Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 1 (kever '49->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-03-2005, 21:56
Dean Dean is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 215
Default Ter info!

Hallo,

Heb gisteren al mijn eerste advertentie gezet op de site omdat ik op zoek ben naar sleutelruimte voor mijn kever. Helaas nog niet veel reacties maar dat komt nog wel denk.
Ik heb een 1303 met een 2 liter type 4 motor. Basis is een Porsche 1700 motor echter zijn er de volgende zaken aan veranderd:"
Contragewicht krukas
Gebalanceerde en verlichte drijfstangen
Geflowde cilinderkoppen met 44 inlaat en 39 uitlaat
44 mm webers met K&N luchtfilters
BAS klepdeksels
Porsche 911 ventilator
009 ontsteking en carterontluchting
op de krukas gebalanseerd vliegwiel (verlicht)
Verder een versterkte bak met aluminium zijplaat

Ben nu bezig met het zoeken naar onderdelen om er een 2.4 van te maken. Eventueel met turbo. De 2.4 moet zeker 190 pk opleveren.

Een paar foto's heb ik bijgevoegd. Ziet er nog niet allemaal lekker uit maar gaat als de brandweer! :biggrin:
Reply With Quote
  #2  
Old 17-03-2005, 22:01
Jasper Ovaal's Avatar
Jasper Ovaal Jasper Ovaal is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,266
Send a message via MSN to Jasper Ovaal
Default

nou nou, ik vind het er anders al aardig netjes uitzien.
succes met zoeken, ik zoek ook nog steeds ene goede ruimte voor een paar auto's.
succes
__________________
"There was something about this Bugardi bug and it wasn't that skanky Piranha mounted to the front bumper"
More Bugs and Bacardi at>> Bugardi.com
Reply With Quote
  #3  
Old 17-03-2005, 23:00
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Dean, woonde jij eerst toevallig in Lent in die villa/studentenhuis met zwembad aan de waal?
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #4  
Old 17-03-2005, 23:14
baseknot's Avatar
baseknot baseknot is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,237
Send a message via MSN to baseknot
Default

heb jij niet mee gedaan met de sprints toen? op de duitse auto sport dag?
Reply With Quote
  #5  
Old 18-03-2005, 19:01
Dean Dean is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 215
Default

Quote:
Originally Posted by Marco
Dean, woonde jij eerst toevallig in Lent in die villa/studentenhuis met zwembad aan de waal?


Ja klopt. Nu niet meer maar vorig jaar nog wel ja. Waar ken ik jou dan van?
Reply With Quote
  #6  
Old 18-03-2005, 19:06
Dean Dean is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 215
Default

Quote:
Originally Posted by baseknot
heb jij niet mee gedaan met de sprints toen? op de duitse auto sport dag?


Klopt. Toen tegen een Vectra 4x4 Turbo met lachgas injectie. Niet gewonnen helaas....Wel tegen een VR6 wat met applaus ontvangen. Ook geweest?
Reply With Quote
  #7  
Old 18-03-2005, 21:08
Dean Dean is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 215
Default

Dank je. Ik heb wel ruimte gezien in Eindhoven maar daar hebben we beide niets aan aangezien ik ook ruimte zoek in de regio Arnhem/Nijmegen. Succes alvast!
Reply With Quote
  #8  
Old 18-03-2005, 21:28
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Quote:
Originally Posted by Dean
Ja klopt. Nu niet meer maar vorig jaar nog wel ja. Waar ken ik jou dan van?


Ik weet niet of je mij kent, ik ben toen eens op zo'n feest geweest wat jullie daar hielden. Sander Verhoeven is een vriend van me (dat is een vriend van die gast van van de water)

Zag je auto toen staan onder soort carport, tijdje bij staan kijken, daar ken ik je auto van. Volgens mij reed je toen ook impreza, of wat die niet van jou?
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #9  
Old 20-03-2005, 13:20
DerbyI DerbyI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 106
Default

Hé broertje; ook maar eens op een forum aan het kijken? Nu ik zo de foto's van de cup I velgen zie blijf ik het jammer vinden dat ze toen van onder de wagen zijn gestolen. De porsche wielen die er nu onder zitten staan prima, maar dit had ook wel wat.
Het blokje er al uit gehaald om wat cosmetisch werk te verzetten? Porsche achterdraagarmen met de schijven er dan maar direct onder achter samen met de porsche klauwen voor? Remt het allemaal eens wat beter. Rijden in de 03 is nu meer iets voor zij die het leven moe zijn!
Reply With Quote
  #10  
Old 20-03-2005, 17:59
Dean Dean is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 215
Default

Quote:
Originally Posted by Marco
Ik weet niet of je mij kent, ik ben toen eens op zo'n feest geweest wat jullie daar hielden. Sander Verhoeven is een vriend van me (dat is een vriend van die gast van van de water)

Zag je auto toen staan onder soort carport, tijdje bij staan kijken, daar ken ik je auto van. Volgens mij reed je toen ook impreza, of wat die niet van jou?


Helaas van naam niet nee maar van gezicht zal ik je best herkennen :biggrin: Van Sjoerd of van zijn broertje (naam vergeten)?. Ik had eerst een Impreza ja maar die heb ik al een tijdje niet meer. Geweldige wagen en lekker snel maar de kwaliteit kan het niet meten met die van een volkswagen of welke duitse auto dan ook.
Reply With Quote
  #11  
Old 20-03-2005, 18:02
Dean Dean is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 215
Default

Quote:
Originally Posted by DerbyI
Hé broertje; ook maar eens op een forum aan het kijken? Nu ik zo de foto's van de cup I velgen zie blijf ik het jammer vinden dat ze toen van onder de wagen zijn gestolen. De porsche wielen die er nu onder zitten staan prima, maar dit had ook wel wat.
Het blokje er al uit gehaald om wat cosmetisch werk te verzetten? Porsche achterdraagarmen met de schijven er dan maar direct onder achter samen met de porsche klauwen voor? Remt het allemaal eens wat beter. Rijden in de 03 is nu meer iets voor zij die het leven moe zijn!


Nee blokje nog niet verwijderd helaas. Blijft een beetje lastig sleutelen onder een carport alleen. Misschien volgende week als Piet Paulusma eens gelijk krijgt met zijn 20 graden buitentemperatuur. Cilinderkopje al vervangen trouwens?

Van de Porsche remklauwen moet ik alleen nog de goede maat van de fuseekogels hebben. De van een Porsche zijn een beetje groter dan die van een kever.
Reply With Quote
  #12  
Old 20-03-2005, 18:40
DerbyI DerbyI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 106
Default

Quote:
Originally Posted by Dean
Nee blokje nog niet verwijderd helaas. Blijft een beetje lastig sleutelen onder een carport alleen. Misschien volgende week als Piet Paulusma eens gelijk krijgt met zijn 20 graden buitentemperatuur. Cilinderkopje al vervangen trouwens?

Van de Porsche remklauwen moet ik alleen nog de goede maat van de fuseekogels hebben. De van een Porsche zijn een beetje groter dan die van een kever.


Van Kronenburg zou de nieuw bewerkte kop volgende week klaar hebben. Ik ben benieuwd.
Garage bouwen een idee?
Reply With Quote
  #13  
Old 21-03-2005, 11:55
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 444
Default

Verry, very nice car! Ik snap dan ook niet wat er nog cosmetisch te verbeteren zou zijn ;-)

190 pk uit een 2,4 is wel heel erg veel hoor! Zelfs Wilke Tuning haalde dat net niet in hun eigen test auto met alle trucs die ze in huis hadden...

Kom je nog naar de kever circuitdag op 23 juli op het Midland circuit in Lelystad?

Groetjes,
Walter
Reply With Quote
  #14  
Old 22-03-2005, 11:17
Dean Dean is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 215
Default

Quote:
Originally Posted by DerbyI
Van Kronenburg zou de nieuw bewerkte kop volgende week klaar hebben. Ik ben benieuwd.
Garage bouwen een idee?


Ja maar alleen gaat dat nu even niet. Als iemand een sleutelruimte heeft in de regio van Arnhem/Nijmegen dan hou ik me graag aangeboden!

9000 toeren nog steeds het doel? :p
Reply With Quote
  #15  
Old 22-03-2005, 11:20
Dean Dean is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 215
Default

Quote:
Originally Posted by Beetspeed
Verry, very nice car! Ik snap dan ook niet wat er nog cosmetisch te verbeteren zou zijn ;-)

190 pk uit een 2,4 is wel heel erg veel hoor! Zelfs Wilke Tuning haalde dat net niet in hun eigen test auto met alle trucs die ze in huis hadden...

Kom je nog naar de kever circuitdag op 23 juli op het Midland circuit in Lelystad?

Groetjes,
Walter


Dank je! Mare Tafel tuning haalt al met gemak 180 pk uit een 2,4 en zegt zelf dat 190 goed te realiseren is. Ik kan zelfs het meeste van mijn standaard setup blijven gebruiken. Kijk maar eens op www.tafeltuning.de waar een mooie schema staat met verschillende type 4 setup's
Moet kunnen!
Greetz
Reply With Quote
  #16  
Old 22-03-2005, 11:21
Dean Dean is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 215
Default

En ik kom zeker naar Lelystad! Wie komen daar nog meer naar toe?
Reply With Quote
  #17  
Old 22-03-2005, 12:14
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 444
Default

Als het goed is, komt iedereen die niet op vakantie is en die ook maar enigszins geinteresseerd is in het luchtgekoelde tuning'gebeuren' naar Lelystad...
Reply With Quote
  #18  
Old 22-03-2005, 12:26
oldschool_lover's Avatar
oldschool_lover oldschool_lover is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 534
Default

Hele mooie wagen zo zie ik ze graag.
__________________
Golf mk II '88 16VG60 (Sold)
Mk 1 Cabrio G60 (For Sale)
Reply With Quote
  #19  
Old 30-03-2005, 16:55
Dean Dean is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 215
Default

Laatste update. Gisteren weer eens een stukje gereden om de motor weer wat toeren te laten draaien. Dus eerst ff een beetje de motor warm gereden waarna de snelheid al snel weer werd opgevoerd. Toch wel lekker om mensen met verbazing naar een kever te zien kijken die hun met een groot snelheids verschil inhaald op de linkerbaan. Ik zag de originele snelheidsmeter weer zijn bekende rondje rond maken (net voor de 0 km/u stand). Geen idee hoe hard dat is maar inhalen doe je iedereen!. Maar een paar spatjes regen op de voorruit deed me toch maar besluiten naar huis te gaan. Met gepaste snelheid natuurlijk (0 km/u... ) :-). Echter deze keer ging het nog harder. Dit was anders dan normaal maar het kwam me bekend voor van mijn Honda MT brommer die net voor een heetloper ook opeens bijzonder hard ging. Toch maar wat rustiger aan gedaan. Echter was het al te laat... De motor had geen power meer en de zuigers draaiende niet echt meer soepel rond. Auto langs de kant. ANWB erbij en naar huis gesleept. Olie lag onder de motor... Vandaag maar even de motor uit de auto gehaald. Morgen maar eens open maken en de schade bewonderen. Lelystad zit er ff niet in helaas...
Reply With Quote
  #20  
Old 30-03-2005, 18:50
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 444
Default

Quote:
Originally Posted by Dean
Lelystad zit er ff niet in helaas...

Kop op! Lelystad is nog 4,5 maand verder! En je weet de exacte schade nog niet eens...
Heb je een cylinderkoptemperatuurmeter? Raadt ik je toch wel aan.
Laat zeker ff weten wat het nu is/was. Misschien kunnen we helpen, al dan niet met een onderdeeltje

Groeten,
Walter
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum