Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-03-2017, 21:48
1.8T_mert 1.8T_mert is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 9
Default New Beetle 2.0 8v Check Engine Light uitgeschakeld?

Ik heb hierbij een vraag waar ik zelf geen antwoord op heb kunnen vinden(of ik heb op de foute manier gezocht),

De vraag is, we hebben een paar weken geleden onze New Beetle 2.0 8v uit '99 laten uitlezen via VAGcom(kijken of er iets verwees naar het slechte verbruik), en er was toen een actieve foutcode gevonden: "P0411= secundaire-luchtsysteem=doorstroom te gering", vacuum slangetje van de EGR/combi klep was afgescheurd, al opgelost als dat het probleem was.

Heb daarna veel daarover opgezocht en op heel veel forum posts gezien dat dan de Check Engine Light van die posters altijd aan stonden door die foutcode,
maar bij onze auto brand de check engine light gewoon voordat de motor loopt en als de motor loopt gaat die weer uit(zoals het hoort).
maar met die fout wat die al een tijdje heeft, heeft die nog nooit dat lampje laten branden terwijl de motor liep, en een tijdje geleden met een zeer slechte bobine ook niet waardoor de auto op 3 cilinders of zelfs minder liep, zou de Check Engine Light uitgeschakeld kunnen zijn door eerdere eigenaren?

Heeft iemand hier ervaring mee? Want het zou erg handig zijn als de Check Engine Light het doet als het nodig is, en niet als de auto al kapot is en met VAGcom wordt uitgelezen.
Reply With Quote
  #2  
Old 13-03-2017, 23:26
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Ik zou de klok eens uitbouwen en nat je kabelboom achter de klok kijken. Denk dat ze dat lampje met een ander hebben doorverbonden die uitgaat als de auto loopt. Dan ziet het uit of die werkt maar doet verder niks. Ik heb dit wel eens met mijn abs lampje gedaan bij een oude auto die ik had om door de keuring te komen.
Reply With Quote
  #3  
Old 14-03-2017, 20:48
1.8T_mert 1.8T_mert is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 9
Default

Quote:
Originally Posted by VWJYI
Ik zou de klok eens uitbouwen en nat je kabelboom achter de klok kijken. Denk dat ze dat lampje met een ander hebben doorverbonden die uitgaat als de auto loopt. Dan ziet het uit of die werkt maar doet verder niks. Ik heb dit wel eens met mijn abs lampje gedaan bij een oude auto die ik had om door de keuring te komen.


Dat zou inderdaad kunnen VWJYI

Zal er van het weekend even naar kijken, maar wat bedoelde je precies met " nat je kabelboom achter de klok kijken "? Gewoon even goed kijken of er niks verdachts gaande is bij de aansluitingen? En eventueel in de klok(achterste kapje uitbouwen)?
Reply With Quote
  #4  
Old 15-03-2017, 18:04
1.8T_mert 1.8T_mert is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 9
Default

Quote:
Originally Posted by 1.8T_mert
Dat zou inderdaad kunnen VWJYI

Zal er van het weekend even naar kijken, maar wat bedoelde je precies met " nat je kabelboom achter de klok kijken "? Gewoon even goed kijken of er niks verdachts gaande is bij de aansluitingen? En eventueel in de klok(achterste kapje uitbouwen)?


Heb even gekeken, en heb niks verdachts gezien, en het witte kapje achterop de teller eraf gehaald om te zien of daar misschien iets was verstopt maar ook niet. Dit is in blijft een rare New Beetle.... Dat word verder zoeken.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-03-2017, 19:59
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Denk dat je het eerder in je kabelboom moet zoeken. Even de verschillende lampjes en hun aansturing/bekabeling bekijken. Kan haast niet anders dat er iets mis is als je lampje niet aangaat bij die storingen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum