Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-08-2011, 23:14
Pro FM's Avatar
Pro FM Pro FM is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 508
Default Remschijven achter..maar welke?

Op mij cabrio G60 zitten op de achteras omgebouwde schijven. Dit was al toen ik de auto kocht. Inmiddels ben ik bezig met de ombouw naar een nieuwe chassis en wil ik eigenlijk alles vervangen wat voor is het aardig verslten en achter scheef afgesleten.

.Ik wil hier achter en voor naar een setje Zimmermann + EBC greenstuff gaan.
Op de vooras zitten 25,6 x 20x 38,9 mm die blijken van een Golf 2 GTI 16 V te komen (girling 54 klauw) deze heb ik inmiddels gevonden.

De achterschijven zijn een ander verhaal. Hierop zitten 239 x 10 x 38,9 mm schijven (ongeventileerd) op Gerling 38 klauwen.
Iemand enig idee van welke auto deze origineel waren? Kan hier zeer weinig van terug vinden. Ik neem aan dat 239X20X38,9 MM die wel makkelijker zijn te vinden niet gaan passen in combi met deze klauw?

Iemand die me verder kan helpen? Als sportschijven niet mogelijk zijn dan maar origineel,als ik het maar vervangen kan voor verse exemplaren.
__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60
Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits

Last edited by Pro FM : 27-08-2011 at 01:47.
Reply With Quote
  #2  
Old 27-08-2011, 01:47
Pro FM's Avatar
Pro FM Pro FM is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 508
Default

Quote:
Originally Posted by Pro FM
Op mij cabrio G60 zitten op de achteras omgebouwde schijven. Dit was al toen ik de auto kocht. Inmiddels ben ik bezig met de ombouw naar een nieuwe chassis en wil ik eigenlijk alles vervangen wat voor is het aardig verslten en achter scheef afgesleten.

.Ik wil hier achter en voor naar een setje Zimmermann + EBC greenstuff gaan.
Op de vooras zitten 25,6 x 20x 38,9 mm die blijken van een Golf 2 GTI 16 V te komen (girling 54 klauw) deze heb ik inmiddels gevonden.

De achterschijven zijn een ander verhaal. Hierop zitten 239 x 10 x 38,9 mm schijven (ongeventileerd) op Gerling 38 klauwen.
Iemand enig idee van welke auto deze origineel waren? Kan hier zeer weinig van terug vinden. Ik neem aan dat 239X20X38,9 MM die wel makkelijker zijn te vinden niet gaan passen in combi met deze klauw?

Iemand die me verder kan helpen? Als sportschijven niet mogelijk zijn dan maar origineel,als ik het maar vervangen kan voor verse exemplaren.



Op aanraden van een andere kenner gegaan voor corrado G60 schijven. Wijken welliswaar iets af kwa maat (226 ipv 239) maar het zou moeten passen in de klauw.
__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60
Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits
Reply With Quote
  #3  
Old 27-08-2011, 09:05
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Quote:
Originally Posted by Pro FM

De achterschijven zijn een ander verhaal. Hierop zitten 239 x 10 x 38,9 mm schijven (ongeventileerd) op Gerling 38 klauwen.
Iemand enig idee van welke auto deze origineel waren? Kan hier zeer weinig van terug vinden. Ik neem aan dat 239X20X38,9 MM die wel makkelijker zijn te vinden niet gaan passen in combi met deze klauw?


239X10X39 zijn golf 2 1300 remschijven van de voorzijde.
Vreemd dat die op de achteras zitten , dan moeten er ook spacers tussen de remklauw en de naaf zitten.
Als dit fatsoenlijk gemonteerd is ,is het wel zonde om terug te gaan naar 226mm.

Gr Jan.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #4  
Old 27-08-2011, 19:27
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

lagers van een nieuwe type ibiza ,,,en daar golf ,,,voor schijven op..dat kan
..kan je zelf groter de zelfde als een 16 v,,,nice voor maar heb je klauwen nodig van een s3 ofzo,,en sta je bij het aanremmen andersom..
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum