Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-07-2012, 07:57
harrievo harrievo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 2
Default Benzinelucht in bus

We hebben een luchtgekoelde Volkswagen T3 . Sinds kort hebben we een hele sterke benzinelucht in de bus hangen. Alles langs gelopen en laten lopen, maar aan de buitenkant geen sporen van lekkende leidingen, tank oid. Sterker nog aan de buitenkant ruikt de bus normaal.

Als de bus echter een poos stilstaat en je stapt daarna de bus in, is de benzinelucht niet te harden. Vraag me dan ook af waar deze lucht dan wel vandaan kan komen. Er staat ook geen jerrycan met benzine in de bus en er is ook geen benzinevlek op tapijt. De tank is ook niet vol (nu half vol) en de geur kon je ook afgelopen dagen goed ruiken. De afgelopen dagen was het niet heel erg warm.

Wil graag volgende week op pad met de bus, maar met een zwangere vrouw en een baby vind ik dit niet gezond. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Reply With Quote
  #2  
Old 02-08-2012, 08:17
BartjeT3 BartjeT3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 19
Default

Het rubber/plastic bij de tankdop wil nog wel eens slecht zijn... Kijk daar eens naar.

Gr. Bart
Reply With Quote
  #3  
Old 25-08-2012, 10:40
harrievo harrievo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 2
Default

Het blijkt dat de tank is doorgeroest aan de bovenkant precies op de plek waar de verwarmingsbuis loopt (zie foto,
). Doordat het bovenop de tank is doorgeroest, zie je daarvan buiten niets en ruik je eigenlijk ook niets. Via de verwarmingsbuis gaat de benzinelucht echter de bus in, vandaar dat we ook zo'n last hadden van de benzinelucht in de bus. Met een nieuwe tank en nieuwe rubbers, slangen natuurlijk heb ik geen last meer!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum