Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Advertenties op MP, eBay of andere sites
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-03-2014, 21:51
huug's Avatar
huug huug is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 417
Default golf 1 gti

Reply With Quote
  #2  
Old 12-03-2014, 21:57
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

heeft volgens mij al een keer eerder op mp gestaan
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #3  
Old 12-03-2014, 21:57
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Die hoeft niet voor mij.
Reply With Quote
  #4  
Old 12-03-2014, 22:04
huug's Avatar
huug huug is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 417
Default

zit hier ook op t forum volgens mij
Reply With Quote
  #5  
Old 12-03-2014, 22:08
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

erg mooi interieur
Reply With Quote
  #6  
Old 12-03-2014, 22:36
savantas savantas is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 192
Default golfke mk 1

ff over deze golf.

Ik zie veel golfjes, van binnen en van buiten.

Ben zelf zeer groot liefhebber van golfjes 1, uiteraard de gti.

Bij vragen over deze golf hoor ik het graag, en zonder de golf eens te hebben bekeken kun je deze golf niet afzeiken.
Dus wessel, voor jou ist maar 8 kilometer, kom de roest gerust mij aanwijzen.

geen enkele wielrand heeft roest, kokers geheel strak, roestvrij, slotvangers, onderkanten deuren, onderkant klep, alle naden, bevestigng aan de reservewielruimte.....roestvrij.
strak, geen deuken.
aanraken en lopen, werkende mfa, werkende ecometer, schadevrij interieur, net dashboard, goede vakken en deurkaartem, onverknipte hoedenplank, niet doorbuigend.
nieuwe remmerij.
niet verlaagd.
Helaas geen matte achterruitbestickering, en helaas toch de 3 delige Zender spoiler, en helaas geen 5.5 J 13 inch staal....... maar daar zal een liefhebber wel verandering in brengen.

Tja, bij deze nodig ik elke twijfelaar eens uit de auto te bekijken, krijde nog koffie ook.

Een auto op het forum bekritiseren kan naar mijn mening niet van een foto.

Wil je fotoos? kan via whatts app
stuur me een whatts app, met je vraag en ik beantwoord met fotoos.
06 22950954

Grt Hans
Reply With Quote
  #7  
Old 12-03-2014, 23:03
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

Leuke auto !
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #8  
Old 12-03-2014, 23:04
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Quote:
Originally Posted by savantas
ff over deze golf.

Ik zie veel golfjes, van binnen en van buiten.

Ben zelf zeer groot liefhebber van golfjes 1, uiteraard de gti.

Bij vragen over deze golf hoor ik het graag, en zonder de golf eens te hebben bekeken kun je deze golf niet afzeiken.
Dus wessel, voor jou ist maar 8 kilometer, kom de roest gerust mij aanwijzen.

geen enkele wielrand heeft roest, kokers geheel strak, roestvrij, slotvangers, onderkanten deuren, onderkant klep, alle naden, bevestigng aan de reservewielruimte.....roestvrij.
strak, geen deuken.
aanraken en lopen, werkende mfa, werkende ecometer, schadevrij interieur, net dashboard, goede vakken en deurkaartem, onverknipte hoedenplank, niet doorbuigend.
nieuwe remmerij.
niet verlaagd.
Helaas geen matte achterruitbestickering, en helaas toch de 3 delige Zender spoiler, en helaas geen 5.5 J 13 inch staal....... maar daar zal een liefhebber wel verandering in brengen.

Tja, bij deze nodig ik elke twijfelaar eens uit de auto te bekijken, krijde nog koffie ook.

Een auto op het forum bekritiseren kan naar mijn mening niet van een foto.

Wil je fotoos? kan via whatts app
stuur me een whatts app, met je vraag en ik beantwoord met fotoos.
06 22950954

Grt Hans


Zoals ik al zei, was het anders bedoeld als het overkwam
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #9  
Old 12-03-2014, 23:05
einzer's Avatar
einzer einzer is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 880
Default

Ik weet zeker, dat Wessel niet weet waar hij over praat ik heb net naast de auto gestaan, ik had gehoopt dat hij wat minder vroeg dan stond hij nu hier op de stoep. Die auto is vlekkeloos, echt dik 6000 waard. Ik heb pas bij de witte van mp gekeken, die in noord Holland staat, die kon weg voor 2500, die kan natuurlijk niet in daglicht staan bij 1 van 6 maar ik weet zeker als je die witte restaureert ben je met 6000 niet klaar. ,man man wat een machtig mooie gti is dit, helaas kom ik gewoon op dit moment tekort. Ik hoop dat hij nog even staat om mijn geld buidel ff wat te vullen. Savantas succes met de verkoop, ik hoop dat hij nog ff staat!!
Reply With Quote
  #10  
Old 12-03-2014, 23:08
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Quote:
Originally Posted by einzer
Ik weet zeker, dat Wessel niet weet waar hij over praat ik heb net naast de auto gestaan, ik had gehoopt dat hij wat minder vroeg dan stond hij nu hier op de stoep. Die auto is vlekkeloos, echt dik 6000 waard. Ik heb pas bij de witte van mp gekeken, die in noord Holland staat, die kon weg voor 2500, die kan natuurlijk niet in daglicht staan bij 1 van 6 maar ik weet zeker als je die witte restaureert ben je met 6000 niet klaar. ,man man wat een machtig mooie gti is dit, helaas kom ik gewoon op dit moment tekort. Ik hoop dat hij nog even staat om mijn geld buidel ff wat te vullen. Savantas succes met de verkoop, ik hoop dat hij nog ff staat!!


Kijk goed links achter naar de wielrand, dan snap je wel wat ik bedoelde ondanks dat het niet zo was leek het alsof hij roest had, mijn fout!

Goede foto's is het begin van alles
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'

Last edited by wessel97 : 12-03-2014 at 23:11.
Reply With Quote
  #11  
Old 12-03-2014, 23:19
savantas savantas is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 192
Default golfke

Eindelijk eens wat wijze woorden.

roestvrij is bij mij roestvrij, bij twijfel, gewoon effe komen kijken.


Allen gegroet.
Reply With Quote
  #12  
Old 13-03-2014, 06:58
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

roestvrij zal hij nu wel zijn ja..
geen kritiek in wat voor vorm dan ook..want de auto is al een keer helemaal gedaan..
maar wat jij wil onderbouwen dat enkel de wielen missen om hem origineel NL '83 GTI te maken is niet helemaal waar..
zo op de foto te zien is hij wel iets verlaagd (toch zeker aan de voorkant)..de achterklep emblemen zitten te laag omdat de gaten daarvoor dichtgelast zijn..
ligt een nieuw type Cabrio motorkap op (ruitensproeier)..zo te zien chrome lijsten op de zijkanten ,geen wielkastverbreders..
einddemper is niet origineel..(zo verandert, dat wel..)..
voor de rest is het wel een leuke auto..
en eigenlijk kun je wel verwachten dat je deze reacties hier krijgt..elke GTI op Mp komt hier voorbij..
en toch zeker wanneer men adverteerd met 'topconditie' en 'roestvrij'...
want dat zijn ze nooit..als ze nog niet overgespoten etc zijn..
ik vind dit meer zoiets voor 'leuke gerestaureerde GTI van 1983'...
en ja de spoeling word steeds dunner..dus veel keus is er niet ...
Reply With Quote
  #13  
Old 13-03-2014, 08:24
savantas savantas is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 192
Default golf

Inderdaad, paar dingen zullen hem origineel maken.
Relatief eenvoudig te doen, mocht je dat willen.
Zwarte strips liggen voor het oprapen, en eindstukje kan zo geregeld worden.
wielbogen heb ik eventueel zo liggem, doch is op deze manier heel goed te bekijken hoe mooi de wielkasten en binnenzijden zijn.

En ja, de spoeling word dun, en de prijzen van goede mk 1 stijgen.
In Duitsland gaan ze nog harder omhoog.

Maar desalniettemin...... een ECHTE liefhebber neemt gerust de moeite te komen kijken.

Cheerz
Reply With Quote
  #14  
Old 13-03-2014, 16:30
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Ik weet niet of het me in dank wordt afgenomen, maar ik zou toch dit topic willen gebruiken waarvoor het eigenlijk bedoeld was, ik zou toch even willen onderbouwen waarom deze GTI voor mij niet hoeft.

Wat ik in een wagen zoek, los van type of uitvoering is op de eerste plaats originaliteit. Dan niet alleen origineel als in alle juiste delen zitten erop, maar vooral origineel als in onaangeroerd. Deze wagen is dan in essentie vrij (maar nog steeds verre van) origineel, het ding is opgeknapt en zonder veel kennis met de beste delen in bereik weer in elkaar gezet. Er is veel, heel veel mee gebeurd.

Zoals Heinz de meeste dingen al opnoemde; verlaging, chromen sierlijsten, sticker rond de achterraam, emblemen op de koffer, motorkap, geen wielkuiplijsten, einddemper. Maar ook de stickers aan de flanken kloppen niet, de grill is er een met verstralers en een chromen embleem, de knipperlichten zijn niet juist, de wielranden zijn achter al eens gelast (ofschoon die, die op de foto staat), meters in de middenconsole, voorraam met zonneband, spiegels die zo blinken dat ik vermoed dat ze gespoten zijn, de schijfremmen rondom, de velgen en de zender spoiler. De stoelen lijken daarbij groen van kleur en de achterbank grijs, maar dat kan door de foto komen. Er klopt eigenlijk weinig van en als ik of iemand anders met échte kennis van zaken naast de auto zou staan, vind je nog tig dingen meer.

Dus dat de wielranden netjes zijn, ja, dat geloof ik wel ja. Dat mag ik hopen zelfs, dat ze het laswerk netjes gedaan hebben en niet teveel plamuur hebben gebruikt. Hij is gespoten, dus god mag weten wat eronder schuil gaat. Ik weet het niet in ieder geval, maar als het niet goed is gedaan weet over een jaar iedereen het.

En als je een set wielranden hebt liggen om erbij te doen, dan is daarmee voor mij het ontbreken ervan niet opgelost. De zitten er niet meer op, maar waarom? Misschien schade gehad waarin de bogen zijn gesneuveld? Zijn de kuipen achter zo slecht gelast dat het niet netjes past? Er zit meer achter, daar let ik op, zo weet ik dat ik nooit geen miskoop doe.

Het is dus geen "eerlijke" wagen, je kunt niet zien waar het geweest is, wat ermee gebeurd is, of wat er eigenlijk onder zit. Ideaal zou een wagen in originele lak zijn waar nooit een schroefje aan is losgedraaid, nu ben ik niet naïef en zie ook wel in dat dat nu zelden meer (maar soms toch) voorkomt en dat je met minder genoegen moet nemen. Toch als je je ogen open houdt, is er nog zo veel echt leuks te vinden, en echt niet alleen voor hoofdprijzen. Maar daarvoor moet je je grenzen soms wat verleggen, wat meer opletten, een (klein) risico durven nemen, eens op een andere manier aan een auto durven geraken dan via marktplaats.

Daarom vind ik deze wagen niks, en daarvoor hoef ik hem echt niet gezien te hebben.

Last edited by Barn171 : 13-03-2014 at 16:41.
Reply With Quote
  #15  
Old 14-03-2014, 10:51
einzer's Avatar
einzer einzer is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 880
Default

Quote:
Originally Posted by Barn171
Ik weet niet of het me in dank wordt afgenomen, maar ik zou toch dit topic willen gebruiken waarvoor het eigenlijk bedoeld was, ik zou toch even willen onderbouwen waarom deze GTI voor mij niet hoeft.

Wat ik in een wagen zoek, los van type of uitvoering is op de eerste plaats originaliteit. Dan niet alleen origineel als in alle juiste delen zitten erop, maar vooral origineel als in onaangeroerd. Deze wagen is dan in essentie vrij (maar nog steeds verre van) origineel, het ding is opgeknapt en zonder veel kennis met de beste delen in bereik weer in elkaar gezet. Er is veel, heel veel mee gebeurd.

Zoals Heinz de meeste dingen al opnoemde; verlaging, chromen sierlijsten, sticker rond de achterraam, emblemen op de koffer, motorkap, geen wielkuiplijsten, einddemper. Maar ook de stickers aan de flanken kloppen niet, de grill is er een met verstralers en een chromen embleem, de knipperlichten zijn niet juist, de wielranden zijn achter al eens gelast (ofschoon die, die op de foto staat), meters in de middenconsole, voorraam met zonneband, spiegels die zo blinken dat ik vermoed dat ze gespoten zijn, de schijfremmen rondom, de velgen en de zender spoiler. De stoelen lijken daarbij groen van kleur en de achterbank grijs, maar dat kan door de foto komen. Er klopt eigenlijk weinig van en als ik of iemand anders met échte kennis van zaken naast de auto zou staan, vind je nog tig dingen meer.

Dus dat de wielranden netjes zijn, ja, dat geloof ik wel ja. Dat mag ik hopen zelfs, dat ze het laswerk netjes gedaan hebben en niet teveel plamuur hebben gebruikt. Hij is gespoten, dus god mag weten wat eronder schuil gaat. Ik weet het niet in ieder geval, maar als het niet goed is gedaan weet over een jaar iedereen het.

En als je een set wielranden hebt liggen om erbij te doen, dan is daarmee voor mij het ontbreken ervan niet opgelost. De zitten er niet meer op, maar waarom? Misschien schade gehad waarin de bogen zijn gesneuveld? Zijn de kuipen achter zo slecht gelast dat het niet netjes past? Er zit meer achter, daar let ik op, zo weet ik dat ik nooit geen miskoop doe.

Het is dus geen "eerlijke" wagen, je kunt niet zien waar het geweest is, wat ermee gebeurd is, of wat er eigenlijk onder zit. Ideaal zou een wagen in originele lak zijn waar nooit een schroefje aan is losgedraaid, nu ben ik niet naïef en zie ook wel in dat dat nu zelden meer (maar soms toch) voorkomt en dat je met minder genoegen moet nemen. Toch als je je ogen open houdt, is er nog zo veel echt leuks te vinden, en echt niet alleen voor hoofdprijzen. Maar daarvoor moet je je grenzen soms wat verleggen, wat meer opletten, een (klein) risico durven nemen, eens op een andere manier aan een auto durven geraken dan via marktplaats.

Daarom vind ik deze wagen niks, en daarvoor hoef ik hem echt niet gezien te hebben.


Wel heel makkelijk om van de zijlijn(internet) andermans auto af te zeiken! Want zo zie ik het gewoon! Ik kan mezelf nog een verkoop topic van jou herinneren met een aantal gti's te koop. Als je dan zelf de hoofdprijs vraagt voor een bult schroot wat je hebt staan, vind ik het nogal gewaagd om zo op andermans auto te reageren. Man get a life kom achter de computer uit en ga lekker je Scirocco en 77er gti restaureren......
Reply With Quote
  #16  
Old 14-03-2014, 11:45
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Vanaf de zijlijn of niet, dat wat ik daar schrijf kan ik vanaf het scherm zien, ik hoef er daar echt niet voor bij te staan. Voor een potentiële koper misschien toch handig als hij het niet gezien heeft. En als iemand een gewoon nette GTI zoekt die er puik uitziet, moet je vooral deze kopen. Dan is hij ideaal, maar zoek je een eerlijke wagen, zou ik nog eens achter mijn oren krabben.

En dat al de discussie is ontstaan is ook alleen maar omdat de eigenaar zich heeft gemeld. Meldt die zich niet, wordt hier ieder mp-topic vlijtig gebruikt om wagens op het internet af te zeiken, dan ongegrond meestal. Ik vind niet dat omdat de eigenaar zich meldt dat ik geen commentaar zou mogen geven. En juist omdat hij zich meldt en het persoonlijk neemt, leg ik mijn eerste, laten we zeggen, vrij bondige post even uit. Ik zeg dat niet zomaar, niet zomaar om "even lekker wat af te zeiken", ik bedoel mensen te laten zien wat er daar eigenlijk te koop staat. Niet persoonlijk bedoeld, maar gewoon voor de wagen uit te leggen.

En "de bult schroot" die ik heb staan is zorgvuldig uitgekozen. Niet zomaar iedere goedkope GTI die op mijn pad staat, koop ik. Het zijn stuk voor stuk aparte uitvoeringen. De prijzen waren zeker hoger, maar dat is voor andere redenen, voorselectie zeg maar. Toch zijn er van die lijst twee verkocht naar liefhebbers.

Volgens mij staat de resto van mijn golf's en rocco's vrij los van deze discussie, maar kan aan mij liggen. Dat gaat in ieder geval gewoon lekker door.
Reply With Quote
  #17  
Old 14-03-2014, 12:02
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by einzer
Wel heel makkelijk om van de zijlijn(internet) andermans auto af te zeiken!


Ach kom, het is gezonde en onderbouwde kritiek, dat heeft niks met afzeiken te maken
Reply With Quote
  #18  
Old 14-03-2014, 12:13
einzer's Avatar
einzer einzer is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 880
Default

Ik snap idd best dat hij een aantal niet orginele details aan zitten, maar je opmerking zoek je een eerlijke gti...... Slaat compleet de plank mis!!! Wat is hier niet eerlijk aan??? Een motorkap van een cabrio? Maar goed twee mensen, twee meningen!

Ik zie veel meer rommel voorbij komen voor meer, je moet natuurlijk ook niet vergeten dat deze auto 31 jaar oud is en ja idd met een restauratie zal er inderdaad eens een keer een ander onderdeel gemonteerd worden!

Maar om nou een verkoper het moeilijk te gaan maken, door een bult van dat gezever hier neer te posten. Manneke ik rijd al 22 jaar golf 1 gti! Orginele en niet orginele ik weet zeker dat deze golf zijn geld waard is.

Als je dan toch alles zo goed weet zie je toch wat over het hoofd Sherlock Holmes'
Reply With Quote
  #19  
Old 14-03-2014, 13:54
savantas savantas is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 192
Default

I rest my case.
Reply With Quote
  #20  
Old 14-03-2014, 15:22
johnskie johnskie is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2009
Posts: 104
Default

Ik post hier niet vaak iets , ben meer een meelezer .
Savantas ik zal je een tip geven zet hem in duitsland te koop !!
Had zo"n 1,5 jaar geleden ook een hele mooie originele gti type 1 te koop .
Hier in Nederland , zeg maar op marktplaats van die sukkel biedingen "voor 3000 kom ik hem vandaag halen ", nou ja je kent het wel !!
Hij is uiteindelijk voor 8500 euro naar duitsland gegaan .......daar zijn ze gek op originele type 1 "s .

I rest my case..................
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum