Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 12-10-2013, 16:48
Vince89 Vince89 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 107
Default

Moet net nu gebeuren, jammer

Probeer eens een sloop uit waar ze wel mkII spullen hebben, niet die amateur van Maasmechelen, alle golf 2's zijn weg, nog niet een zijspiegel vind je daar.
Reply With Quote
  #22  
Old 13-10-2013, 11:43
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Quote:
Originally Posted by Vince89
Moet net nu gebeuren, jammer

Probeer eens een sloop uit waar ze wel mkII spullen hebben, niet die amateur van Maasmechelen, alle golf 2's zijn weg, nog niet een zijspiegel vind je daar.

Gepa? dat is ook zo een vuile sloop waar je niet eens mag gaan kijken. voortaan moet je daar bij de balie voor onderdelen vragen.

Ik wil een sloop vinden waar je wel naar de auto's moogt kijken.
maar ken voorlopig niet echt ene..
Reply With Quote
  #23  
Old 13-10-2013, 13:39
VdubMKII's Avatar
VdubMKII VdubMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 917
Default

Ik weet niet waar je vandaan komt maar hier in Sittard bij Florack hebben ze altijd wel golfjes 2 staan, eigenaar is zelf ook een liefhebber, mag je gewoon rondlopen en pakken wat je nodig hebt en voor de prijzen hoef je het ook niet te laten.
Reply With Quote
  #24  
Old 13-10-2013, 13:47
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Quote:
Originally Posted by VdubMKII
Ik weet niet waar je vandaan komt maar hier in Sittard bij Florack hebben ze altijd wel golfjes 2 staan, eigenaar is zelf ook een liefhebber, mag je gewoon rondlopen en pakken wat je nodig hebt en voor de prijzen hoef je het ook niet te laten.


Sittard? ligt kortbij aangezien ik in de buurt van Lanaken ( Belgie ) woon.

Zal in de loop van de week eens binnenspringen daar, want zonder centrale vergrendeling is het echt niet leuk, ik moet kruipend zo naar de chauffeurs zijde gaan, en zeker soms met vuile schoenen heel die zetel vuil
Reply With Quote
  #25  
Old 13-10-2013, 19:18
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Ontopic; heb de roetschroef een slagje terug gedraaid, het toerental (toen ik de boostpin mod uitvoerde) stond ongeveer op 1150rpm.

Nu ik die een slag terug gedraait heb zit die op net op een milimeter onder de 1.

Merk wel dat die nu veel minder trekt, maar de turbo houd nu steeds in net 1streepje na de 4000rpm.
Eerst houde deze in op 3800rpm toen ik de roetschroef nog niet aangepast had.

Moet de turbodruk hoger of moet ik de roetschroef nog een slagje verminderen?
Reply With Quote
  #26  
Old 13-10-2013, 19:24
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Je kan eens beginnen met je overpressure blow off op je inlaat af te doppen, of de veer maximaal op te spannen, daarna je wastegate stang zo afstellen dat ie wat later lift en installeer dan gelijk een turbodrukmeter.
Nu je turbodruk afstellen met je roetstop en achteraf je stationair toerental terug regelen op je pomp, je kan er wel niet aan willen zitten, maar als je aan de roetstop gaat draaien moet je onvermijdelijk ook je stationair gaan verdraaien...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #27  
Old 13-10-2013, 20:36
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Waar ligt de overpressure blow?
bedoel je dat ene zwart potje waar je spruitstuk op zit? die kan je met een platte schroevendraaier helemaal dicht draaien toch?
als het dat is wat je bedoeld dan heb ik deze mod allang gedaan, rij al 2 maanden met afgedopte overpressure ventiel.

Wat betreft de turbo, het is de kkk24, moet je onder de auto beginnen zoeken waar je deze inbus kan vinden om hem op te voeren?
Heb er een video van gemaakt, dat is hoe hij deed zonder aangepaste roetschroef. rookte veel, nu nog ook maar wel ietsje minder.

Btw waar ligt de waste gate stang?

http://www.youtube.com/watch?v=QBHkqM7oYaY
Reply With Quote
  #28  
Old 13-10-2013, 21:11
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Maak een foto van de turbo, sommige kun je niet afstellen, anders een bleedvalve plaatsen!

En niet de klep op de inlaat helemaal indraaien, maar weghalen en afdoppen, anders blaast hij nog bij +/- 0.9 bar alles naar buiten en krijg je geen hogere boost.

Eerst maar eens de druk omhoog krijgen, dan de roetstop indraaien, hij rookt al aardig zie ik..Dus enkel de roetstop indraaien heeft geen zin.
Reply With Quote
  #29  
Old 13-10-2013, 21:31
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Quote:
Originally Posted by MK2-VRT
Maak een foto van de turbo, sommige kun je niet afstellen, anders een bleedvalve plaatsen!

En niet de klep op de inlaat helemaal indraaien, maar weghalen en afdoppen, anders blaast hij nog bij +/- 0.9 bar alles naar buiten en krijg je geen hogere boost.

Eerst maar eens de druk omhoog krijgen, dan de roetstop indraaien, hij rookt al aardig zie ik..Dus enkel de roetstop indraaien heeft geen zin.



Heb er een paar fotos van getrokken, en ook ene van het potje wat ik bedoel..
normaal moet je een Garett met een bleedvalve bewerken toch? een kkk niet?
Klopt rookte behoorlijk veel






Reply With Quote
  #30  
Old 13-10-2013, 21:42
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

op de eerste foto is het potje van de wastegate te zien deze in draaien en hij blaast later af ,ringsleutel 10 moertje los en met een inbus de draad naar binnen draaien maar gebruik a.u.b. dan wel een turbodrukmeter als je hier mee begint want advies is leuk op een forum maar is geen garantie dat het heel blijft
op de derde foto is het potje op de inlaat daar wil de veer wel een lam van zijn ,kun je de schroef helemaal indraaien maar blijft ie afblazen , de schroef eruitdraaien en even een dopmoertje of iets in die trent er in dan weer stijf aandraaien dan weet je zeker dat ie daar niet meer afblaast
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #31  
Old 13-10-2013, 23:54
golffan golffan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 169
Default

Ik zou toch eerst (heb ik ook gedaan) een intercooler monteren en een EGT meter. Als je dit soort aanpassingen doet derzonder ga je al vlug je zuigers (dan vooral je segmenten) doen smelten. Ook is een olietemperatuurmeter handig want zonder externe oliekoeler loopt het allemaal wel vlug warm (bij mij althans).
Veel succes
Reply With Quote
  #32  
Old 14-10-2013, 13:03
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Heel nuttige info allebei, dank jullie wel

Eerst ga ik een turbometertje halen, en deze mooi binnen plaatsen, daarna ga ik pas de druk instellen.
Reply With Quote
  #33  
Old 14-10-2013, 20:57
Vince89 Vince89 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 107
Default

Ik heb normaal ene zien liggen, en ze kosten ook niet echt veel, de ene vind het veel de andere vind van niet, 30euro ofzo heb je ene online besteld
Reply With Quote
  #34  
Old 14-10-2013, 21:03
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Quote:
Originally Posted by golffan
Ik zou toch eerst (heb ik ook gedaan) een intercooler monteren en een EGT meter. Als je dit soort aanpassingen doet derzonder ga je al vlug je zuigers (dan vooral je segmenten) doen smelten. Ook is een olietemperatuurmeter handig want zonder externe oliekoeler loopt het allemaal wel vlug warm (bij mij althans).
Veel succes


Intercooler plaatsen vind ik niet echt nodig ivm mijn rijstijl, zeker als je iemand bent die niet constant de motor opjaagt, mensen die echt altijd volle gas rijden die moeten eens een intercooler plaatsen ja
Gewoon koppel op lage toeren t.e.m 3500rpm ofzo (dan beginnen de kkk's net op te spoelen ) want ik kom eerlijk gezegd niet altijd boven de 4000rpm, maar nadat ik de boostpin mod gedaan heb, had ik dit getest, en had ik inderdaad een probleem waarbij de druk rond 4000rpm ongeveer gewoon wegvalt.
Reply With Quote
  #35  
Old 14-10-2013, 21:44
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Juist met veel koppel onderin, dus veel turbodruk en brandstof, loopt je egt lekker op
Als je boven de 1 bar wilt draaien is een ic altijd goed
(en nu komen er tig verhalen over mensen die zonder reden, maar het is gewoon beter voor je blok, punt.)
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #36  
Old 14-10-2013, 21:51
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Juist met veel koppel onderin, dus veel turbodruk en brandstof, loopt je egt lekker op
Als je boven de 1 bar wilt draaien is een ic altijd goed
(en nu komen er tig verhalen over mensen die zonder reden, maar het is gewoon beter voor je blok, punt.)


Dat is ook waar ja, het is altijd voordeliger met IC, aangezien je ook 10pk extra winst hebt
Ik ga eerst de belangrijkere dingen herstellen want zit nog met het probleem dat mijn centrale vergrendeling het nog niet tegoei doet (pompt wel maar die staafjes en mijn slotcillinder zijn niet meer goed)

Daarna een boost metertje aanschaffen en dan kan het echte werk pas beginnen

Gr
Reply With Quote
  #37  
Old 02-11-2013, 13:47
Vince89 Vince89 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 107
Default

Quote:
Originally Posted by StefTurboDiesel
Raar maar waar, middendemper vervanger steekt erin, geen verschil qua geluid

alleen een klein halve decibel bij lage toeren, voor de rest niks, hoor de turbo niet eens opspoelen, damn


Als je gewoon een middendemper vervanger steekt(meestal van powersprint) gaat dit geen effect hebben qua lawaai.. Misschien dat je minder tegendruk krijgt ( ga je ook voelen dat em beter trekt op hogere toeren)

Wat ik zou doen is niet echt knoeien met het uiterlijk van deze wagens, hoe origineler hoe mooier! aub geen joekel van een einddemper, heb je geen zicht mee op een 1600turbodiesel

Last edited by Vince89 : 02-11-2013 at 13:49.
Reply With Quote
  #38  
Old 02-11-2013, 13:59
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Knoeien met het uiterlijk doen we sowiezo niet.

Ik vraag me af hoe ze een ''Straight Pipe'' uitlaat voor mekaar krijgen, ik heb veel videoclips bekeken op youtube van TD's zowel van VW of van Mercedes.. Ze doen een straight pipe mod en dat ding fluit gelijk een gek..
is een recht stuk buis tot achteren toch? hoe doen ze dat met de bochten die je moet in elkaar lassen dan, moeilijk voor mekaar te krijgen
Reply With Quote
  #39  
Old 02-11-2013, 18:41
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

als je naar een zaak van 4x4's gaat da kunnen die een uitlaat op maat plooien. van voor tot achteren uit 1 stuk buis zonder dat er 1 keer gelast is.

je kan ook allemaal bochtstukken kopen en een lang stuk en alles op maat gaan lassen. maar dan heb je zo een 20lasnaden aan de uitlaat
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #40  
Old 02-11-2013, 20:25
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
als je naar een zaak van 4x4's gaat da kunnen die een uitlaat op maat plooien. van voor tot achteren uit 1 stuk buis zonder dat er 1 keer gelast is.

je kan ook allemaal bochtstukken kopen en een lang stuk en alles op maat gaan lassen. maar dan heb je zo een 20lasnaden aan de uitlaat


Ken je een 4x4 zaak in jou buurt? maar dan zit je nog met 1 probleem, de jaarlijkse keuring..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum