Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-03-2012, 08:40
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default Vagcom zelf aanschaffen.

De naam zegt het al, ik wil eigenlijk zelf zo'n kabel en software aanschaffen voor het uitlezen van mijn auto's (mk3's van na 96, dus met obd2)

Omdat ik echt supervaak langs een garage moet als ik weereens iets moet resetten, en dat ben ik een beetje beu.

Nu zie ik via via allerlei verschillende aangeboden, de ene levert weer met demo software, de andere weer met volledig, prijzen liggen overal redelijk gelijk.

Nu zag ik deze:

http://auto-onderdelen.marktplaats....&fta_ind=1&fs=1


http://www.obdtools.nl/obd/default....etail&Id=585911

http://www.pagershop.nl/product_inf...products_id=535

(over die laatste site hoor ik nogal eens problemen mtb tot leveren)


Die van marktplaats klinkt erg aantrekkelijk vanwege dat hier gewoon volledige software bij zit (Waarschijnlijk illegaal of gecrackt dan..)
Reply With Quote
  #2  
Old 28-03-2012, 10:37
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,552
Default

denk das het software illegaal is.
__________________
VW Golf 4 Cabriolet.
VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983.
Reply With Quote
  #3  
Old 28-03-2012, 10:56
MipMip's Avatar
MipMip MipMip is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 663
Default

Duurder maar wel up-to-date:

http://store.ross-tech.com/shop/VCHUC.html
Reply With Quote
  #4  
Old 28-03-2012, 11:04
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ja, maar het gaat bij mij eigenlijk alleen om golfjes 3, daar heb ik er hier 3 van waar ik regelmatig aan sleutel. (zijn allemaal van na '96 en hebben dus obd2)

En als ik dan voor een paar euro voortaan zelf die auto kan resetten vind ik dat wel handig. Het hoeft geen superdeluxe spul te zijn of voor professioneel gebruik.

Voor het uitlezen of resetten moet ik iedere keer een afspraak maken omdat al die garages hier in de buurt altijd druk zijn, en ik heb ook geen zin om iedere keer weer ver te rijden.

Als ik bijvoorbeeld het motorblok er weereens uit heb gehaald of de airbags los enzo, dan moet dat ding weer gereset worden.
Reply With Quote
  #5  
Old 28-03-2012, 12:31
2H-2H's Avatar
2H-2H 2H-2H is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 757
Default

Pagershop.nl slecht leveren.

Ik heb er een kabel gekocht die niet goed werkte 1 mailtje en 2 dagen later een nieuwe werkende in de bus.
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
Reply With Quote
  #6  
Old 28-03-2012, 12:34
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Dat is wel weer mooi dan, ja ik had een beetje gegoogled en kwam niet altijd even positieve verhalen tegen.

Ik heb weet zo snel niet wat een beetje goed spul is? Die van pagershop werkt verder wel goed of niet?
Reply With Quote
  #7  
Old 28-03-2012, 12:42
2H-2H's Avatar
2H-2H 2H-2H is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 757
Default

Bij de 2 de kabel werkte het goed.
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
Reply With Quote
  #8  
Old 28-03-2012, 13:01
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Dat is mooi, valt er met die demo-software veel te doen? Gewoon de standaard dingetjes?
Reply With Quote
  #9  
Old 28-03-2012, 13:13
2H-2H's Avatar
2H-2H 2H-2H is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 757
Default

Die gratis software kun je wat foutcode's uitlezen volgens mij, verder niet.

Google maar eens
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
Reply With Quote
  #10  
Old 28-03-2012, 16:48
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ok, ik zal eens wat rondkijken.

Ik heb zelf geen enkel idee waar ik deze kabel/software nu moet halen.
Die marktplaats aanbieder zegt dat het geen demo is maar de volledig werkende versie.

Iemand nog andere ervaringen?
Reply With Quote
  #11  
Old 28-03-2012, 18:12
Michiel. Michiel. is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 94
Default

Als de marktplaats adverteerder dezelfde is waar ik mijn vcds gekocht heb is de software de volledige versie. Updaten schijnt niet te kunnen maar dat is opzicht niet erg. Als ik zo lees waar jij het voor wil gebruiken voldoet dat prima.
__________________
PM voor kabelboom aanpassingen en chiptuning VW/audi
Reply With Quote
  #12  
Old 28-03-2012, 18:28
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Zo in het eerste opzicht lijkt mij die marktplaats aanbieder de juiste keuze, mits het de volledige software is. Voordeel is dat als ik het daar bestel al de volgende dag in huis heb.

Veel internetshops beloven snel te leveren, en uiteindelijk wacht je superlang op je spullen :S
Reply With Quote
  #13  
Old 28-03-2012, 21:53
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Ik heb zo'n kabeltje voor €12 gekocht, deze http://www.obdtools.nl/obd/default....OTn4hz3YxeXXyNf

Werkt prima, werkt wel alleen op Windows XP.
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 29-03-2012, 10:49
vw-gj vw-gj is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 133
Default

is die eerste iets?
ben ik ook wel in geïnteresseerd, moet wel onderandere voor een Jetta V kunnen gebruikt worden
__________________
VW Polo 6N [°1998 â€*2010] R.I.P.
VW Polo Typ86 Mk1 [°1976] 10 year Project
VW Jetta Mk5 [°2006] Sold
Audi A4 B5 Facelift 1.8T 20V [°2000] Daily
VW Golf Mk2 [°1988 â€*2013] R.I.P.
Reply With Quote
  #15  
Old 29-03-2012, 10:53
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ik heb de gok genomen om gewoon het marktplaats setje te kopen. Alles klinkt goed en vertrouwt. Je krijgt snel antwoord op mailtjes en je kunt ook gewoon bellen waarbij je gewoon netjes wordt geholpen.

Als het goed is heb de set dan morgen in huis en kan ik gelijk verslag uitbrengen

Last edited by Sven-GTI : 29-03-2012 at 11:03.
Reply With Quote
  #16  
Old 30-03-2012, 15:52
Bote's Avatar
Bote Bote is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 106
Default Vag-Com 10.6 of 11.11. Niet 409!

Hoi,
Ik heb het even een beetje uitgezocht toevallig. 409 systeem is super oud en werk niet op win XP en win 7 (en natuurlijk niet op Vista, maar dat is met meer.
Je hebt nodig de 10.6 Release versie, alle ander latere versies zijn Beta versies. De beta versies zullen vast werken en zijn misschien veilig, maar zou jij het risico nemen?
De 11.11 release versie is er ook maar word nog niet aan veel aangeboden, even afwachten.
Ik zou die op Marktplaats kopen, die heb ik namelijk ook besteld (nog niet geleverd)
Dat is wat ik heb uitgevonden, hoop dat iemand er iets aan heeft. Succes.
Ze werken allebei op win7 en XP.

Spul is immidels geleverd en ik heb al aangesloten gehad op de auto ook. Werkt prima, allen OBD2 werkte niet bij mijn auto (Golf 4 99 benzine) denk niet dat die OBD2 ondersteund is op het voertuig. Dus geen garantie daarmee, of het werkt dan.
Foutcodes lezen ging prima, hij vond wat ik al wist + nog twee dingen, nog even verder uitzoeken wat je er zoal mee kunt. Leek erg uitgebreid allemaal.
Ik heb het via Rob besteld op Marktplaats en binnen 2 dagen geleverd.
Alleen wat moeilijkheden met installeren op Windows 7 x64, maar das opgelost. Ik heb het in Vista compatibilliteit geinstallerd en toen werkte het.
Als iemand nog vragen heeft over de installatie laat maar weten en je kunt het ook aan de meneer van Marktplaats vragen die helpt je zo, als hij tijd heeft!
Owh en als je besteld via Marktplaats en je bent van plan Windows 7 x64 te gebruiken vraag Rob dan de juiste x64 driver te sturen via e mail want die staat niet op de CD.

Wel de geleverde software gebruiken, als je andere software gebruikt schijnt de kabel kapot te gaan.

Succes
Groet,

Last edited by Bote : 14-06-2012 at 14:24.
Reply With Quote
  #17  
Old 07-04-2012, 17:53
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Ik heb de gok genomen om gewoon het marktplaats setje te kopen. Alles klinkt goed en vertrouwt. Je krijgt snel antwoord op mailtjes en je kunt ook gewoon bellen waarbij je gewoon netjes wordt geholpen.

Als het goed is heb de set dan morgen in huis en kan ik gelijk verslag uitbrengen

Heb jij het setje al getest Sven. En het belangrijkste, werkt het ook goed bij de golf3?
Ik wil het ook bij hem gaan kopen voor mijn Variant uit 1998.
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #18  
Old 07-04-2012, 17:57
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Werkt super. Ik heb zelf voor de meest gangbare merken nu software. Supermakkelijk
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #19  
Old 07-04-2012, 19:34
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Werkt helemaal perfect, voor 16.00 geld overmaken is de volgende morgen al in huis

Heb 'm nu op meerdere pc's geinstalleerd (xp, vista en windows 7) werkt allemaal zonder problemen!

En bij golf 3 werkt het ook, bij oudere type's mk3 of oudere volkswagens heb je wel een verloopkabel nodig.

Last edited by Sven-GTI : 07-04-2012 at 19:37.
Reply With Quote
  #20  
Old 07-04-2012, 19:49
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Werkt helemaal perfect, voor 16.00 geld overmaken is de volgende morgen al in huis

Heb 'm nu op meerdere pc's geinstalleerd (xp, vista en windows 7) werkt allemaal zonder problemen!

En bij golf 3 werkt het ook, bij oudere type's mk3 of oudere volkswagens heb je wel een verloopkabel nodig.


Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ga het bestellen.
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum