Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-07-2012, 14:45
JayJayGolf JayJayGolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 43
Default Nieuwe autosleutel nodig

Ik heb een nieuwe autosleutel nodig voor mijn Golf IV met cv op afstandsbediening. Dit zat er standaard al in, de golf komt uit '98.

Voor degene die zin hebben in het hele verhaal:

Gisteren was ik vrij en mijn vriendin ook, we wonen in Heerenveen, Friesland.
Met het mooie weer was mijn idee naar Scheveningen gaan op het strand. Vervolgens gebeurde het volgende. Na een zeer leuke dag zwemmen en zonnen kwamen we er achter dat de autosleutels vermist/gestolen zijn. Na 3 uren gezocht te hebben op het strand in het gebied waar wij waren konden we de sleutel NERGENS vinden. We gingen naar de politie bij Scheveningen en deze kon ons niet helpen met ons verhaal. Ze zeiden probeer met de trein mee te gaan vraag de conducteur.
Op het centraal station in Den Haag konden we niet mee met de trein de conducteur deed gigantisch moeilijk terwijl we al het bewijs hadden dat we de waarheid sproken. Onze portemonnees, geld, identificatie, telefoons en mijn shirt lag allemaal in de auto.
Ik liep om half 11 op centraal station in alleen een zwembroek rond, me vriendin had wel kleding aan.
Na de weigering van de conducteur weer 1,8 kilometer gelopen naar het politiebureau van Den Haag zelf.
Hier bij de noodoproep knop ons verhaal gedaan en toen kwam er een jonge agent buiten die uren lang alles op alles heeft gezet om ons te helpen! Mijn ouders op vakantie, die van me vriendin op vakantie, vriendinnen en kennissen onbereikbaar. De vrienden die wel bereikbaar waren in Nederland waren zwaar bezopen dus konden ons ook niet ophalen, de politie had een brief voor ons gemaakt om met de trein te reizen maar de treinen reden inmiddels al niet meer.
De laatste optie was de auto openbreken zo dat we bij onze gegevens konden en telefoons om vervolgens als nog iets te kunnen.
De auto was uiteindelijk schade vrij opengebroken, en we konden bij onze gegevens.
Het zat werkelijk niet mee een vriend van mij wilde van uit culemborg naar Heerenveen de reserve sleutel ophalen en vervolgens deze brengen. Wordt ik een 3 kwartier later gebeld sorry ik heb pech onderweg allemaal rook uit de motorkap en een gekke tik in de motor, ik denk niet dat ik het haal tot Heerenveen en ook nog naar Scheveningen. Vervolgens de minst bezopen vriend gebeld en die zei ik kom morgen ochtend alleen heb zo veel op dus ik zal moeite hebben met wakker worden. Helaas onbereikbaar, uiteindelijk toch dankzij een vriend die de derde sleutel ophaalde en vandaag met de trein kwam naar huis kunnen rijden.

Ben nu NET thuis nu ik dit type.

Iemand advies over de sleutel!? Wat een dag! Gewoon in de auto geslapen op het parkeerterrein.
Reply With Quote
  #2  
Old 26-07-2012, 15:02
Berrychello Berrychello is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,137
Default

Over de sleutel: mij lijkt toch dat de dealer wat nummers kan checken en dan een nieuwe sleutel kan bestellen? Zeker omdat je een reservesleutel hebt.

En is de auto inmiddels thuis?

Wat ik me nog even afvraag: blijkbaar is je auto niet gejat in Scheveningen. Wil je de sloten nu wel laten vervangen of niet? Ik kan me voorstellen, aangezien je er 200km vandaan woont, dat je je die kosten wil besparen. Is een afweging.

Last edited by Berrychello : 26-07-2012 at 15:05.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-07-2012, 15:22
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

Mooie klote voor je... Maar waarom heb je de politie niet de ANWB laten bellen..?

Sleutels zijn naar mijn weten alleen na te maken bij de dealer.

Succes!
__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
  #4  
Old 26-07-2012, 16:27
JayJayGolf JayJayGolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 43
Default

@Berrychello,
Ja ik zal even bij de dealer informeren maar verwacht kosten van 150 euro dus hoop dat er een wat betaalbaardere optie bestaat.
De auto is thuis, een vriend heeft de reservesleutel opgehaald en is met de trein gekomen naar Scheveningen en reed met ons mee terug.

Ik denk inderdaad dat we ons die kosten gaan besparen, weet niet wat de kosten zijn van zo'n operatie. Maar verwacht dat ze hoog zijn. Overigens kan de Golf alleen open via afstandsbediening en via de passagiersdeur.

@Larsv5,
De ANWB was daar tegenover het bureau, de agent die ons hielp ging er heen maar de ANWB kon ons niet helpen, overigens zijn we ook niet lid van de ANWB.

Zal even bij de dealer informeren.
Reply With Quote
  #5  
Old 26-07-2012, 18:54
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Sleutels zijn gewoon op chassisnr nieuw te bestellen, laat nu bijvoorbeeld 2 nieuwe komen en inleren zullen alleen deze 2 sleutels de auto nog kunnen starten de oude sleutels vervallen en worden weg geschreven uit de computer.

Enkel de deur kunnen ze nog wel open krijgen.
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #6  
Old 26-07-2012, 20:08
JayJayGolf JayJayGolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 43
Default

Quote:
Originally Posted by Boss
Sleutels zijn gewoon op chassisnr nieuw te bestellen, laat nu bijvoorbeeld 2 nieuwe komen en inleren zullen alleen deze 2 sleutels de auto nog kunnen starten de oude sleutels vervallen en worden weg geschreven uit de computer.

Enkel de deur kunnen ze nog wel open krijgen.


Weet je de toevallig de kosten van 2 sleutels? Erg goed plan deur open maar niet weg kunnen rijden!
Reply With Quote
  #7  
Old 26-07-2012, 20:47
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Boss
Sleutels zijn gewoon op chassisnr nieuw te bestellen, laat nu bijvoorbeeld 2 nieuwe komen en inleren zullen alleen deze 2 sleutels de auto nog kunnen starten de oude sleutels vervallen en worden weg geschreven uit de computer.

Enkel de deur kunnen ze nog wel open krijgen.

Waarom 2 ?? Hij kan toch ook een nieuwe en de reservesleutel inleren.
Dan wordt net zo goed de oude sleutel weg geschreven.

Prijs van 2 sleutels zal het dubbele zijn
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #8  
Old 26-07-2012, 21:02
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

De oude kan ook opnieuw gecodeerd worden inderdaad,1 nieuwe bestellen is voldoende.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #9  
Old 26-07-2012, 21:05
Bas Oppelaar Bas Oppelaar is offline
Forum regular
 
Join Date: May 2011
Posts: 87
Default

Nieuwe klap sleutel kost 75 ex als je m via pon , dus de dealer, besteld . Het verschilt per dealer wast ze voor het inleren vragen
Reply With Quote
  #10  
Old 26-07-2012, 21:29
JayJayGolf JayJayGolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 43
Default

Weet iemand een dealer in omgeving friesland die geen absurd hoge bedragen vraagt?
Reply With Quote
  #11  
Old 26-07-2012, 21:32
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Ik ben bij van der heide geweest om een sleutel en opnieuw inleren van beide,iets boven de 100euro.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #12  
Old 27-07-2012, 06:24
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

Quote:
Originally Posted by JayJayGolf
Weet je de toevallig de kosten van 2 sleutels? Erg goed plan deur open maar niet weg kunnen rijden!


±325 euro.

Niet lang geleden heb ik 2 nieuwe sleutels + zender besteld en laten inleren.
Reply With Quote
  #13  
Old 27-07-2012, 08:16
JayJayGolf JayJayGolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 43
Default

WOW, dan ga ik ook maar naar van der Heide
Reply With Quote
  #14  
Old 27-07-2012, 10:53
JayJayGolf JayJayGolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 43
Default

Autosleutel 79 euro, inleren 30 euro en de afstandbediening zou ik die er ook nog een keer bij willen nog een extra 79 euro. Duur dagje scheveningen

Last edited by JayJayGolf : 27-07-2012 at 11:00.
Reply With Quote
  #15  
Old 27-07-2012, 12:45
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

bij van der heide?ik had idd geen afstandbediening erbij.
maargoed alsnog beter dan 325,-....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #16  
Old 27-07-2012, 13:53
JayJayGolf JayJayGolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 43
Default

Bij autoland van den brug
Reply With Quote
  #17  
Old 27-07-2012, 14:18
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ongeveer zelfde als van der heide dus....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #18  
Old 27-07-2012, 17:49
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Je kan een simpele sleutel bestellen zonder poespas. Da's de goedkoopste optie en dan ben je pakweg € 70,- kwijt voor de sleutel.
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum