Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Wassen en poetsen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-03-2012, 16:51
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default Motor(ruimte) ontvetten

Half het forum rijdt in oudere auto's en meestal is het bij een vers aangeschafte tweedehands bolide onder de kap een zooitje qua vuiligheid. Natuurlijk lost dasty een hoop op en de hogedrukreiniger is gewillig, maar wat gebruiken jullie om daarna de boel weer te beschermen tegen roest? De motorruimte kun je natuurlijk in de was zetten, maar je komt niet overal bij zonder alle techniek uit te bouwen. En wat te doen met het blok zelf? Hoe beschermen jullie die? Op de zowel de bereikbare als onbereikbare plaatsen?

Hier zitten voldoende leden waarvan de auto's inclusief de motorruimte in showroomstaat verkeren en dat terwijl ze toch echt in een vorig leven als 'verwaarloosde' tweede autootje of als dagelijkse kilometer- en pekelvreter dienst hebben gedaan. Hoe doen jullie dat? Er zijn immers al genoeg topics over vale bumpers en sierlijsten.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-03-2012, 16:58
UsaGolfHenk's Avatar
UsaGolfHenk UsaGolfHenk is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 104
Default

Ik spuit mijnes eens in de zoveel tijd in met betonzuur. Even laten intrekken en afspuiten. Daarna pak ik een bus binnen tectiel en spuit ik de motorruimte helemaal in uit de losse hand
__________________
Hooning with a jetta mk2 55bhp
Reply With Quote
  #3  
Old 16-03-2012, 19:31
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

Serieus? Zuur en auto's... ik krijg de bibbers van die combinatie Tectiel werkt natuurlijk wel, maar ook dat is zo'n smeerboel vind ik.

Heb al een beetje gezocht, maar in alle filmpjes die je kan vinden van de gevestigde merken draait het om nieuwe dure auto's met veel schaamplastiek onder de kap. En in mijn ogen is het geen kunst om dergelijke motorruimten weer een beetje toonbaar te maken. Wie heeft ervaring en beter nog foto's!
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.

Last edited by polopower : 16-03-2012 at 21:27.
Reply With Quote
  #4  
Old 16-03-2012, 19:34
UsaGolfHenk's Avatar
UsaGolfHenk UsaGolfHenk is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 104
Default

Tis heel agressief tis inspuiten max 5min inwerken en gelijk afspuiten dan. Je kan ook velgen reiniger proberen aangezien dat de slappere variant is van dat spul
__________________
Hooning with a jetta mk2 55bhp
Reply With Quote
  #5  
Old 19-05-2012, 18:45
bert3660 bert3660 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 101
Default

Heb mijn golf 3 enkele weken geleden onder handen genomen







Ik wax hem gewoon terug in met de V7 van chemical guys( denk ik )..

Elke week is wat poetsen en wat onderhouden en dan hou je het mooi

grts
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum