Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-06-2015, 15:59
LukeDaniël LukeDaniël is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 18
Default Olie Lampje Corrado G60

Mijn olie lampje knippert en hij zoemt.
Eerst brandje het lampje de ene keer even, dan heel lang, dan constant, even, een tijd niet, en ga zo maar door.. Het gaat om een Corrado G60 uit 1990.

Vervolgens de twee sensoren vervangen, want deze zagen er best slecht uit. Dus heb beiden maar eerst vervangen aangezien het de hele wereld niet kost.

En nadat ik ze vervangen had bleef het lampje constant knipperen in combinatie met de zoemer. Dus thuis de oliedruk gemeten, deze zat netjes op 1 bar stationair en 4 bar belast.
Het probleem zit hem dus in de elektronica (ga ik van uit).

Om te testen, beide sensoren afgekoppeld en de stekkertjes even geïsoleerd met tape zodat ze geen contact kunnen maken met de omgeving. Dit leek te werken, maar helaas gaat het lampje en de zoemer toch weer aan na zo'n 5 minuten rijden. Niet direct na het starten.

Dus mijn vraag is aan jullie, waar zou het probleem kunnen zitten?

Thanks!
Reply With Quote
  #2  
Old 13-06-2015, 21:54
Jelle-Mk1G60's Avatar
Jelle-Mk1G60 Jelle-Mk1G60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,285
Default

Quote:
Originally Posted by LukeDaniël
Mijn olie lampje knippert en hij zoemt.
Eerst brandje het lampje de ene keer even, dan heel lang, dan constant, even, een tijd niet, en ga zo maar door.. Het gaat om een Corrado G60 uit 1990.

Vervolgens de twee sensoren vervangen, want deze zagen er best slecht uit. Dus heb beiden maar eerst vervangen aangezien het de hele wereld niet kost.

En nadat ik ze vervangen had bleef het lampje constant knipperen in combinatie met de zoemer. Dus thuis de oliedruk gemeten, deze zat netjes op 1 bar stationair en 4 bar belast.
Het probleem zit hem dus in de elektronica (ga ik van uit).

Om te testen, beide sensoren afgekoppeld en de stekkertjes even geïsoleerd met tape zodat ze geen contact kunnen maken met de omgeving. Dit leek te werken, maar helaas gaat het lampje en de zoemer toch weer aan na zo'n 5 minuten rijden. Niet direct na het starten.

Dus mijn vraag is aan jullie, waar zou het probleem kunnen zitten?

Thanks!


Had ik ook bij mijn mk1 g60 heb een golf 2 g60 klok.
Daar zit de storing in. Dus nieuwe tellerunit en
Probleem weg
__________________
Wie ben ik? --> KLIK

Speelgoed:
-Mk1 G60 Project
Daily Drive:
-Mk3 1.9TD SOLD
-Mk4 1.9TDI 232Pk & 437Nm SOLD
-Audi A4 b7 break S-line
Reply With Quote
  #3  
Old 14-06-2015, 07:56
Ruud 16V-G60's Avatar
Ruud 16V-G60 Ruud 16V-G60 is offline
Adverteerder - Ruud 16v-G60
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 527
Default

heb je de oliedruk met warme motor gemeten ?
Er zijn in de g60 ook meerdere soorten sensoren gebruikt heb ik gemerkt.Ik heb eventueel wel een set liggen dat bij elkaar hoort,dan weet je zeker dat hij op de sensoren niet zit te kloten.
Watvoor olie gebruik je ?

Mvg Ruud
info@ruud16v-g60.nl
Reply With Quote
  #4  
Old 14-06-2015, 09:12
LukeDaniël LukeDaniël is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 18
Default

Quote:
Originally Posted by Ruud 16V-G60
heb je de oliedruk met warme motor gemeten ?
Er zijn in de g60 ook meerdere soorten sensoren gebruikt heb ik gemerkt.Ik heb eventueel wel een set liggen dat bij elkaar hoort,dan weet je zeker dat hij op de sensoren niet zit te kloten.
Watvoor olie gebruik je ?

Mvg Ruud
info@ruud16v-g60.nl


Ja oliedruk is gemeten met warme motor. Dat zou misschien wel logisch zijn kwa sensoren. Maar zelfs met afgekoppelde stekkertjes krijg ik die melding, dus dan zou het toch niet aan de sensoren kunnen liggen? Ik gebruik Castrol 10w40 olie.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-06-2015, 16:18
Ruud 16V-G60's Avatar
Ruud 16V-G60 Ruud 16V-G60 is offline
Adverteerder - Ruud 16v-G60
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 527
Default

met afgekoppelde stekkertjes krijg je juist wel de melding
Reply With Quote
  #6  
Old 16-06-2015, 13:16
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Jullie hebben beide bijna gelijk!

Je hebt twee sensoren;
1 aan de zijkant van de kop (lage druk)
1 aan de voorkant op het oliefilterhuis (hoge druk)

Die aan de zijkant ligt aan massa maar als de motor loopt niet meer aan massa. Die loshalen om te testen is dus goed. Overigens die is voor het knipperende olielampje op contact en na het starten dat het lampje niet meer knippert.

Die sensor aan de voorkant moet massa blijven maken om uit te blijven! Dus zoals Ruud al aangeeft die loshalen dan gaat die bij het rijden zeker te weten af. Als jij hem dus ter test aan de massa legt moet die uit blijven! Die aan de voorkant is die afgaat tijdens het rijden als de sensor geen massa maakt bij een x aantal bar oliedruk (dacht 2 bar weet niet zeker).

Als ik het fout heb hoor ik het wel maar er behoorlijk wat uren mee bezig geweest met idd defecte printplaten in die tellerhuizen. Wat je ook in de gaten moet houden dat op heel veel onderdelen sites de verkeerde (bereik) druk oliedruksensoren worden aangeboden!
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H

Last edited by yuli : 16-06-2015 at 13:28.
Reply With Quote
  #7  
Old 16-06-2015, 17:36
LukeDaniël LukeDaniël is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 18
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Jullie hebben beide bijna gelijk!

Je hebt twee sensoren;
1 aan de zijkant van de kop (lage druk)
1 aan de voorkant op het oliefilterhuis (hoge druk)

Die aan de zijkant ligt aan massa maar als de motor loopt niet meer aan massa. Die loshalen om te testen is dus goed. Overigens die is voor het knipperende olielampje op contact en na het starten dat het lampje niet meer knippert.

Die sensor aan de voorkant moet massa blijven maken om uit te blijven! Dus zoals Ruud al aangeeft die loshalen dan gaat die bij het rijden zeker te weten af. Als jij hem dus ter test aan de massa legt moet die uit blijven! Die aan de voorkant is die afgaat tijdens het rijden als de sensor geen massa maakt bij een x aantal bar oliedruk (dacht 2 bar weet niet zeker).

Als ik het fout heb hoor ik het wel maar er behoorlijk wat uren mee bezig geweest met idd defecte printplaten in die tellerhuizen. Wat je ook in de gaten moet houden dat op heel veel onderdelen sites de verkeerde (bereik) druk oliedruksensoren worden aangeboden!


Dat is nog eens een duidelijke uitleg! Bedankt zeg!
Heb de oude sensoren goed schoon gemaakt en er maar weer even terug in gedaan en aangesloten.

Toen gaan rijden en gaf af en toe nog weer die melding. Maar heb hem even flink warm gereden, ook voor een lange tijd. (Even een afstand van 100 km over Duitsland geknald)

Tot nu toe blijft het lampje uit. Hopelijk blijft dat ook zo!
Reply With Quote
  #8  
Old 17-06-2015, 21:30
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

Quote:
Originally Posted by LukeDaniël
(Even een afstand van 100 km over Duitsland geknald)


dat is ook een manier om te testen of alles wel goed is
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum