Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-08-2008, 21:58
Jordy Jordy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 3
Exclamation Vanzelf gas geven??

Mijn trouwe golfje 2 heeft sinds kort een probleempje en ik hem geen idee waar ik de oplossing moet zoeken.

Het is een 1.6 met de hier welbekende motorcode PN met de pierburg carburateur. Het probleem is dat hij op sommige momenten vanzelf gas gaat geven. Zelfs zoveel dat ik het contact uit moet schakelen. De gaskabel blijft niet hangen denk ik omdat hij als hij stationair loopt vanzelf gas begint te geven, dus de kabel zal niet blijven hangen. Daarnaast is het probleem er op een moment en gaat het ook weer weg.

De gasklepregelaar heb ik reeds vervangen door een gereviseerde, maar dit heeft dit probleem niet verholpen. Hebben jullie een idee waar ik het moet zoeken? Moet ik de hele carburateur eens open maken of zal het een electrisch probleem zijn? Misschien in de computer?

Ik weet dat deze motoren zijn uit te lezen door een speciale methode, die heb ik geprobeerd maar het lukt me niet. Is er iemand in zuid-limburg die me hier mee kan helpen. Misschien vind hij dan een foutcode waar ik wat mee kan.

Alvast bedankt voor jullie adviezen. Ik hoop dat ik het krijg opgelost, want mijn vriendin durft inmiddels al niet meer met de auto te rijden.

Jordy
Reply With Quote
  #2  
Old 14-08-2008, 22:36
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Gaskleppotentiometer eens uitwisselen. Als die de verkeerde stand van de gasklep doorgeeft krijg je ook dit soort klachten.

Ik heb mezelf beloofd nooit meer iets met een PN motor te kopen of te krijgen
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #3  
Old 14-08-2008, 22:45
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

spuit is een beetje met remreiniger bij de pakkingen van het inlaat systeem?

als de motor nu ook met verhoogd toerental gaat lopen heb je een lekke inlaat pakking..

valse lucht
Reply With Quote
  #4  
Old 14-08-2008, 23:19
Big Maori's Avatar
Big Maori Big Maori is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 17
Default

controlleer je vacuumslangen bij je carburateur, ik heb dit ook gehad, ik heb een 1.6, 55kw, van 05-1985.
en ik had het veertje (kweet niet hoe het heet) kapot in het gedeelte waar het water door je pierburg loopt voor de choke, bij mij was het deze combi.
maar denk hoofdzakelijk dat je je slangen moet controlleren, valse lucht in je vacuum, met als gevolg meer toeren, bij mij liep dit op bij stationair tot zo'n 2500toeren, leuk bij verkeerslichten!!! greetz Mario

Last edited by Big Maori : 14-08-2008 at 23:22.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-08-2008, 07:05
frankVW's Avatar
frankVW frankVW is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 142
Default

Als hij wat hoger stationair loopt kan het ook het waselementje zijn.
Reply With Quote
  #6  
Old 15-08-2008, 07:28
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by frankVW
Als hij wat hoger stationair loopt kan het ook het waselementje zijn.


Het is een elektroniche carburateur. Zonder wasthermostaat.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #7  
Old 15-08-2008, 11:28
Jordy Jordy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 3
Default

Het toerental loopt door tot een 4200 toeren! Zelfs zo hoog dat ik hem echt uit moet zetten als ik voor het stoplicht sta.

Het vreemde is dat als hij stationair loopt hij vanzelf naar 4200 toeren gaat en ook vanzelf weer terug gaat. De slangen heb ik volgens mij allemaal nagekenen en waar nodig vernieuwd. Die gaskleppotentiometer is die duur om te vervangen??

Kan hij door alleen valse lucht meer dan 4000 toeren gaan maken?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Reply With Quote
  #8  
Old 15-08-2008, 12:43
1982kameiX1's Avatar
1982kameiX1 1982kameiX1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,510
Default

ik had dit probleem met mijn golfII 1.6. en het grote probleem was een aantal lekke koelvloeistofslangen en dus te laag KVstof niveau...
Reply With Quote
  #9  
Old 15-08-2008, 16:50
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

als je stationair draait staat je gasklep bijna helemaal dicht.

Zodra je gas geeft opent de gasklep en kan er vrij lucht aangezogen worden,
i.c.m wat extra benzine verhoogd dit je toerental.

Mocht je gasklep nou dicht ziiten, en er wordt na de gasklep (via een kapotte pakking) ook lucht aangezogen verhoogd dit natuurlijk ook je toerental..
Reply With Quote
  #10  
Old 15-08-2008, 21:35
Big Maori's Avatar
Big Maori Big Maori is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 17
Default

Quote:
Originally Posted by Jordy
Het toerental loopt door tot een 4200 toeren! Zelfs zo hoog dat ik hem echt uit moet zetten als ik voor het stoplicht sta.

Het vreemde is dat als hij stationair loopt hij vanzelf naar 4200 toeren gaat en ook vanzelf weer terug gaat. De slangen heb ik volgens mij allemaal nagekenen en waar nodig vernieuwd. Die gaskleppotentiometer is die duur om te vervangen??

Kan hij door alleen valse lucht meer dan 4000 toeren gaan maken?

Alvast bedankt voor jullie hulp.




door valse lucht, ja!!! Mijn vriendin zegt dat wij toen ook de toeren zo hoog hadden, zeker dik 3500 toeren, en bij verkeerslichten van contact af!!!
ik heb toen op de sloop uiteindelijk een andere pierburg 2E gehaald voor 35 euro, alles precies het zelfde afgesteld, met nieuwe vacuum slangen, probleem opgelost!!!

Last edited by Big Maori : 15-08-2008 at 21:40.
Reply With Quote
  #11  
Old 25-08-2008, 15:45
Jordy Jordy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 3
Default

Het lijkt erop dat ik het gevonden heb!
De rubber carburateurflens was gescheurd waardoor hij idd valse lucht kon aanzuigen.

Bedankt voor alle reacties.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum