Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-12-2003, 17:51
RedJet's Avatar
RedJet RedJet is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 932
Default Chinese Jetta --> kentekenuitsparing te smal

Hallo Vw-friex,

Ik was vanmiddag lekker vroeg thuis en het was nog licht, dus ik dacht eindelijk even m'n Chinese achterlichten met bijbehorende paneel erop te zetten. Helaas bleek de kentekenuitsparing op het paneel te smal.

Kan iemand zeggen of en waar je smallere kentekens kunt bestellen? Ik heb al op internet gekeken voor een Amerikaans model, maar daarvoor moet je weer een aantekening op je kentekenbewijs hebben,...blabla.. regels... :x, .....of kun je zo'n aantekening erbij laten zetten? De uitsparing op het paneel is 44x15 cm.
Reply With Quote
  #2  
Old 24-12-2003, 18:51
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Daarom staat er bijv bij de engelse leveranciers van tuningsonderelen bij bijv een achterklep dat de kenteken uitsparing europees is, of bijv americaans.

En je mag idd op een europese auto geen smal kenteken voeren. Vriend van me rijd in een Amerikaanse Triumph Spitfire 1500, en daar staat op het kenteken dat er smalle platen gevoerd mogen worden.

Denk dat het een heel eind ophoudt..............
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #3  
Old 24-12-2003, 20:50
RedJet's Avatar
RedJet RedJet is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 932
Default

Je moet idd in het kentekenbewijs een aantekening hebben staan dat het Amerikaanse 18.2 model gevoerd mag worden. Maar kun je dat dan niet regelen bij de RDW ofzo? Ik meen toch al Golf2's gezien te hebben met een smal kenteken.

Een andere optie: emigreren naar België
Reply With Quote
  #4  
Old 24-12-2003, 20:59
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Je kan ook niet goedgekeurde US formaat kentekens bestellen, kostte mij maar 16 euro voor 2 stuks. En de boete is 57 (per plaat denk ik) dus dat valt ook wel weer mee mocht je een zeik agent treffen. Je originele plaat inkorten is ook een optie maar zal ook wel verboden zijn (het NL gedeelte eraf zagen ofzo).
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #5  
Old 24-12-2003, 21:26
RedJet's Avatar
RedJet RedJet is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 932
Default

Tja, ik wil liever met niemand gezeik hebben. Gewoon een legale optie dus. Dat NL-teken eraf zagen valt teveel op. Kun je niet probleemloos zo'n motorplaat bestellen/gebruiken? zoals hier maar dan vanachteren zeg maar:


Reply With Quote
  #6  
Old 24-12-2003, 23:10
RedJet's Avatar
RedJet RedJet is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 932
Default

Hmmmz, nog effe wat rondgesnuffeld en de regels zeggen dat als je fabrieksmatig genoeg ruimte hebt voor het kenteken dat je geen Am. plaat kan krijgen....sh*t! ....maar ik weet nog wel een andere oplossing, whehehe (legaal hoor)
Reply With Quote
  #7  
Old 25-12-2003, 01:24
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

en zo'n plakplaat? zoals de alfa's en miata's enzo hebben
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #8  
Old 25-12-2003, 08:59
Chrispy's Avatar
Chrispy Chrispy is offline
Old Fart
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 931
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
en zo'n plakplaat? zoals de alfa's en miata's enzo hebben



is ook illegaal, deze auto's worden door de dealer met een plaat geleverd, maar laten het aan de eigenaar om ze er wel of niet op te zetten.
__________________
Eigen volkswagens eerst !!!
Reply With Quote
  #9  
Old 25-12-2003, 12:12
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Ik vind die gele plaat uberhaupt lelijk. Heb voor de vorige auto ooit duiste platen laten maken en dat is een stuk gaver.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #10  
Old 25-12-2003, 13:43
Antera's Avatar
Antera Antera is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 770
Send a message via MSN to Antera
Default

Ben ook al lang bezig geweest om kleine platen te laten maken maar aangezien de kentekenplaten zijn genummert en geregistreerd is het niet zo makkelijk meer ze alsnog te laten drukken dat is wat ik heb onder vonden
__________________
HUIDIGE RIDE:
Skoda Octavia 1 VRS '11-
Reply With Quote
  #11  
Old 25-12-2003, 13:47
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Precies en dat is nou net juist het doel van die nieuwe platen

1 Oplossing, amerikaanse Golf 2 importeren
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #12  
Old 25-12-2003, 14:07
RedJet's Avatar
RedJet RedJet is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 932
Default

Hmmmz, dat wordt een lastig probleem maar er zijn meer mogelijkheden:
1. Verhuizen naar België, kentekens zijn daar kleiner -> geen optie, controle is ook strenger (voor gewone burgers dan)
2. Vierkant nummerbord aanvragen -> steekt te veel naar onderen uit
3. Kentekenplaat van motorformaat -> past perfect! Zou dat kunnen?

en als 3 niet kan dan haal ik een origineel paneel van de sloop. De Chinese lichten zijn wat groter, dus moet ik die uitsteeksels boven de lichten eraf zagen. ff primen en in kleur spuiten en dan past alles perfect. Misschien minder mooi, maar zo kan het denk ik het best.
Reply With Quote
  #13  
Old 25-12-2003, 15:25
jan_gti_16v's Avatar
jan_gti_16v jan_gti_16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 987
Send a message via MSN to jan_gti_16v
Default

he straffe gast ik ben zelf ook bezig met kleine platen op me 2
want ik heb me achterklep dicht en me plaat in de bumper en
toen heb ik bij mij op de zaak f aan een man van de rdw gevraagd
of ik kleine platen in me achterbumper mocht voeren
toen heeft hij gezecht dat als de uitsparing voor de plaat geen ruimt biedt voor een g.a.i.k. plaat dat ze er dan niks over kunnen zeggen.
dus f de uitsparing kleiner (maat voor 18.2 plaat) maken afspraak maken bij de rdw en dan kan je gewoon de kleine plaat legaal op je voiture zetten
__________________
Pffffff teveel om op de lijst te zetten....

Mk4 1.6 -> 1.8...
Mk2 1.8 -> 1.8...
Reply With Quote
  #14  
Old 25-12-2003, 15:37
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,658
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

wel flauw dan dat het zo niet mag als ze het dan toch zo makkelijk toelaten, maarja zal wel weer met het geld te maken hebben.
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #15  
Old 26-12-2003, 02:15
RedJet's Avatar
RedJet RedJet is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 932
Default

Quote:
Originally Posted by jan_gti_16v
he straffe gast ik ben zelf ook bezig met kleine platen op me 2
want ik heb me achterklep dicht en me plaat in de bumper en
toen heb ik bij mij op de zaak f aan een man van de rdw gevraagd
of ik kleine platen in me achterbumper mocht voeren
toen heeft hij gezecht dat als de uitsparing voor de plaat geen ruimt biedt voor een g.a.i.k. plaat dat ze er dan niks over kunnen zeggen.
dus f de uitsparing kleiner (maat voor 18.2 plaat) maken afspraak maken bij de rdw en dan kan je gewoon de kleine plaat legaal op je voiture zetten


Heeee dat geeft hoop! Bedankt voor je reactie, Jan GTI. Zo te horen heb jij dus zonder al te veel problemen een 18.2 plaat op je auto. Hebben ze dan ook een aantekening in je kentekenbewijs gezet? Kun je ook eens een foto laten zien? Ik ben wel benieuwd.
Reply With Quote
  #16  
Old 26-12-2003, 12:29
Antera's Avatar
Antera Antera is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 770
Send a message via MSN to Antera
Default

Idd wil ook wel graag weten/zien dat ze een aantekening op je kenteken maken.Als ze je aanhouden en het stata niet op kenteken ben je gewoon strafbaar. Zulke dingen moet je schriftelijk hebben niet mondeling
__________________
HUIDIGE RIDE:
Skoda Octavia 1 VRS '11-
Reply With Quote
  #17  
Old 28-12-2003, 23:30
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Die aantekening op je kenteken kun je denk ik wel vergeten. Zelfs op een origineel USA Golfje willen ze hier nog weleens moeilijk overdoen. Zo'n plaat als bijvoorbeeld op een Kever zit aan de achterkant mag wel. Hier hoef je ook geen aantekening voor te hebben daar dit als een gewone kentekenplaat gezien word.

Dit is echter wel een joekel van een kenteken. Ik heb er eens een achterop mijn Jetta gehouden en hij viel voor een deel over het Vw-embleem heen. Hij is namelijk wel 21 cm hoog!!! De breedte was iets van 30 cm ofzo??
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #18  
Old 29-12-2003, 20:23
|| RS ||'s Avatar
|| RS || || RS || is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 412
Default

StraffeGast ... ik heb DE oplossing ...
Gewoon je achterklep door ene plaatwerker een mooie metalen plaat aan je achterklep laten lassen (dus niet een paneel), er een half dichte uitsparing in laten maken en je klep openen met zo'n mechanisme ... dan komt ie er zo uit te zien als die witte Jetta van Wytze, remember ... toch nie slech dacht ik zelf ...
Reply With Quote
  #19  
Old 29-12-2003, 21:58
RedJet's Avatar
RedJet RedJet is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 932
Default

Quote:
Originally Posted by || RS ||
StraffeGast ... ik heb DE oplossing ...
Gewoon je achterklep door ene plaatwerker een mooie metalen plaat aan je achterklep laten lassen (dus niet een paneel), er een half dichte uitsparing in laten maken en je klep openen met zo'n mechanisme ... dan komt ie er zo uit te zien als die witte Jetta van Wytze, remember ... toch nie slech dacht ik zelf ...


Heee llRSll, de kampioen foto's posten heeft het nieuwe forum ook gevonden! Een stalen plaat zou idd het mooiste zijn ja, maar ik hou het ff bij het paneel want die kan ik makkelijk ff verwisselen ivm APK. Ik heb inmiddels het RDW gemaild en ze zeggen dat ik een afspraak moet maken bij de regiovestiging voor toekenning Am. kenteken. Ze stonden er niet direct afwijzend tegenover, dus dat is al positief!
Reply With Quote
  #20  
Old 02-01-2004, 10:03
jan_gti_16v's Avatar
jan_gti_16v jan_gti_16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 987
Send a message via MSN to jan_gti_16v
Default

Ik heb het er alleen over gehad met die vent van de rdw die komen dagelijks bij mij op me werk dus ik kan wel een potje breken bij die gasten en hij heb gezegd dat ze niet moeilijk kunnen doen omdat er toch niks anders past dan een kleine plaat en idd je krijgt een aantekening op je kenteken bewijs... maar heb het zelf nog nie bumper is nog nie klaar dus nog f wachten en dan volgen de foto's
__________________
Pffffff teveel om op de lijst te zetten....

Mk4 1.6 -> 1.8...
Mk2 1.8 -> 1.8...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum