Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-04-2011, 21:19
WilliamH WilliamH is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 94
Default Wie heeft VDS?

Ik ben op zoek naar iemand met VDS, die voor mij even de codes wil invoeren waarmee ik de ramen kan openen en sluiten met de afstandsbediening.

Ik heb zelf VAGCOM en VDS, maar helaas allang geen laptop meer met een seriële poort en de seriële OBD2 kabel.

Met VAGCOM kan het niet.
Uiteraard voor een appel en een ei, want die codes erin zetten is natuurlijk 2 minuten werk. (incl. opstarten) Wellicht dat ik wat anders terug kan doen op VAG gebied. (schokdempers, remmen, koppelingen enz. met korting)

Zou in ieder geval erg dankbaar zijn als iemand die voor mij wilt en kan doen. Afstand maakt niet uit, want ik moet hoe dan ook uit Oostenrijk komen.
Reply With Quote
  #2  
Old 08-04-2011, 00:27
WilliamH WilliamH is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 94
Default

Schopje.
Zo vaak bekeken en niemand die me daar even mee kan helpen? Zou het echt heel fijn vinden als iemand me hierbij helpt
Reply With Quote
  #3  
Old 12-04-2011, 09:36
WilliamH WilliamH is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 94
Default

Beetje jammer dat er niemand is die mij even die 2 minuten kan helpen. :-( (of heeft echt niemand VDS en een oude laptop met seriële poort?)
Reply With Quote
  #4  
Old 21-04-2011, 22:42
Jens Jens is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 41
Default

Ik heb VDS. Hoef er verder niks voor te hebben.
Omgeving Eindhoven
Zie dat je de kabel en VDS zelf al hebt. Vind het geen probleem om te doen hoor, maar ken je niemand met een oude laptop? Is altijd makkelijker dan wanneer je ervoor om moet rijden.

Last edited by Jens : 21-04-2011 at 22:44.
Reply With Quote
  #5  
Old 22-04-2011, 08:58
WilliamH WilliamH is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 94
Default

Hi Jens,
Ik rij regelmatig Oostenrijk-Nederland (je wilt een VW toch maximaal gebruiken he, haha), dus dat stukje Eindhoven is niets voor mij. Daarnaast ken ik mensen in Eindhoven, dus is het ideaal het met een bezoekje aan hen te combineren. :-)

Het probleem is dat ik VDS ook heb, alleen dus geen oude laptop en ook geen seriële kabel. Ik heb alleen de USB variant, en ondanks dat ik zo eigenwijs was het toch te blijven proberen, is er inderdaad echt geen enkele manier om VDS en USB te combineren.

Als je me kan helpen heel graag, dan breng ik wel een lekker biertje uit Oostenrijk voor je mee.
Reply With Quote
  #6  
Old 04-05-2011, 16:24
WilliamH WilliamH is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 94
Default

Gisteren even naar Eindhoven heen en weer gereden, en Jens heeft me perfect geholpen!
Was maar een paar minuten werk, en het bewijst weer hoe blij mensen kunnen zijn met iets "onbenullig" kleins wat het leven toch makkelijker maakt.
OBD stekker erin, programma (VDS) opstarten, 5 geheugenadressen veranderen en het werkt uitstekend.

Jens nogmaals bedankt!!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum