Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #121  
Old 19-06-2013, 21:25
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Nog een vraag, ik weet niet of iemand hier weleens zijn auto opnieuw heeft laten keuren in verband met vermogenstoenamen?

Mijn vermogenstoename is namelijk bijna 90% toegenomen, dus officieel hoort hij hiervoor opnieuw gekeurd te worden ook al zit er nog hetzelfde blok in. (bij is het dus door opbouw van een compressor)


Kan er dan ook bijvoorbeeld een aangepast geluidsniveau op je kentekenbewijs komen?

Je ziet namelijk vaak bij 'speciale' auto's (wel fabrieksaf) dat er een hoger geluidsniveau op papier staat dan wettelijk toegestaan is. Mijn motor heeft dit bijvoorbeeld ook.

Nu weet ik alleen niet of dat ook gedaan kan worden door mijn ombouw? Mijn uitlaat is namelijk wel stil, alleen die compressor maakt veel herrie


Ik twijfel dus of ik wel naar het RDW wil gaan, want stel dat ze het geluid te hard vinden en de auto daarop afkeuren kunnen ze volgens mij je kentekenbewijs inhouden??
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #122  
Old 19-06-2013, 22:04
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

bij mijn weten gaat t niet om het geluid van je motor maar om het geluid van je uitlaat.

Buiten dat: vermogenstoename doen ze alleen bij een ander blok. Getuned of niet, rollerbank of niet, maakt niets uit. Vermogensuitdraai word niet geaccepteerd schijnbaar.

Wel kunnen ze beslissen om je auto aan een complete keuring te laten onderwerpen in Lelystad en das nie goeiekoop.

Beste wat je kunt doen is even een belletje of mailtje naar de RDW doen om dit na te vragen, aangezien je vermogenstoename behoorlijk is.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #123  
Old 19-06-2013, 22:31
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Volgens de officiële eisen dient een auto bij een vermogenstoename van meer dan 25% opnieuw gekeurd te worden / aanpassing op het kentekenbewijs.

Ik kan ook alleen naar de verzekering bellen dat het vermogen hoger ligt, weet niet of ze daar iets mee kunnen? Het gaat er mij meer om dat ik mezelf 'veilig' wil stellen.

Niet dat ik straks gezeik krijg dat m'n auto niet klopt (bij aanhouding bijvoorbeeld) of in het ergste geval bij een ongeluk.


Uit ervaring weet ik dat bellen naar het RDW niet veel uithaalt. Heb al erg vaak geprobeerd te bellen en informatie te verkrijgen over zulke onderwerpen, meestal krijg ik dan het standaard antwoord. Breng hem maar langs, dan kijken we dan wel :S
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #124  
Old 21-06-2013, 09:49
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 13:21.
Reply With Quote
  #125  
Old 21-06-2013, 11:13
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Vermogentoename mag max 20% zijn.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #126  
Old 21-06-2013, 11:53
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ik ben het helemaal met Sjon eens, RDW is echt kut om info vandaan te krijgen. Als je 5 minuten later belt krijg je al totaal andere info dan daarvoor. Ook zijn ze nooit echt duidelijk.

De eisen waarbij de auto moet omgekeurd worden heb ik wel, die heb ik bij het RDW van de keurmeester daar gehad (heeft hij voor me uitgeprint) toen ik een auto daar liet keuren.


Het probleem is dus dat ze zeggen, kom maar langs voor een afspraak voor keuring.
Alleen ik weet uit ervaring dat je daar komt, en er is iets niet in orde dan kun je gelijk weer naar huis :S
Zoveel nu dus in mijn geval zal gebeuren als ik geen vermogensuitdraai heb. Een uitdraai van JDengineering zullen ze ook wel niet accepteren dan. Zover ik weet hebben ze alleen bij het RDW in lelystad een rollenbank in dat testcentre.

Maar goed, als het zoveel moeite is hoeft het voor mij al niet meer :S
Ben erachter gekomen dat de meeste verzekeringsmaatschappijen ook een vermogenstoename accepteren.

Vriend van me had zijn auto van 100 naar 340pk gekregen, is toen naar het RDW geweest en ze accepteerde z'n vermogenstoename niet :S, toen heeft hij naar z'n verzekeringsmaatschappij gebeld om door te geven dat zijn auto een hoger vermogen had, en dat was geen enkel probleem. Dat werd als notitie bij zijn verzekering gemeld. Ze waren zelfs blij dat hij dit eerlijk doorgaf..



Maar goed, ik zou het eigenlijk heel fijn vinden als dit vermogen gewoon op papier bij mijn kentekenbewijs staat. Gewoon om gezeik te voorkomen, want officieel kan de politie gewoon je kentekenbewijs in beslag nemen
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #127  
Old 21-06-2013, 12:37
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Maar goed, als het zoveel moeite is hoeft het voor mij al niet meer :S
Ben erachter gekomen dat de meeste verzekeringsmaatschappijen ook een vermogenstoename accepteren.


Preciess Ik had met mijn 1.6l 16V G40{orgineel 1,3L G40} ook een ongeluk gehad maar had van te voren wel de verzekering ingelicht over de ombouw en alles was gewoon netjes verzekerd tijdens het ongeluk..
Politiecontrole en al gehad.. kon zelfs nog een bon verwachten wegens te snel rijden want volgens de tegenpartij accelereerde ik te snel

Last edited by richard-polo : 21-06-2013 at 12:40.
Reply With Quote
  #128  
Old 21-06-2013, 14:50
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 13:21.
Reply With Quote
  #129  
Old 28-07-2013, 18:02
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Zo

Ik heb een hele vreemde vraag ivm motorombouw

Ik hoop dat hier iemand een antwoord heeft

Want verwacht dat de rdw het maar vreemd vindt (en jullie ook)


Ik wil graag kijken of ik een aircooled kever blok voorin m'n golf kan bouwen, dat houd in andere versnellingsbak gemonteerd in lengte richting en een heel ander blok


Hoe staat het rdw hier tegenover?

(Blijft dan wel fwd, beetje een 1980 gol idee)
Reply With Quote
  #130  
Old 28-07-2013, 19:09
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Geen probleem...

Wij hebben een jetta 1 omgekeurd naar een Mercedes 6 cilinder turbodiesel motor met achterwielaandrijving, staat ook gewoon netjes op kenteken nu.
Reply With Quote
  #131  
Old 28-07-2013, 20:00
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

En wat voor een keuring was dat?
Reply With Quote
  #132  
Old 28-07-2013, 20:11
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Wijziging motorcode bij de RDW natuurlijk. Van 1.6 benzine oid naar 3.0 diesel.




iets voller als met een kever motor gok ik..

Last edited by giuliettaevo : 28-07-2013 at 20:16.
Reply With Quote
  #133  
Old 28-07-2013, 21:42
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Denk dat dat niet het probleem is

De ruimte

Gaat mij om hoe serieus die keuring is

Waar word naar gekeken en daarbij welke keuring gaat het om, is het puur een kleine keuring waarbij gekeken word hoe het erin hangt en of het structureel ok is, of gaat het veel verder

En hoe zit het met het aan kunnen tonen waar de motor vandaan komt
Reply With Quote
  #134  
Old 28-07-2013, 22:38
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Gewoon een soort uitgebreide apk keuring, meer stelt het niet voor, en tot '98 kost het € 53,-

Aantonen waar de motor vandaan komt doen ze niet moeilijk over hier..

Je motor nummer staat toch niet op de papieren, dus wat heb je eraan.
Reply With Quote
  #135  
Old 28-07-2013, 22:41
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Het is een beetje een veredelde apk keuring.

Ze kijken eerst naar de gegevens van de nieuwe motor, daavan willen ze weten waar hij vandaan komt. koopovereenkomst of kenteken van de donorauto is hiervoor gewenst. Daarna gaan ze kijken of e.e.a. goed ingebouwd is en het er netjes uit ziet, geen motorsteunen van papiermachee dus... Tot slot kijken ze dan naar de rest van de auto, remvertraging meten, even wegen op de weegbrug en uitlaatgassen meten. Als het meezit ben je met een half uur klaar.

Gewoon netjes maken en dan komt het wel goed. Gaat hierbij overigens wel om auto's van voor 1998! Modernere auto's wordt het een heel ander verhaal...
Reply With Quote
  #136  
Old 29-07-2013, 00:29
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Auto is van 1985

Blok aantonen waar het vandaan komt is vaak lastig bij aircooled, meeste van die blokken ligt al jaren in een schuur.



Maar in basis is dit dus een idee wat best haalbaar is
Reply With Quote
  #137  
Old 29-07-2013, 08:11
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Quote:
Originally Posted by giuliettaevo
Geen probleem...

Wij hebben een jetta 1 omgekeurd naar een Mercedes 6 cilinder turbodiesel motor met achterwielaandrijving, staat ook gewoon netjes op kenteken nu.


Woow, ik dacht altijd dat ik hiervoor naar Lelystad moest en zo'n hele dure keuring moest ondergaan :O

Ideaal, je kunt in principe behoorlijk veel aan een 'oude' auto aanpassen dus?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #138  
Old 30-07-2013, 08:54
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 13:20.
Reply With Quote
  #139  
Old 30-07-2013, 19:45
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Nee hoor... Enkel motorwijziging. Aangedreven as staat niet op het kenteken en is geen wijziging voor nodig. Ze hebben er naar gekeken maar meer niet.

Aslasten zijn wel belangrijk om in de gaten te houden! Je kunt niet ongelimiteerd gewicht toevoegen... R32 in een golf 1 cabrio leverde ons 50 kilo teveel gewicht op op de vooras. Toen hebben we creatief moeten zijn om daar weer onder te komen. Jetta is ook best zwaar geworden met alle verstevigingen e.d. erbij.

Alleen de motor kwam uit de Benz en daar was een bonnetje van van de sloperij waar hij vandaan komt. Rest komt niet van Mercedes maar van diverse andere merken.
Reply With Quote
  #140  
Old 31-07-2013, 16:47
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 13:21.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum