Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Spuitwerk, lakken en verfsystemen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 21-09-2007, 07:03
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Weet zo even niet wat voor nozzle erop zit, maar dat valt na te vragen.
Epoxy en filler heb ik in de vorm van spuitbussen, dat is niet zo'n probleem.
Kijk vanavond nog even wat voor nozzle erop zit. Zet ik ze meteen ook al in de filler.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #22  
Old 21-09-2007, 07:29
M.I.V.W's Avatar
M.I.V.W M.I.V.W is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,965
Default

Wel of geen blanke lak, als je een goede kwaliteit 2k kleur lak hebt van Spieshecker,du pont,standox dan hoef je daar echt geen blanke lak over te doen.de moderne 2k lakken van tegenwoordig zijn van zo'n goede kwaliteit dat daar echt geen blanke lak over hoeft,als je het toch wilt doen moet je ze of binnen 24 uur in de blank zetten of je moet ze helemaal opschuren met scotchbrite en schuurpasta.
Ik zou voor een 2 laag systeem gaan ,spuit makkelijker voor de amateur en je hebt dan een blanke lak laag die je waarschijnlijk zo graag wilt.


Let wel op dat je niet te koud spuit straks en dat je een goede compressor hebt en dat er geen condens in je luchttank zit,je spuit dan vocht mee in je lak en krijg je later blistering.(kleine scheurkrasjes in je lak)

Heb je ooit wel eens gewdacht aan poedercoaten?
Ik heb laatst velgen laten doen in Matt en glans en dat ziet er zeer goed uit,kost je 50 euro per velg en het is 100% krasvast.


Succes
Reply With Quote
  #23  
Old 21-09-2007, 07:40
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by M.I.V.W
Wel of geen blanke lak, als je een goede kwaliteit 2k kleur lak hebt van Spieshecker,du pont,standox dan hoef je daar echt geen blanke lak over te doen.de moderne 2k lakken van tegenwoordig zijn van zo'n goede kwaliteit dat daar echt geen blanke lak over hoeft,als je het toch wilt doen moet je ze of binnen 24 uur in de blank zetten of je moet ze helemaal opschuren met scotchbrite en schuurpasta.
Ik zou voor een 2 laag systeem gaan ,spuit makkelijker voor de amateur en je hebt dan een blanke lak laag die je waarschijnlijk zo graag wilt.


Let wel op dat je niet te koud spuit straks en dat je een goede compressor hebt en dat er geen condens in je luchttank zit,je spuit dan vocht mee in je lak en krijg je later blistering.(kleine scheurkrasjes in je lak)

Heb je ooit wel eens gewdacht aan poedercoaten?
Ik heb laatst velgen laten doen in Matt en glans en dat ziet er zeer goed uit,kost je 50 euro per velg en het is 100% krasvast.


Succes
Dat is duidelijk, blanke lak is dan ook op de lange baan geschoven. Twee lagen systeem is helaas niet meer mogelijk, lak is inmiddels gekocht en heb hier wel wat ervaring mee (niet professioneel).

Aan de spuitconditites is gedacht. Deze zijn goed en zullen zeker niet het probleem worden. Heb toch besloten dat ze niet gespoten zullen worden door mij, maar door iemand die jarenlange ervaring heeft op dit gebied. Ik doe dan alleen het voorwerk.

Poedercoaten heb ik inderdaad aan gedacht en die mogelijkheid was er ook, maar omdat de velgen in 2 kleuren (matzwart achterzijde, hoogglanswit hart)worden wilde het bedrijf dit niet uitvoeren.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum