Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-09-2012, 22:18
Frans van Dijk Frans van Dijk is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 13
Default 32b syncro '85

eindelijk ook de trotse eigenaar van een 32b... heb er lang op moeten wachten, een maand of 2, maar nu is het dan toch eindelijk zo ver. ik heb m voor een prikkie over kunnen nemen en gister kreeg ik eindelijk bericht dat ik m kon komen halen. zoals te zien is t momenteel een barrel en eigenlijk vind ik dat wel fijn... hij rijdt als een trein, gewoon lekker tuffen of m flink op zijn staart trappen en harder de bocht door kunnen als en ander is heel fijn! sta er echt van te kijken hoe snel dat ding, 27 jaar oud, van zijn plek komt! er zal wel het nodige aan moeten gebeuren maar ik laat eerst maar een lpg tank inbouwen... de benzine vliegt de tank uit en met de prijzen die ze tegenwoordig vragen aan de pomp... dus, liever ongeveer een euro minder per liter. als dat ding er in zit ga ik eens kijken wat ik er allemaal me moet en ga doen... wil ik hem helemaal strak hebben of ga ik toch voor het barrel... er staan iig al 2 knal gele deuren te wachten om rechts voor en links achter te vervangen want die zijn wel heel slecht. dan eens op zoek naar een andere kofferklep want ook deze heeft zijn beste tijd gehad. rondom verder veel deukjes en lelijke plekken... zo hier en daag goest maar de wielkasten lijken tot nu toe gespaard te zijn. de vulhals voor de benzine heeft betere rijden gehad en zijn door de eigenaar voor de vorige, denk ik, niet zo vakkundig gerepareerd. ook maar eens naar kijken... eerst maar wat foto's.
















en de eerste aanpassing die ik ga doen is deze...




verder zijn er nu een paar van die japanse motorkap spiegels onderweg... die zet ik er op zodra ze binnen zijn...

laat maar weten wat jullie er van vinden en of jullie nog tips, opmerkingen en aanmerkingen hebben.

groet van Frans

Last edited by Frans van Dijk : 16-09-2012 at 12:18.
Reply With Quote
  #2  
Old 15-09-2012, 22:27
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Ik hoop dat je die japanse spiegels op je corolla gaat zetten
Dit is in potentie een hele mooie 32b
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #3  
Old 15-09-2012, 22:30
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Japanse spiegels zijn cool. Maar niet als de originele er ook nog opzitten. Nadeel is dat je er helemaal niks in ziet.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #4  
Old 15-09-2012, 23:27
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Quote:
Originally Posted by Frans van Dijk
eindelijk ook de trotse eigenaar van een 32b... heb er lang op moeten wachten, een maand of 2, maar nu is het dan toch eindelijk zo ver. ik heb m voor een prikkie over kunnen nemen en gister kreeg ik eindelijk bericht dat ik m kon komen halen. zoals te zien is t momenteel een barrel en eigenlijk vind ik dat wel fijn... hij rijdt als een trein, gewoon lekker tuffen of m flink op zijn staart trappen en harder de bocht door kunnen als en ander is heel fijn! sta er echt van te kijken hoe snel dat ding, 27 jaar oud, van zijn plek komt!

Dit vind ik niet leuk om te lezen... ik wil, na mijn 32b 1600, ook nog steeds een 32b 5cyl Syncro.. en jij hebt er nu gewoon eentje, en nog van '85 ook (ben ik ook van )..

Verder; koesteren dit ding. Het nodige onderhoud doen, en verder niks. Zeldzaam, hip, snel, cool, en het rijdt heerlijk!
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #5  
Old 16-09-2012, 00:01
mk1-madness mk1-madness is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 242
Default

Naise:
Quote:
Verder; koesteren dit ding
Reply With Quote
  #6  
Old 16-09-2012, 11:41
Frans van Dijk Frans van Dijk is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 13
Default

koesteren zal ik dit ding zeker! hij zal zijn onderhoud krijgen en alle roest zal ik stapsgewijs verwijderen... alle aanpassingen die ik aan deze passat zal doen zullen weer terug te zetten zijn... als ik onderdelen aanpas koop ik het ondereel dat ik aan wil passen en het origineel bewaar ik netjes in de kast! ik ben niet echt een sloper... wat die japanse spiegels betreft... de originele gaan dan de kast in en ik zal er mooie afdekplaatjes voor in de plaats maken. wat het zicht aangaat, ik moet zeggen dat alle spiegels tegenvallen na de enorme joekels van mijn T3 Profi Dehler. dus deze ook. en om even een beeld te schetsen van hoe die spiegels zouden staan een foto van zijn grote (stief)broer



verder sta ik open voor sugesties en ik neem deze altijd in overweging... verder doe ik waar ik zin in heb ;p de auto zo origineel mogelijk houden of makkelijk weer in deze staat terug te brengen.
en ik zeg het nog maar eens... wat is dit ding snel zeg! helemaal voor een slee van die leeftijd! wolf in schaapskleren. das een stijl die mij sowieso wel bevalt.

groet van Frans

Last edited by Frans van Dijk : 16-09-2012 at 12:19.
Reply With Quote
  #7  
Old 29-01-2013, 20:21
Frans van Dijk Frans van Dijk is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 13
Default

Oké, t is ruim 4 maanden geleden sinds de laatste (enige) keer dat ik hier iets postte. Er is niet veel gebeurt, heb alleen een nieuwe radiateur geplaatst en verder zo'n 8000 kilometer op de klok gezet. Totdat er een paar dagen geleden iets verdrietigs gebeurde. De Passat was ineens een paar centimeter korter... lang verhaal kort, ik reed, in een afwezig moment, achter op een andere auto. gelukkig ging t niet al te hard en was er alleen maar blikschade. Ik ben meteen maar gaan zoeken naar vervangende onderdelen en een paar dagen en niet al te veel geld later was ik in t bezit van de benodigde onderdelen. Een front, motorkap, grill en voor- én achterbumper.

Sorry voor de telefoonfoto's, door de huidige benzine prijzen kan ik me geen degelijke camera veroorloven
















Dan nu wat foto's van de schade




Heb geen foto's van de verkreukelde motorkap omdat ik die niet gemaakt heb. Degene die mij deze kap verkocht was vriendelijk genoeg om mij te helpen met het verwijderen van de oude en plaatsten van de "nieuwe". We hadden eerst geprobeerd om m achterin te krijgen maar hij was net nét een centimeter te groot.

de uitlijning van de voorbumper was ook niet helemaal je van het...




En de achterbumper zat ook net helemaal zoals t hoort... En omdat de verkoper van de voorbumper óók een achterbumper had heb ik die ook maar meegenomen. Ik ben de beroerdste niet







Gelukkig is er maar 1 lens kapot gegaan. Alle lampjes werkten nog! Omdat ik toch voor een soort van JDM stijl ga heb ik niet de moeite genomen om een vervanger te zoeken voor t gesneuvelde lampje. Ik ga hier een mooie dummy voor maken waar later de leidingen voor een externe oliekoeler door gaan. (als ik daar tijd en geld voor kan vinden)




Toen ik t front uit de kofferbak trok kwam ik een oude bewoner tegen van de Passat waar dit stuk blik ooit onderdeel van uit maakte.




Ik heb geen idee hoe t beesie daar gekomen is, maar ik denk dat ik m laat zitten :p

Toen ik alles uitgeladen had besloot ik de oude achterbumper te vervangen voor de "nieuwe".




Maar, omdat t donker werd heb ik geen fot's van t resultaat... die zal ik zo snel mogelijk maken en plaatsen.

Heb deze er ook opgezet. Zijn onmisbaar met die smerige pekel op de weg!




En verder maar de witte peertjes in de koplampen vervangen voor gele




Op de foto niet heel erg goed te zien, maar t is een wereld van verschil!

Nou opzoek naar tijd voor t vervangen van t front. Waarschijnlijk doe ik eerst een "quick fix" en trek is zoveel mogelijk van t blik weer op zijn plaats en monteer dan de grill en bumper.

Ik ga mijn uiterste best doen om mijn volgende update wat eerder te laten zijn!

dit was t voor nu iig!
Reply With Quote
  #8  
Old 29-01-2013, 20:36
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

uit welke regio kom je ?
En als ik zo de foto van je voorbalk zie heb je er 1 van een 4 pitter... ?
Als het wel een goede is zou je dan voor mij een foto van de binnenkant willen nemen.

En veel plezier met de reparatie
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #9  
Old 29-01-2013, 20:48
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Dat is beslist een 4-pitter front! Je ziet de gaatjes voor de radiateur zelfs zitten.

Kan gewoon omgelast hoor, heb ook wel eens een 4pitter front verkocht dat keurig de balk kreeg van een 5pitter. Maar is je balk nog wel recht??

Verder toffe bak hoor, beetje roest tegengaan en blijven tuffen!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum