Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Wielen en banden
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-04-2016, 16:37
Tuinhek Tuinhek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 200
Default Pirelli naafkappen

Hallo,

Ik heb laatst een set 14 inch Pirelli velgen gekocht. Met originele naafkappen.
Deze zijn alleen het allermooist meer, dus ik wou nieuwe laten maken. Aangezien deze naafkappen best zeldzaam zijn. Was ik benieuwd of er meer mensen die eventueel interesse hebben in een set nieuwe naafkappen.

Er zijn nog geen prijzen bekend, ik hoop deze maand nog een paar offertes aan te vragen. En dan weet ik ook de totaal prijs.

Ik heb al (3D)tekeningen gemaakt. Het Pirelli logo wordt in de kap gefreesd. Een andere optie is zonder het Pirelli logo.

Ik wou ze net als origineel uit 2 delen laten maken. Het buitenste deel zal kunststof worden en het binnenste deel aluminium. Als er liefhebbers voor geheel kunststof naafkappen zijn is dit ook een optie. De foto's hieronder geven een idee hoe ze er uit gaan zien.






Gr Arne

Last edited by Tuinhek : 13-04-2016 at 16:47.
Reply With Quote
  #2  
Old 14-04-2016, 06:57
cheese89 cheese89 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 61
Default

Beste Arne,

Ik heb wel interesse in een set naafkapjes mits de kwaliteit goed en de prijs schappelijk is.
En waarom kies je voor een kunststof kapje? Er zijn aardig wat mensen die de velgen compleet met kapjes zouden willen polijsten en dan heb je liever alu (ik niet).

Mvg cees
Reply With Quote
  #3  
Old 14-04-2016, 07:45
Tuinhek Tuinhek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 200
Default

Mijn eerste idee was om de buitenste ring van kunststof te maken, omdat je met de bevestiging zit. En de binnenste ''plaat'' van aluminium te maken.

Maar er zijn verschillende opties mogelijk. Dus als het zo ver is zal ik een kijken of het aantrekkelijk is om verschillende varianten te maken.

Ik zal vanmiddag/vanavond kijken of ik tijd heb om even een voorbeeld van een compleet aluminium naafkap te maken.

Gr Arne

Last edited by Tuinhek : 14-04-2016 at 08:00.
Reply With Quote
  #4  
Old 14-04-2016, 16:58
ohohfrankertje ohohfrankertje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 14
Default

Hallo,
Ik heb er ook interesse in. Zou supertof zijn om op de wielen te kunnen rijden met bijbehorende naafkappen. Die dingen worden heel schaars. Klinkt wel als een goed uitgedacht plan. Ook de 'nagemaakte' naafkappen worden straks ook schaars 😉
PS: je hebt pb

Groeten,
Frank
Reply With Quote
  #5  
Old 14-04-2016, 17:16
cheese89 cheese89 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 61
Default

Quote:
Originally Posted by Tuinhek
Mijn eerste idee was om de buitenste ring van kunststof te maken, omdat je met de bevestiging zit. En de binnenste ''plaat'' van aluminium te maken.

Gr Arne


De bevestiging van de naafkapjes gaat niet op de buitenste rand maar op het naafgat van de velg.


Ook zie je een veerring die voor de "klemkracht" zorgt.
Reply With Quote
  #6  
Old 14-04-2016, 18:20
Tuinhek Tuinhek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 200
Default

Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen, ik bedoelde dat aan die buitenste ring de bevestiging ook vast zit. Vandaar dat ik deze van kunststof wil laten maken. Ik heb wel een andere type bevestiging op mijn originele kappen zitten. Deze werkt ook goed dus dat is geen probleem.


Reply With Quote
  #7  
Old 22-04-2016, 07:31
Tuinhek Tuinhek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 200
Default






Prototype is af, Ik vond de spleet tussen de naafkap en velg te groot dus de echte naafkap wordt 1mm groter zodat die goed aansluit,
Reply With Quote
  #8  
Old 07-06-2016, 08:32
ohohfrankertje ohohfrankertje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 14
Default

Hoe staat het inmiddels met de prototypes? Ik ben nog steeds geïnteresseerd in een setje kappen 😆
Reply With Quote
  #9  
Old 07-06-2016, 11:54
Tuinhek Tuinhek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 200
Default

Momenteel rustig, ik wacht nog op offertes. Ik heb momenteel tentamen week dus ga er vanaf volgende week weer achter aan.
Reply With Quote
  #10  
Old 08-07-2016, 23:05
ohohfrankertje ohohfrankertje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 14
Default

Is er al een (prototype) set kappen te koop? 😃
Reply With Quote
  #11  
Old 10-07-2016, 07:44
Tuinhek Tuinhek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 200
Default

Helaas nog niet. Het gaat minder snel dan gehoopt. Dit komt omdat ik ze in het buitenland wil laten maken maar dat gaat minder snel als in Nederland. Maar ik ga er zo weer achter aan.
Reply With Quote
  #12  
Old 18-07-2017, 12:18
FrankiesGolfMK2 FrankiesGolfMK2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 5
Default

Quote:
Originally Posted by Tuinhek
Helaas nog niet. Het gaat minder snel dan gehoopt. Dit komt omdat ik ze in het buitenland wil laten maken maar dat gaat minder snel als in Nederland. Maar ik ga er zo weer achter aan.



Hoe staat het ervoor inmiddels?
In de tussentijd heb ik een 3D printer aangeschaft en zit erover te denken om de kapjes te gaan printen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum