Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 29-09-2005, 13:59
markmeenhuis markmeenhuis is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 245
Default

jo alex,

injector huis vervangen is vrij simpel. kosten 2,- per stuk ofzo. als je ze besteld bij dealer kun je wel zien hoe ze los gaan. je moet alleen wel speciaal gereedschap maken.

ik heb ze bij mij allemaal vervangen en ze waren vrij bros.

speciaal gereedschap is gewoon een m8 bout(weet nie meer ckers kan ook m10) daar slijp je alle kanten van de kop zover af dat hij perect in de injectorhuis kan. en dan schroef je ze erzo uit.

m
Reply With Quote
  #42  
Old 29-09-2005, 16:56
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by markmeenhuis
jo alex,

injector huis vervangen is vrij simpel. kosten 2,- per stuk ofzo. als je ze besteld bij dealer kun je wel zien hoe ze los gaan. je moet alleen wel speciaal gereedschap maken.

ik heb ze bij mij allemaal vervangen en ze waren vrij bros.

speciaal gereedschap is gewoon een m8 bout(weet nie meer ckers kan ook m10) daar slijp je alle kanten van de kop zover af dat hij perect in de injectorhuis kan. en dan schroef je ze erzo uit.

m


Dus gewoon de kop "rond" maken bedoel je?

Voor die 2 euro p.s. is het nog wel te doen

Kan je er een beetje, t zit zo direct achter de rand van het kleppendeksel...als je begrijpt wat ik bedoel..
Reply With Quote
  #43  
Old 29-09-2005, 18:49
markmeenhuis markmeenhuis is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 245
Default

nee de bout niet rond maken maar de 6 kanten moeten allemaal iets kleiener zodat de bout met de kop erin kan. ach zie je vanzelf wel.

je moet alle slangetjes er weer ahalen en dan kun je er wel redelijk bij.

m
Reply With Quote
  #44  
Old 29-09-2005, 18:58
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by markmeenhuis
nee de bout niet rond maken maar de 6 kanten moeten allemaal iets kleiener zodat de bout met de kop erin kan. ach zie je vanzelf wel.

je moet alle slangetjes er weer ahalen en dan kun je er wel redelijk bij.

m



Ah sjuust! ik snap em.......denk ik

Morgen de dealerd weer met een bezoekje vereren...
Reply With Quote
  #45  
Old 29-09-2005, 23:17
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by Alex
Ah sjuust! ik snap em.......denk ik

Morgen de dealerd weer met een bezoekje vereren...



Je kan beter een 11 mm inbussleutel gebruiken...want dat is namelijk de correcte maat...maaaaaaaaaaaaaar denk niet dat ze altijd eenvoudig loskomen....ze kunnen verdomd vastzitten, en dan rest je niets anders dan mollen..
Reply With Quote
  #46  
Old 30-09-2005, 14:56
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Ze zijn besteld, maandag kan ik ze ophalen..
Reply With Quote
  #47  
Old 05-10-2005, 14:51
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Smile

Net de verstuiverhouders (zo kennen ze ze hier bij de dealer, vroeg om een injectorhuis en toen wou ie iets anders bestellen) geplaats, de oude gingen er makkelijk uit, makkelijker dan verwacht. Het draad op de oude was erg versleten en als ik aan de injector wiebelde, wiebelde de verstuiverhouder net zo leuk mee! Dat is met de nieuwe niet het geval, alles zit er mooi strak in en er zit amper speling op.
Nu maar wachten tot morgenochtend, als de motor echt koud is...Ik hoop dat dit het euvel was!!




Dit is zo'n verstuiverhouder met m'n "special tooltje", tooltje gekocht bij Doeland voor 3,70 en het past perfect!
Reply With Quote
  #48  
Old 05-10-2005, 18:01
erwin 944 erwin 944 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 100
Default

heeft er al iemand aan gedacht de stand van de klep in de aanzuigbuis(boven het luchtfilter) te kontroleren(deze regelt de ingespoten brandstof bij gas geven), deze kan nml iets te laag zitten en kan als gevolg geven dat de motor de neiging heeft af te slaan aan een stoplicht ,leg deze mooi horizontaal (dit kan door het veertje dat er onder zit iets te verplooien), kijk ook eens of je co gehalte niet te laag staat
de koudstartsproeier werkt alleen tijdens het starten van een koude motor , en als je motor koud een verhoogd stationair toerental heeft en daarna naar normaal terugkeerd werkt ook de axtraluchtschuif

erwin

ps: verstuiver houders heb ik nooit moeten vervangen op mijn EG motor (op geen enkele motor trouwens)
Reply With Quote
  #49  
Old 05-10-2005, 18:08
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by erwin 944
heeft er al iemand aan gedacht de stand van de klep in de aanzuigbuis(boven het luchtfilter) te kontroleren(deze regelt de ingespoten brandstof bij gas geven), deze kan nml iets te laag zitten en kan als gevolg geven dat de motor de neiging heeft af te slaan aan een stoplicht ,leg deze mooi horizontaal (dit kan door het veertje dat er onder zit iets te verplooien), kijk ook eens of je co gehalte niet te laag staat
de koudstartsproeier werkt alleen tijdens het starten van een koude motor , en als je motor koud een verhoogd stationair toerental heeft en daarna naar normaal terugkeerd werkt ook de axtraluchtschuif

erwin

ps: verstuiver houders heb ik nooit moeten vervangen op mijn EG motor (op geen enkele motor trouwens)


De luchtklep in de aanzuigbuis stel je niet door hem horizontaal te houden, maar die stel je af me speciaal gereedschap, de afstelling van Co en dat soort zaken gebeurt met een stelschroef die de regelschuif in de spinnenkop afstelt ...tov de stand van de luchtschuif

En het grappige is dat als je valse lucht aan zuigt door bijv een lekkende verstuiver afdichting gaat de schuif anders staan...want er komt daar dan minder lucht door, en word het mengsel te arm waardoor de motor nijgt af te slaan ....terwijl de rest normaal kan reageren
Reply With Quote
  #50  
Old 05-10-2005, 18:09
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Net toch maar ff een stukkie gereden (wachten is zo moeilijk!), het lijkt erop dat het beter is! Hij is iig nog niet afgeslagen.

Als ik mijn kop onder de motorkap steek met een draaiende motor hoor ik ook geen windhoos meer, wat eerder wel het geval was!

@erwin 944: Als ik em start met koude motor, gaat ie verhoogd stationair lopen en dat zakt later terug.

Vooral de meest linkse verstuiverhouder (degene die ik verdenk van het probleem) heeft een erg versleten schroefdraad, een stuk minder draad dan de nieuwe. Dat zal dan ook die speling veroorzaken, ik dacht dat die speling tussen de verstuiver en de verstuiverhouder zat, maar die zat dus tussen de verstuiverhouder en het mortorblok.
Reply With Quote
  #51  
Old 05-10-2005, 19:16
erwin 944 erwin 944 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 100
Default

afstelling van de luchtklep gebeurt inderdaad met speciaal gereedschap, maar wie deze niet heeft kan zich zo ook behelpen, co kan men stellen via het gaatje/buisje dat zich tussen de brandstofverdeler (spinnekop) en aanzuigbuis door middel van een lang inbussleuteltje

ik heb zelf luchtkleppen gezien die bijn 3 mm te laag zaten,te wijten aan een slecht afgestelde ontsteking, waardoor de motor via het luchtfilter plofte bij acceleratie

groeten erwin
Reply With Quote
  #52  
Old 06-10-2005, 08:43
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Ik heb net gereden met een knetter koude motor, en hij doet het!!
Stationair loopt ie nog iets te hard, maar als dat terug gezet is en hij blijft het doen, ben ik weer helemaal blij!!

Ik heb de verstuiverhouders opgemeten, tussen de rotte en de nieuw zit bijna 2mm verschil! Dit verschil zit em erin dat bij de rotte veel schroefdraad weg is.
Reply With Quote
  #53  
Old 06-10-2005, 18:53
erwin 944 erwin 944 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 100
Default

leuk voor je ,dat je probleem is opgelost

erwin
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum