Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 07-04-2012, 19:57
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Michiel.
Als de marktplaats adverteerder dezelfde is waar ik mijn vcds gekocht heb is de software de volledige versie. Updaten schijnt niet te kunnen maar dat is opzicht niet erg. Als ik zo lees waar jij het voor wil gebruiken voldoet dat prima.

die heb ik thuis ook,volledig,enige beperking is tot 2006.maja zulk nieuw spul kan ik op m'n werk ook lezen dus dat maakt niks.voor sven zou die ideaal zijn.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #22  
Old 29-05-2012, 20:16
Bote's Avatar
Bote Bote is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 106
Default VagCom VCDS niet zelf aanschaffen!

Hoi allemaal,
Nou ik heb de VagCom rommel een aantal keer gebruikt, werkt inderdaad prima. Totdat het spul kapot gaat. Je zou dan denken dat Rob van Marktplaats net zo snel reageert om je weer op weg te helpen, met een nieuw of gerepareerd systeem. Een stukje garantie. Dit is helaas niet zo. Als er €30,- of €40,- aangenomen kan worden is hij er zo bij.
Aangezien de VagCom stekker gewoon Chinese namaak rommel is, gaat het natuurlijk kapot. Is het niet binnen 3x gebruik dan wel na tien keer.
Mijn advies is om gewoon een doos stekkers in China te bestellen dan kosten de stekkers nog maar een tientje per stuk. Nou gewoon via het forum verkopen of met je matties delen, en er bij zeggen dat als ze stuk gaan ze weg te gooien.
Mijn advies is niet om je geld op Marktplaats te lozen want het was het bij mij niet waard.
Oja de 11.11 versie is dezelfde rommel.
(Dit is mijn ervaring natuurlijk, wel zo eerlijk om het te noemen na het ophemelen van die rommel.)
Groet,
Reply With Quote
  #23  
Old 29-05-2012, 20:54
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

De mijne werkt nog steeds erg goed. Vervelend dat het bij jou niet zo is, ben je er al uitgekomen met de Rob?

Want hij is gewoon verplicht een nieuw product te leveren dan wel jou je geld terug te geven.
Reply With Quote
  #24  
Old 29-05-2012, 21:00
Bote's Avatar
Bote Bote is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 106
Default Kabel

Yo Man,
Nee wacht al twee weken. Hij komt elke weer met een kut excuus. Weet ook niet. Hij zei wel dat die 11.8 kabel zeker weten na drie keer kapot gaan. 10.6 was beter maar geen garantie blijkbaar. En €40,- is dan een beetje duur en om nou die 11.11 van €30,- bij em te kopen is ook weer zonde geld.
Heb gekeken in China, kost ongeveer €26,- maar dat duurt 8 weken. En ook geen garantie.
Nou even wat bedenken wat mn gasklep leert zichzelf niet in helaas.
Groet,

Last edited by Bote : 14-06-2012 at 14:22.
Reply With Quote
  #25  
Old 29-05-2012, 21:02
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Misschien de kabel hier bestellen, weet niet of de kwaliteit dan veel beter is..
http://www.pagershop.nl/product_inf...products_id=535
Is alleen de kabel zonder software.

Denk dat ik dan net geluk heb dat mijn kabel wel 'stevig' is...
Reply With Quote
  #26  
Old 14-06-2012, 13:46
Bote's Avatar
Bote Bote is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 106
Default Reparatie VCDS

Hoi,
Na een paar keer geklooi te hebben gehad met de post, is de VCDS kabel aangekomen bij Rob in Zoetermeer, gerepareerd en terug gestuurd naar mn huis.
Het lijkt er op dat Rob, uit Zoetermeer, de enige is die wat vestand heeft van de kabels. Hij repareerd ze ook. Dus als je een kapotte kabel hebt, Rob even bellen en vragen of hij kan helpen. Niet zo duur als een nieuwe kopen. Maar Rob verkoopt je natuurlijk graag een nieuwe.
Hij heeft niet meer, in de advertentie, de 10.6 te koop. (Die goed werkte, totdat mijne kapot ging.) Hij heeft nu wel de 11.11. Niet heel duur. Ik ben benieuwd wie die gaat kopen en hoe dat bevalt.
Er stond op Marktplaats ook een gast in De Haag die de 11.11 verkocht, maar ik heb gezien en gehoord van mensen dat die niet geleverd word, maar dat weet ik niet zelf.
In iedergeval is dit een stuk goedkoper dan naar een bedrijf gaan, of de dealer, die het alleen recht claimen op het 'simpele' klusje van het uitlezen van een voertuig. Foutcodes lezen en wissen 40 euro in 10minuten tijd? Dan kun je ook wel een keer een kabel proberen.
Iedereen weet dat het Chinees is maar het is blijkbaar nog te repareren ook. Rob help en als het aan de post ligt nog snel ook.
Succes en laat maar weten wie fan is van de VCDS rommel en wie niet. Heb jij nog succes Sven?
Groet,

Last edited by Bote : 14-06-2012 at 13:51.
Reply With Quote
  #27  
Old 14-06-2012, 14:47
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

De mijne werkt nog steeds helemaal super.

Al behoorlijk wat auto's mee 'geholpen' en ook vanalles ingeleerd
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #28  
Old 01-08-2012, 17:50
stufenheckfahrer's Avatar
stufenheckfahrer stufenheckfahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2005
Posts: 881
Default

Ik was op zoek naar de advertenties van die Rob uit Zoetermeer op Marktplaats, maar ik kan er niets meer van vinden.
Weet iemand hoe ik deze kan bereiken? Ik heb namelijk interesse in zo'n setje voor de Golf4.

Greetz Ron
__________________
Veni vidi velcro.....
Ik kwam, zag, en bleef hangen
Reply With Quote
  #29  
Old 01-08-2012, 20:50
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Al die gekopieerde meuk van MP is gewoon troep joh.

Software gaat dan nog wel , maar als het op de kwaliteit van de stekker aankomt kan je er net niks mee.

Op het werk gewoon een setje van priemus / rosstech , werkt super kan gewoon update`s draaien voor de nieuwere auto`s en je kan tenminste programmeren .
Die goedkope kabels kunnen namelijk niet programeren of anders zeer beperkt.

Beetje data lezen of iets dergelijks gaat allemaal nog wel , maar als het wat dieper moet gaan of herprogrameren dan kan het al niet meer.

VCDS is een super prog. als je maar weet hoe je er mee om moet gaan
Reply With Quote
  #30  
Old 01-08-2012, 21:47
stufenheckfahrer's Avatar
stufenheckfahrer stufenheckfahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2005
Posts: 881
Default

Welke prijs kaartjes hangen aan die priemus / rosstech setjes?
Ik heb een vervelende storing, en wil deze graag weten.
Ik heb geen dagelijks gebruik voor een apparaat, alleen brandjes blussen.

Greetz Ron
__________________
Veni vidi velcro.....
Ik kwam, zag, en bleef hangen
Reply With Quote
  #31  
Old 01-08-2012, 22:28
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Zoals eerder in dit topic gezien heb ik dus zo'n marktplaats setje.
Nu heeft een vriend van me het allemaal origineel aangeschaft (voor heel veel geld dus) en het is gewoon precies hetzelfde als bij mij, de mogelijkheden zijn ook allemaal hetzelfde..

Je moet uitkijken dat je niet ergens een shareware/beta versie koopt, want daar kun je inderdaad niet veel mee.
Maar zoals ik eerder zei ben ik nog steeds te spreken over mijn setje, ik gebruik deze de laatste tijd bijna dagelijks en heb er al aardig wat auto's mee geprogrammeerd.
(Vooral veel golf 5 en 6, waarbij je allerlei opties kan activeren/instellen) maar ook veel oudere auto's en een hoop nieuwere audi's.

Dus bij deze ben ik het niet helemaal met Ron MK1 eens. Maar goed, ik ken ook best veel mensen die slechte ervaringen hebben met de marktplaats setjes dus misschien heb ik gewoon geluk..
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #32  
Old 02-08-2012, 06:40
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Ervaring leert dat je met die goedkope setjes vaak verkeerde waarde`s binnen haalt.

Dat ligt niet aan de software , maar aan de stekker die de communicatie tot stand brengt.

Heb hier meerdere soorten uitlees software , en ook wat handige tools voor imo en dergelijken, maar voor sommige software kan je de ene stekker gebruiken en voor de andere moet je echt weer wat anders hebben.

Check de site van priemus maar eens , dat is de leverancier van vcds in nederland .
Dus de originele rosstech , maar dan gewoon vertaalt naar nederlands.
Reply With Quote
  #33  
Old 02-08-2012, 08:04
Volkswagenaar's Avatar
Volkswagenaar Volkswagenaar is offline
VW Guru
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 770
Cool

De site van Gerrit Speek staat boordevol informatie over o.a. dit onderwerp.
Zelf heb ik via DealExtreme een budget kabel gekocht (ter test) en dit werkt prima.

(Virtueel Windows 7 op MacBook, juiste software, USB OBD II kabeltje en klaar)
Reply With Quote
  #34  
Old 02-08-2012, 09:11
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ken ook iemand die gewoon alleen zo'n kabel heeft aangeschaft via een site die allemaal uitleessoftware verkoopt. En de software heeft gedownload, en bij hem werkt het ook prima.

Maar goed, het is natuurlijk altijd je eigen keuze wat je doet. Als het voor professioneel gebruik is zou ik natuurlijk ook voor een echt setje gaan.

Ik kocht hem eigelijk met het idee om bij mezelf foutcodes te wissen enzo (heel irritant als ik m'n stoelen eruit haal en m'n airbag telkens bij de dealer moest laten resetten)
Maar het programmeren aan auto's van vrienden en familie is een beetje uit de hand gelopen
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #35  
Old 02-08-2012, 21:18
stufenheckfahrer's Avatar
stufenheckfahrer stufenheckfahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2005
Posts: 881
Default

Even terug naar mijn vraag, heeft iemand een telefoonnummer of emailadres van Rob uit Zoetermeer?
Greetz Ron
__________________
Veni vidi velcro.....
Ik kwam, zag, en bleef hangen
Reply With Quote
  #36  
Old 02-08-2012, 22:09
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Hmm interesant topic.

Ik zelf heb Opcom, omat ik veel met Opel werk, mijn stekker is ook gelijk geschikt voor het canbus systeem.
Ik wil meer van dit soort software. En Vagcom is dus ook iets wat op mijn verlanglijst staat.

Het liefst heb ik een universele software voor alle merken, maar dat kan ik denk ik wel vergeten. Dan kom ik op proff spul uit.
Reply With Quote
  #37  
Old 02-08-2012, 22:16
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Ervaring leert dat je met die goedkope setjes vaak verkeerde waarde`s binnen haalt.

Dat ligt niet aan de software , maar aan de stekker die de communicatie tot stand brengt.

Heb hier meerdere soorten uitlees software , en ook wat handige tools voor imo en dergelijken, maar voor sommige software kan je de ene stekker gebruiken en voor de andere moet je echt weer wat anders hebben.

Check de site van priemus maar eens , dat is de leverancier van vcds in nederland .
Dus de originele rosstech , maar dan gewoon vertaalt naar nederlands.

ik heb ook die van mp thuis,op de zaak hebben we origineel vagcom,delphi en bosch en alle codes,waardes alles klopt exact.vind het ook een beetje appels>peren om deze 'dhz setjes' te vergelijken met kasten van enkele duizenden euro's.maar dan nog kun je er net zoveel mee.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #38  
Old 18-09-2012, 21:17
Bontje's Avatar
Bontje Bontje is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 458
Default

Vroeg me af of er ondertussen alweer een vagcom ergens te halen was met stekker etc. gezien de mp link niet meer werkt haha
__________________
Who Am I: klik

Ik rij niet hard, maar wel voor je!
Reply With Quote
  #39  
Old 18-09-2012, 21:25
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ik weet niet of ik reclame mag maken, maar via pagershop.nl kun je die kabels wel kopen.

De software is overal wel te downloaden.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #40  
Old 19-09-2012, 07:50
Bontje's Avatar
Bontje Bontje is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 458
Default

oke top, zal er is achteraan gaan.
met de 10.6 software zou dit moeten werken dus...
__________________
Who Am I: klik

Ik rij niet hard, maar wel voor je!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum