Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #601  
Old 05-04-2021, 11:43
BeetleGrandDad's Avatar
BeetleGrandDad BeetleGrandDad is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 453
Default

Ik ga eerst om vergeving vragen, maar hoop als eigenaar van twee kevers en een Polo GTI toch op enige clementie. Bij omkeuren komt de brandstof op het kenteken te staan van de motor die je gebruikt hebt, dat klopt neem ik aan. Nu bouw ik een motor in die op gas loopt/heeft gelopen. Dat staat op het kenteken dus zou ook op het kenteken komen van de auto waar de motor ingaat neem ik aan. Wie heeft hier al eens mee te maken en bovenal weet er iemand hier of deze redenatie van mij klopt. Het geval wil namelijk dat ik voor mijn werkzaamheden een 94er Volvo 245 op gas rij. Dit is een G2 installatie waar je fiks meer belasting voor betaald. Buiten dat wil ik graag naar een G3 omdat dit volgens mij, en meerdere met mij, veel mooier loopt.
Daarbij komt het aardigheidje om de hoek kijken dat de auto's waar G3 in zit ook nog eens Turbo blok hebben. Dus minder belasting en meer vermogen.
Kortom weet iemand of ik G3 op mijn kenteken krijg als er een blok van een G3 auto in gaat.
Reply With Quote
  #602  
Old 05-04-2021, 19:00
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

Desnoods een RDW-erkende gasinstallateur bellen en vragen hoe dat zit? Die mogen dat omkeuren op kenteken namelijk van de RDW zelf regelen.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR
Reply With Quote
  #603  
Old 06-04-2021, 08:05
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Als jij je voertuig met een werkende en correct geinstalleerde G3 installatie aanbied, wordt dat mee op kenteken gezet bij een individuele goedkeuring
__________________
Reply With Quote
  #604  
Old 15-05-2021, 22:01
tdibertje tdibertje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 48
Default

Hallo,
Misschien niet helemaal on topic, maar ik heb toch wel een vraag:
Heeft er iemand ervaring met het omkeuren van een benzine of diesel naar elektrisch?
Ik loop al een tijdje te denken om een youngtimer om te bouwen naar elektrische aandrijving.
Maar ik heb geen idee hoe de rdw hier op reageert en hoe streng ze zijn mbt de eisen.
Het is de bedoeling dat ik de ombouw zelf doe (met hier en daar hulp van anderen, als dat nodig is).
Ik ben niet van plan om een ombouw kit te kopen of de ombouw door een bedrijf te laten doen.

Mvg tdibertje.
Reply With Quote
  #605  
Old 17-05-2021, 11:55
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Voor zover ik weet kan dat niet meer, tenzij je een volledige drivetrain transplanteert misschien
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum