Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-01-2011, 12:02
NASH's Avatar
NASH NASH is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 66
Send a message via MSN to NASH
Question Help NASH aan info

Hey!!

Ik ben NASH 31jr woonachtig in zeeland. Mijn vrouw en ik hebben al +/- 10 jaar een kever waarvan hij al 3 jaar op stalling staat voor laswerk. Mijn schoonvader heeft jaren lang het onderhoud er aan gedaan. Zelf heb ik er alijd weinig mee gehad, vond het wel bijzonder er af en toe mee te rijden.

Dit jaar heb ik zelf een golf1 cab '83 1.8 DX aangeschaft en ben aardig verslaaft geraakt aan het restaureren van dat hok. (foto's volgen nog wel eens) Met een garage aan huis (35 m2) heb ik redelijk wat opties en ben d'r nu serieus over aan het denken om zodra de golf 90% af is te beginnen aan het rijklaar maken van die kever. Hierbij ga ik absoluut jullie hulp bij nodig hebben.

Ik heb wel wat informatie, maar hoop op veel meer van jullie kant
type 111022
2deurs
wielbasis 240
lediggewicht 786
brandstof B
cil 4
12 dec 1974
orriginele kleur wit

Vragen:
Tis iets van een semi automaat met 2 versnellingen- hoe bijzonder is zoiets en hoe werkt het?
D'r zit een mega grote spotlight op- weet iemand waarvoor het gebruikt zou zijn?
Is het een 1303 l type?
Wat is de waarde van de auto als de balken vervangen moeten worden? (ivm kostenraming herstel werkzaamheden)












Nou dat was em..

Grtzz NASH

p.s. mijn andere VW's


__________________
If assholes could fly, my work is an airport
Reply With Quote
  #2  
Old 22-01-2011, 18:13
stufenheckfahrer's Avatar
stufenheckfahrer stufenheckfahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2005
Posts: 881
Default

Hoi Nash,

Op het eerste gezicht zou ik zeggen dat het een spaarkever is.
Dit omdat je een schraal interieur hebt, halve hemel,zonder dashboardkastklepje en een te oud stuur.
Ook de smalle bumpertjes in combinatie met het bouwjaar wijst naar een spaarkever.
Wél zijn er te nieuwe achterspatborden opgezet voor een spaar, maar dat zie je ook aan het niet passen van de bumpersteunuitsparing.
Wat ik niet snap is dat een spaarkever met een stickshift (halfautomaat) is uitgerust. Voor meer info over de bak kun je op www.stickshift.de, of www.saxomat.de kijken. Da's dezelfde site.
Voor wat betreft de zoeklamp, da's nooit zo geleverd door VW.
Je zou kunnen denken in deze richting, spaarkevertjes waren bij het publiek niet zo geliefd, maar vaak wel in overheidsdienst. Wellicht is deze auto in dienst van de politie of douane geweest, dat zou de overmaatse zoeklamp kunnen verklaren.

Succes met het restaureren van deze kever.

Greetz Ron
__________________
Veni vidi velcro.....
Ik kwam, zag, en bleef hangen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum