Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-04-2004, 16:16
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default Het gevoel

je ligt heerlijk te slapen...en dan ineenkeer gaat ie weer af....het is weer tijd jawel je moet weer naar je werk...dus hoppa je bed uit...wekker uit...wrijft in je ogen probeer ze open te houden zonder dat het ligt ze pijn doet je kijkt om je heen orienteert je bedenkt wat er als eerste moet gebeuren...ja je weet het...je loopt naar de douche ..kijkt in de spiegel en begint jezelf maar eens nodig te scheren..doet je haren (of niet) wast jezelf en frist jezelf op...kijkt nog en een keer in de spiegel en je merkt dat je eigenlijk te moe bent om de dag nu al te beginnen...maar het moet dus je loopt terug naar je kamer pakt je spullen loopt naar beneden en begint driftig je brood te smeren want over 10 minuutjes moet je al in de auto zitten om op tijd te zijn voor de baas... eenmaal te denken dat je genoeg brood hebt voor de dag prop je alles in de broodtrommel die altijd maar te klein is...en je kijtk opzij en ja hoor daar zie je ze liggen....de sleutels die je net op het aanrecht hebt neergelegd om je te haasten......

je pakt de sleutels en spullen..... en je begint te lopen richting de voordeur...alles lijkt in slomotion te gaan..alsof je een straaljager piloot bent die opweg is naar zijn f16 die op het punt staat een verandering in de wereldorde te gaan brengen....je doet de deur open loopt de oprit af...je pa draait net de oprit af en zwaait nog vrolijk naar je...maar dit neem je niet in je op want je zit in een soort roes...je loopt door zwaait half afgeleid en je drukt het knopje in...ja ze knipperen...je doet de deur open...je stapt in...sleutel in het contact en je drukt de koppeling in...brrr denk je nog wat is het s`ochtends toch koud...je draait de sleutel om en ..ja hij start...het zware geluid..trilt door de auto heen...je doet de deur dicht en zet hem in zijn achteruit...je draait de oprit af en je rijd weg...rustig aan denk je nog hij is nog koud...

je rijd de straat door en ziet elke ochtend weer dezelfde mensen..so9mmige ken je...sommige ken je van gezicht en vraag je je af hoe ze in godsnaam heten... je geeft nettjes voorrang en rijd rustig door je komt niet boven de 300 toeren en je pruttelt op weg naar de oprit van de snelweg...menig vrachtwagen en bus komt dreigend langs je heen zodra je ze tegen komt in een bocht...maar dat maakt je niks uit...je zet je muziekje op een acceptable volume voor jezelf zodat je toch zorgt dat je wakker blijft en niet gaat dagdromen...je zet je richting wijzer aan en draait de snelweg op...rustig geef je gas en schakel je netjes over voordat je je blokje pijn doet in zijn koude toestand...en zoals elke ochtend zit er wel weer 1 of andere leasebak te duwen achter je die denkt dat hij meer recht heeft op de vrije weg dan jou...normaal gesproken trap je hem onderin en is hij nergens meer te bekennnen ..nee nu niet, niet s`ochtends...

S`ochtends ben je relaxed en doe je rustig aan...je gaat netjes 100 rijden op de snelweg en je zit al gouw achter een bus of vrachtwagen...je merkt dat je half meegezogen word ...dit is niet erg...het scheelt je in je brandstof..daarvoor zijn we nederlander..al gouw...merk je dat je motertje warmer begint te worden en zet je door tot de 120...menig dikke bmw of lease opel zit al gouw op je bumper...je gaat netjes opzij en geeft ze heel vriendelijk de ruimte....maar ja daar houden ze niet van he...dan blijven ze nog even half naast je rijden en geven dan pas gas door ....het boeit je niet...want je bent al blij dat er geen file is...je rijd door en bent bijna bij ej afslag...

Jaa daar is ie afslag maaspoort denbosch..je ziet 20 mtr verderop dborden oplichten 50km/h...aargh denk je...ik ga never nooit in de file staan niet s`ochtends...dan had ik net zo goed in me bed kunnen blijven... je merkt al gopuw dat je afslag nabij is je zet je knipperlichten aan en je voeg netjes uit..terwijl je afremt kijk je naar beneden de snelweg op en zie je menig lease auto en vrahctwagen de polonaise houden op de a59..tsja denk je...heb ik dat geluk nou elke ochtend...een glimlach verschijnt...je komt bij de stoplichten en deze springen netjes op tijd op groen al voordat jij je begon af te vragen of je niet eens moest gaan afremmen...je bent er...het bedrijfspand waar je heel de dag weer binnen zit...terwijl buiten de zon schijnt...

je zet je auto netjes in het parkeervak en je pakt je spulletjes bijelkaar..wacht nog 10 sec en zet je moter af...je stapt uit en kijkt nog even of je niet vergeten bent je lichten uit te zetten.....je drukt je auto opslot en je loopt erbij weg...eenmaal bij de deur aangekomen draai je nog snel even om en zie je hem staan en je bedenkt je nog snel..dat over 8 uurtjes..je er weer mee wegrijd..

Binnen 10 minuten rij ik naar mijn stage...

jullie?
  #2  
Old 16-04-2004, 17:37
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

MMm,.

mijn versie is ietsie anders :-)

Rustig de wijk uit: hij wil toch niet.
Bij stoplicht het viaduct af vaart maken, ah, das 'berg af' hop naar de 100 / 110.
Daarna OF met 100 naar m'n werk, OF doortrappen en haast maken.. ligt er een beetje aan hoeveel verkeer er is..

file: kut, geen file: rustig, geen verkeer: plank.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
  #3  
Old 16-04-2004, 18:28
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Ik stap de deur uit, zwaai even naar de golfjes.... stap in de bus, ff voorlgoeien... nog net geen km rijden en dan zet ik hem weer uit... loop direct door naar de D.E. automaat en tap een bakkie... en dan is het rust
  #4  
Old 16-04-2004, 18:56
Heleen's Avatar
Heleen Heleen is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 844
Send a message via MSN to Heleen
Default

Pfffff... ik herken het gevoel wel van: hehe, eindelijk mag ik weer... maar dat is alleen als het mooi weer is
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF
If I come back before I return,
keep me here.

"Life will smile for you"

"Frankly... I don't give a damn."
  #5  
Old 19-04-2004, 07:57
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Ik denk, moet ik weer in die schijt opel rijden, terwijl ik gisteren heeerlijk naar hoogeveen heen en weer ben gereden met de dak open met de cabrio......

denk maar zo, bijna weekend!
  #6  
Old 19-04-2004, 17:08
niels_g60-power's Avatar
niels_g60-power niels_g60-power is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,131
Default

Dat is waar bijna weekend....
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!!
  #7  
Old 22-04-2004, 14:10
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default het zomer gevoel

Je kijkt op de klok en ziet dat je vandaag weer je uren hebt gemaakt al het werk dat voor vandaag gepland stond is afgewerkt....oftwel naar huis....je groet iedereen en pakt je spulletjes loopt het kantoorpand uit de parkeerplaats op....je auto staat te branden in de zon...je gooit hem van het slot af stapt in...legt je spullen op de bestuurdersstoel ....sleutel in het contact en starten..auto in zijn achteruit en je rijd weg...en juist op dat moment..op dat moment vergeet je alles van die dag en bedenk je wat je met de rest van de dag gaat doen....de zon schijnt heerlijk....dakje open...ondertussen zet je lekker je brilletje op en doet ook snel nog je zijraampje open...radiootje aan...en genieten maar... stoplichten weer linksaf de snelweg op...iedereen rijd door ...als ze dat nou eens s`ochtends deden..naja..tis einde van de dag dus rustig aan..auto rustig op toeren laten komen en netjes doorrijden naar de 100km/h...invoegen..en al snel komen er auto`s van links je voorbij..allemaal raampje dicht dikke lease auto`s..airco vol aan en microfoontje naar zijn mond waarin ze driftig aan het praten zijn...lijkt me een fijne manier om naar huis te rijden :&..

nee das niks gewoon lekker raampje open en muziekje aan..ontspannen geen gestress en raampje blijft gewoon open met 100 km/h is dat nog goed te doen..de zon brand gewoon en is heerlijk warm..ondertussen ff met de mfa de olietemperatuur bekijken..ow 95 graden valt mee..is goed op temperatuur dus..gas wat meer in..3300 rpm en de 120+ is bereikt..rustig aan tijd zat hoeft nergens voor op tijd te komen eten thuis is ook nog niet klaar dus nog lekker genieten van de reis..op weg naar huis. ondertussen kom je vrahctwagens tegen...is altijd mooi omte zien..die reuzen vergeleken met een golfje 2 zijn ze erg groot.het mooiste is om even in de cabine te blieken en te kijken wat een chauffeur aan het uitspoeken is..soms zitten ze druk te bellen of krantje te lezen of ze kijken even naar je omlaag....vrachtwagens rijden zelden alleen er is er altijd wel eentje inde buurt..dus je haalt de vrachtwagen en tuft lekker door...en ja hoor daar is er nog eentje..rustig door rijden en je zit erachter...gas loslaten er er rustig naartoe laten rollen..doe je dit precies goed da zuigt een vrachwagen je zo mee..zodra je dit voelt kopeling weer klein tikje tegen gaspedaal en je rijd zo de helft minder benzine op....en dan pas merk je hoe licht en klein een golfje is...

afslag Nieuwkuijk..die moet ik hebben ik voeg uit en kom dan op een t-splitsing..altijd staan er wel 5 of 6 auto`s voor me te wachten omdat er weer eentje te traag is met het kiezen van het juiste moment....komt een auto aan waar ze makkelijk voor had kunnen gaan...en weer eentje en weer eentje..is maar goed dat het niet ochtend is..want dan is je reactie drastisch anders..de zon..heeft veel invloed op een mens...hij schijnt en alles begint anders te leven....het is zomer...en ik zit op kantoor..zodra het tijd is om naar huis te gaan ga ik graag...als het regent maakt het me minder uit..dan is het niet erg om een keertje over te werken.

Ik volg nog een opleiding zodra mijn stage erop zit begint voor mij een periode van 2 maanden dat ik op me luie reet in de zon kan hangen.

het is lekker weer buiten tijd om naar huis te gaan?
  #8  
Old 22-04-2004, 14:25
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

ga jij maar eens aan je werk i.p.v. hele verhalen te tikken in de baas z'n tijd
  #9  
Old 22-04-2004, 14:29
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by Christiaan
ga jij maar eens aan je werk i.p.v. hele verhalen te tikken in de baas z'n tijd


copy/paste



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum