Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Spuitwerk, lakken en verfsystemen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-06-2016, 13:54
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default Stoelbekleding lakken/spuiten

Beste leden,


Onlangs een setje nette Corrado JET stoelen op de kop kunnen tikken voor in mijn Golf 2 (Ben zelf tegen de 2 meter, dus dan zit dat wel fijn).

Nu vroeg ik mij het volgende af: De JET stoelen komen uit een rode Corrado. De stoelen zijn dus zwart met rode accenten zoals op deze foto:







Aangezien ik wel een fan ben van de originele uitstraling van mijn Golfje wil ik ze een beetje aanpassen. De stukken die rood zijn nu wil ik graag grijs maken zodat het beter past bij de rest van de bekleding in de wagen.

Ik weet niet precies welk materiaal het rode gedeelte is. Ik vermoed een soort kunstleer/kunststof. Is het mogelijk om dit netjes te lakken/spuiten?

zat zelf te denken aan een kunststof primer + kleur. Misschien hebben jullie enige ervaringen hiermee?

http://www.vhtlak.nl/hittebestendig...kai-of-plastic/

Last edited by JBM : 12-06-2016 at 13:57.
Reply With Quote
  #2  
Old 13-06-2016, 09:00
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Ik verwacht ook dat het Skai is.

Ik heb laatst een witte hemel van skai in mijn golf 1 zwart gemaakt. Het resultaat is heel netjes. Ook kun je beschadigingen op een later moment bijwerken.

Ik heb producten van de leerlooijer.nl gebruikt maar verwacht dat VHT ook goed is.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #3  
Old 26-06-2016, 13:10
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Ik heb 2 spuitbussen liggen nu van VHT (Charcoal grey).

Heb even stukje proef gespoten op rood kunststof en de kleur komt gelukkig zga overeen met de rest van het grijze interieur

De lak laat zich redelijk dik spuiten merkte ik al en heb het idee dat het wel goed blijft hechten

Ik zal jullie op de hoogte houden.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum