Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Spuitwerk, lakken en verfsystemen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-10-2012, 17:44
vision vision is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 47
Default Spuiten lip velgen

Hallo,

Ik had als idee om voor mijn wintersetje (Interaction GT2 mat zwart) de chrome rand van de velgen wit te spuiten. Nu had ik geïnformeerd bij een garage wat het mij zou kosten als ik dit zou laten doen, maar ik viel een beetje achterover van de prijs.

Nu ben ik eigenlijk van plan om dit zelf te doen, ik heb momenteel tijd genoeg om erin te steken. Nu is mijn vraag of dit doenbaar volgens jullie aangezien ik geen ervaring heb? Zoja wat voor materiaal kan ik best gebruiken voor schuren, spuiten, ... ?

Of zou ik het eerst eens met plasti-dip proberen? Heb hier wat over gelezen, lijkt me wel een goed product en is ook simpel verwijderbaar. Iemand ervaringen?

Voorbeeld van wat ik wil als resultaat:
Zwarte velgen met witte lip

Website met topic erover, staan foto's in

sryy, maar ik krijg die photo's nie toegevoegd dus doe ik het maar met links

Last edited by vision : 26-10-2012 at 18:23.
Reply With Quote
  #2  
Old 26-10-2012, 23:27
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Plasti-dip werkt super. Spuiten ook. Is niet zo moeilijk om zelf te doen. Gewoon de randen schuren, ontvetten. (de harten afplakken natuurlijk) grondlak, dan de witte lak en eventueel nog blanke lak.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #3  
Old 26-10-2012, 23:34
Vagautos Vagautos is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 15
Default

Hallo, ik weet niet of ik hier reclame mag maken, of dat dit tegen de regels is maar ik hieronder wat advies voor je.

Ik heb een shop en wij zijn tegenwoordig importeur van Foliatec spray film (zoals plastidip, maar dan beter). Sprayfilm is zeer makkelijk te gebruiken, zonder de velgen te schuren, alleen ontvetten. Het is beter dekkend als plastidip en er zit meer in een bus. Met 2 bussen ga je makkelijk de velgen voorzien van een witte rand. Het is beter voor je gezondheid dan plastidip (verboden drijfgassen). Laat het maar weten als je interesse hebt, ik wil je er ook mee helpen maar ik weet niet hoe ver je van Woerden af woont.
Reply With Quote
  #4  
Old 27-10-2012, 10:14
vision vision is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 47
Default

Ik denk dat ik voor de spray ga (plasti-dip of eventueel Foliatec). Zo kan ik eerst even zien wat ik van het resultaat vind en als het mij bevalt ga ik volgend jaar de velgen spuiten.

@ Vagautos : Hoeveel kost zo een bus Foliatec spray film? Als ik het goed heb gelezen geeft die foliatec spray een meer 'schijnend' resultaat, of geeft het ook een mat look als plasti-dip?
Hulp is natuurlijk altijd welkom Ik woon echter in de kempen in België (omgeving Turnhout) dus het is wel een stukje rijden, zal er is over nadenken
Reply With Quote
  #5  
Old 27-10-2012, 10:35
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Onlangs nog een setje wielen gespoten met plastidip, gaat perfect en makkelijk netjes te verspuiten. Als de randen van je wielen echt verchroomd (en geen chroomspray/gepolijst alu) zijn lijkt me dit ook de beste optie. Chroom is vrij hard en moeilijk op te ruwen om (regulier) te spuiten, als ze voorzien zijn van chroomlak heb je ook nog kans dat normale spuitverf gaat reageren met die lak. Met plastidip of iets vergelijkbaars is die kans wat kleiner denk ik.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #6  
Old 03-11-2012, 14:53
vision vision is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 47
Default

Weet iemand verkooppunten van die Foliatec Spray Film? Ik verkies de foliatec boven de plasti-dip. Maar ik vind in België geen verkooppunten.

Indien iemand verkooppunten weet omgeving Turnhout of Mol / Geel in Belgïe zou ik het graag horen
Reply With Quote
  #7  
Old 05-01-2013, 17:19
donmario donmario is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 204
Default

heey
ik kan ook spuiten aan een schappelijke prijs (gewoon verf en met spuitpistool)
als je nog wilt natuurlijk
mvg
Reply With Quote
  #8  
Old 05-02-2017, 08:14
Jan Lamers Jan Lamers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2017
Posts: 1
Default velgen spuiten

Hallo donmario,

Ik ben onlangs ingelogd en zag onderstaande bericht staan.

Ik wil ook velgen spuiten maar dan in chroom. Geldt onderstaande aanbieding van jou nog? Ik woon in Geldrop.

'ik kan ook spuiten aan een schappelijke prijs (gewoon verf en met spuitpistool)
als je nog wilt natuurlijk
mvg'

Laat me wat van je horen.

Groet,

Jan.
Reply With Quote
  #9  
Old 05-02-2017, 08:34
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Topic is 4 jaar oud 😂
Reply With Quote
  #10  
Old 05-04-2017, 08:30
rutgermk1 rutgermk1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 80
Default

Quote:
Originally Posted by René
Topic is 4 jaar oud 😂


Wie niet waagt wie niet wint
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum