Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-09-2013, 19:34
caddyke caddyke is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 345
Default 1.5 jb stottert

ik wil net naar huis rijden,start de auto , en hij doet moeilijk, met wat gespeel met de gas blijft hij lopen.
dus ik rij weg, schakel naar nz 2 en hij hapert weer.
na een stukje gewoon gereden te hebben begint hij weer te haperen ,en valt uit.
starten en met het gas spelen reageert hij niet op.
verdelerkap losgehad, was netjes droog en schoon, kabels onsteking nagekeken, ook niets geks te zien.

na een minuutje of 10 starte hij weer en kon mijn weg vervolgen.
echter ben ik onderweg nog 4 keer kunnen stoppen met het zelfde probleem.eerst niet starten, dan met het spelen op het gas start hij moeizaam en moet ik hem aan de praat houden.na enkele minuten stopt hij er weer mee..


kan het zijn dat mijn brandstoffilter verstopt is, of mijn carburateur ???
ik weet even niet precies waar te zoeken..

iemand tips?
Reply With Quote
  #2  
Old 18-09-2013, 19:44
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Kijk eens op t moment dat hij niet aanslaan wil of hij dan wel of niet een vonk afgeeft. Zou kunnen dat je contactpunten niet super meer zijn.
Ook zou je t brandstofsysteem kunnen checken. Kijken of er geen slangen zijn waar hij lucht aanzuigt (poreuze slang oid) en of de filters schoon zijn en brandstof doorlaten.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 18-09-2013, 19:53
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

meest voor de hand liggende is dat je vulpijp aan het roesten is.
Roest stukjes in de tank -> filter in de tank raakt verstopt.
Praktische oplossing:
1: nieuwe vulpijp monteren.
2: vlotter met aanzuigdeel uit de tank halen; filtertje van aanzuigleiding halen.
3: zoveel mogelijk roest eruit vissen en magneetje onderin tank leggen.
4: een doorzichtig lijnfiltertje in de aanvoerleiding monteren en die goed in de gaten houden. Na een keer of 2 vervangen is het meeste vuil er wel uit.
5: even het filtertje uit de toevoernippel halen van de 1b3 carburateur, schoonmaken en terugsteken.

Controle of dit het probleem is:
Als je stil komt te staan probeer dan door de aanvoerleiding de brandstof terug te blazen. Gaat dit in het begin zo stroef als het drinken van stamppot door een rietje, dan bevestigt dit dat er vuil in zit.

Succes!
Reply With Quote
  #4  
Old 18-09-2013, 20:02
caddyke caddyke is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 345
Default stotteren

onder mijn motorkap zit indd een filtertje, ik kan er gewoon doorheenkijken, en zie ook dat er benzine in zit.
mijn contact[punten in de verdelerkap zijn schoon en bijna nagel nieuw.

nu je het zegt,

mijn vulpijp is indd rot...

dus alles schoonmaken en nieuwe vulpijp monteren?


welke sproejer bedoel je in de carburateur?
Reply With Quote
  #5  
Old 18-09-2013, 20:35
SuperGRT's Avatar
SuperGRT SuperGRT is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 173
Default

Beste caddyke

wat cass hierboven beschrijft ik zeker waar ik heb momenteel ook een rotte vulpijp en die zorgt ook ervoor dat elke keer mijn filter verstop zit met een soort bruine koffieprut(roest)
Ik wil je adviseren om bij Biesheuvel Autosport een glazen brandstoffilter te bestellen. Die kan je eindeloos veel keren uit elkaar halen en weer schoonmaken.

Gewoon lekker tussen je brandstofleiding (in de motorruimte) doen en altijd zorgen dat je een frisdrank flesje met een beetje schoonmaak middel erin en een schoeendraaier (voor de slangenklemmen) bij je heb. Dan kan je als je onderweg stil komt te staan snel het filter loshalen en in het flesje doen en "schoonschudden"

Ik adviseer je ook om een elektrische ontsteking van bijvoorbeeld een golf 2 (max 40euro compleet op sloop/marktplaats) erop te bouwen. Ik heb zelf ook een JB en ik kan je verstellen dat hij echt veeeeeel beter gaat lopen

Ik hoop dat je iets gehad heb aan deze informatie.

Groetjes en veel suc6
__________________
Jetta mk1 1984
Project "Badass"
Reply With Quote
  #6  
Old 18-09-2013, 20:41
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,303
Default

Heb dit ook gehad
Was de verdelerkap die was ingebrand
Reed soms goed en in 1 keer sloeg hij af vooral bij wachten stoplicht
Niet te starten
Maar na een tijdje ging hij weer aan
Reply With Quote
  #7  
Old 18-09-2013, 20:44
caddyke caddyke is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 345
Default

hoe en wat precies met die ombouw met de onsteking?

alvast bedankt!

Quote:
Originally Posted by SuperGRT
Beste caddyke

wat cass hierboven beschrijft ik zeker waar ik heb momenteel ook een rotte vulpijp en die zorgt ook ervoor dat elke keer mijn filter verstop zit met een soort bruine koffieprut(roest)
Ik wil je adviseren om bij Biesheuvel Autosport een glazen brandstoffilter te bestellen. Die kan je eindeloos veel keren uit elkaar halen en weer schoonmaken.

Gewoon lekker tussen je brandstofleiding (in de motorruimte) doen en altijd zorgen dat je een frisdrank flesje met een beetje schoonmaak middel erin en een schoeendraaier (voor de slangenklemmen) bij je heb. Dan kan je als je onderweg stil komt te staan snel het filter loshalen en in het flesje doen en "schoonschudden"

Ik adviseer je ook om een elektrische ontsteking van bijvoorbeeld een golf 2 (max 40euro compleet op sloop/marktplaats) erop te bouwen. Ik heb zelf ook een JB en ik kan je verstellen dat hij echt veeeeeel beter gaat lopen

Ik hoop dat je iets gehad heb aan deze informatie.

Groetjes en veel suc6
Reply With Quote
  #8  
Old 18-09-2013, 20:48
caddyke caddyke is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 345
Default filter

net even de aanvoerleiding losgemaakt en doorgeblazen.
toen 10 liter getankt 500 meter verderop zonder problemen nog 2 km gereden, dus denk indd dat het filtertje in de tank verstopt zat.

dus toch maar even zoeken voor een vulpijp....
en dan schoonmaken die handel.
heb er nog een liggen van een caddy, zou dat niet in elkaar te hobbyen zijn?


was ook aan het denken net, met ons geweldige nederlandse regenweer, komt er natuurlijk via een gat in je vulpijp een hoop water in de tank, dit zou bij een legere tank problemen kunnen opleveren?
om nog maar te zwijgen over de zand e.d. die met het water mee naar binnnen komt....
Reply With Quote
  #9  
Old 18-09-2013, 20:51
caddyke caddyke is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 345
Default

bedoel je zoiets met de onsteking van de golf 2 ombouwen??

linkje,
http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr
Reply With Quote
  #10  
Old 18-09-2013, 21:16
Jpmk1 Jpmk1 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 319
Default

Bij die link mis je de helft
Je moet ook het kabelboompje en de module hebben
Ik heb nog een set liggen met verdelerkap alleen geen rotor maar als het goed is past die van je zelf erop
__________________
greettzz jp
Reply With Quote
  #11  
Old 18-09-2013, 21:25
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

Quote:
Originally Posted by caddyke
onder mijn motorkap zit indd een filtertje, ik kan er gewoon doorheenkijken, en zie ook dat er benzine in zit.
mijn contact[punten in de verdelerkap zijn schoon en bijna nagel nieuw.

nu je het zegt,

mijn vulpijp is indd rot...

dus alles schoonmaken en nieuwe vulpijp monteren?


welke sproejer bedoel je in de carburateur?


er zit eerst nog een filter in de tank. Die raakt verstopt. De " grotere" vuildeeltjes komen dus niet tot onder de motorkap in het filter. Daarom is/lijkt die onder de kap nog schoon. Op een gegeven moment is de aanzuigdruk niet groot genoeg om een doorstroom te genereren, waardoor de benzine in de leiding en het filter stil blijven staan. Dus dat verklaart dat er ook nog benzine in het filter onder de kap zit. nieuwe vulpijp is 40 of 50 euro geloof ik, is nog wel te overzien en scheelt een hoop gedoe. Hoef je dan de komende 20 jaar niet meer naar om te kijken.
Reply With Quote
  #12  
Old 18-09-2013, 21:29
caddyke caddyke is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 345
Default

maar ik neem aan in geval van nood langs de snelweg, kan ik heb gewoon even doorblazen en verder hobbelen??
Reply With Quote
  #13  
Old 18-09-2013, 21:45
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

voor nood zou ik nu even het filtertje in de tank eraf halen en een reserve brandstoffiltertje voor onder de motorkap meenemen. en een schroevendraaier...
hoeft niet meer dan 15 min werk te zijn...
Reply With Quote
  #14  
Old 19-09-2013, 06:38
Spike Spike is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 354
Default

Ik heb het filter wat in de tank haalt eraf gezaagd. Deze is heel fijn en zit snel verstopt.

Het 'nadeel' hiervan is dat er meer troep tot je motorruimte komt.
Echter als je zorgt dat hier zo'n klein doorkijk filter zit, is dit geen probleem.
Ik had zelf in het begin altijd 2 extra filtertjes in de auto. Als ik dan stil kwam te staan, kon ik makkelijk de leiding schoonblazen (benzine terugblazen) en indien nodig even dat kleine filter vervangen. Was dan binnen een minuut weer op de weg.
__________________
Barn find: Scirocco GT '78
Reply With Quote
  #15  
Old 19-09-2013, 11:50
SuperGRT's Avatar
SuperGRT SuperGRT is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 173
Default

beste caddyke

ik ga vandaag of morgen ff wat fotos voor je maken van mijn ontsteking en waar de kleuren drade aangesloten moeten worden. Is echt fokking simpel. Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik kom uit zuid holland en zou je eventueel wel kunnen helpen met je ontsteking inbouwen en aftellen. groetjes simon
__________________
Jetta mk1 1984
Project "Badass"
Reply With Quote
  #16  
Old 20-09-2013, 21:58
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default


Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum