het toch niet iets inwendig zijn wat kapot is/gaat? Anders zou het geluid toch niet meer weggaan??
__________________
Golf mkII ´91 GT Turbo Diesel Intercooler
VW Golf Diesel site
Reply With Quote
  #28  
Old 27-04-2004, 12:33
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by GTD Special
Dat kan inderdaad, maar als het geluid komt en gaat dan kan het toch niet iets inwendig zijn wat kapot is/gaat? Anders zou het geluid toch niet meer weggaan??


Misschien iets wat krom is en vringt ...jij hoort het kraken gaat het smeren...daarna hoor jij het niet meer.....smering uitgewerkt...begint weer te kraken...jij hoort het kraken gaat het smeren...daarna hoor jij het niet meer.....smering uitgewerkt...jij hoort het kraken gaat het smeren...daarna hoor jij het niet meer.....smering uitgewerkt....jij hoort het kraken gaat het smeren...daarna hoor jij het niet meer.....smering uitgewerkt.....jij hoort het kraken gaat het smeren...daarna hoor jij het niet meer.....smering uitgewerkt....jij hoort het kraken gaat het smeren...daarna hoor jij het niet meer.....smering uitgewerkt...jij hoort het kraken gaat het smeren...daarna hoor jij het niet meer.....smering uitgewerkt

Reply With Quote
  #29  
Old 27-04-2004, 13:21
GTD Special's Avatar
GTD Special GTD Special is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 448
Default

Quote:
Originally Posted by Gtipowerrr
Misschien iets wat krom is en vringt ...jij hoort het kraken gaat het smeren...daarna hoor jij het niet meer.....smering uitgewerkt...begint weer te kraken...jij hoort het kraken gaat het smeren...daarna hoor jij het niet meer.....smering uitgewerkt...jij hoort het kraken gaat het smeren...daarna hoor jij het niet meer.....smering uitgewerkt....jij hoort het kraken gaat het smeren...daarna hoor jij het niet meer.....smering uitgewerkt.....jij hoort het kraken gaat het smeren...daarna hoor jij het niet meer.....smering uitgewerkt....jij hoort het kraken gaat het smeren...daarna hoor jij het niet meer.....smering uitgewerkt...jij hoort het kraken gaat het smeren...daarna hoor jij het niet meer.....smering uitgewerkt

Hmm ik denk dat ik begrijp wat jij bedoeld
__________________
Golf mkII ´91 GT Turbo Diesel Intercooler
VW Golf Diesel site
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum