Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Tiguan, Touareg en Amarok
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-08-2013, 14:49
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default Nokkenastiming tiquan 2.0tdi CBAB vraag

Hallo,
Heb een probleen met 2.0 16v tdi commonrail,
Disriem versprongen doordat multiriem ertussen is gelopen, resultaat was 4 kromme uitlaatkleppen.
Kop eraf, met dubbele nokkenas er nog op, revisiebedrijf heeft er nieuwe kleppen ingezet, en de n.assen gemerkt en gedemonteerd.
Ik fijn kop er weer opgezet, nokkenassen er volgens de gemaakte punten op tijd in gezet. Probleem: als uitlaatnokkenas aan distributiezijde met pen geblokkeerd word, komt de krukas nietnop blokkeerpunt ivm klep op zuiger, aannemelijk de inlaatnokkenas, die via tandwiel vanaf uitlaatnokkenas word aangedreven. Vervolgens inl.nokas tand verzet tenopzichte van uitl.nokas, en punten op distributiekant komt er prima bij. Alles inelkaar, motor met hand gedraaid, voelt goed.
Helaas start ie nog niet.
Iemand enig id hoe ik de timing van de inl.nokas kan checken tenopzichte vd uitl.nokas?
Er zit aan vacuumpompzijde vd inl.nokas wel een gleuf in de as, maar de dealer kan hier ook geen passtukken voor vinden.
Help aub, ik loop nogal vast!
Thanks!
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #2  
Old 17-08-2013, 20:59
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Niemand enig id?
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #3  
Old 17-08-2013, 21:06
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Stuur Gerben eens een pb, hij is hier helaas weinig meer te vinden op het forum...

http://www.volksforum.com/forum/member.php?u=19435
Reply With Quote
  #4  
Old 17-08-2013, 22:38
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Zal ik eens ff doen. Hopen dat hij me verder kan/wil helpen!
Blijft een beetje lastig, info vinden over de wat jongere motoren.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #5  
Old 17-08-2013, 22:58
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Stuur Gerben eens een pb, hij is hier helaas weinig meer te vinden op het forum...

http://www.volksforum.com/forum/member.php?u=19435


Reageerd wel op pm's dus gewoon doen hij is zo'n soort alles weter
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #6  
Old 17-08-2013, 23:18
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Heb ik gedaan!
Is wel erg lastig uit te leggen wat mijn probleem is per mail, maar misschien kan hij er wijs uit worden haha..
Mochten anderen hier nog ideeen of tips hebben, ik hoor t graag!
Kreeg van de vw dealert te horen dat ze nog nooit zo'n kop gedemonteerd hadden, en me daar niet echt verder konden helpen. Vaag.
Verder erg welwillende mensen hoor, bij pouw kampen.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #7  
Old 19-08-2013, 05:16
Fryslan Fryslan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 399
Default

Je moet even bij Pouw langs om blokeer gereedschap op te halen voor de nokkenassen. Hier is nl een plaat voor met bepaalde hulpstukken, nokkenasframe weer demonteren, nokkenassen op tijd zetten in het frame, nokkenasframe compleet met nokkenassen monteren dmv speciaal gereedschap. Hierna kan je de nokkenas borgen mbhv de standaard 6mm pen in de nokkenas, en het krukasblokeer gereedschap. Vergeet niet je brandstofpomp vast te zetten met een blokeerpennetje ivm drukgolven.

Succes! Zonder speciaal gereedschap gaat dit jouw echt niet lukken je nokkenassen verdraaien bij vastdraaien nokkenasbrug / frame.
Reply With Quote
  #8  
Old 19-08-2013, 17:26
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Ze moeten maar net het gereedschap uit willen lenen, bij mijn oude werkgever leende we echt geen gereedschap uit aan particulieren en ook maar beperkt aan garagebedrijven..

Daarnaast mogen ze ook niet een copy uit het werkplaatshandboek mee geven, dus ook al heb je het gereedschap dan zul je nog ergens een beschrijving moeten vinden....
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #9  
Old 19-08-2013, 20:31
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Ah, bij de vw dealer bij mn werk in Kampen zijn ze wel ok, nooit te beroerd om ff wat uit te zoeken, en heb wel paar keer eerder gereedschap geleend, tof!
Probleem is nu dat ze de pasplaat voor de nokkenassen zelf ook niet hebben liggen, zwolle normaliter wel, maar ze delen het met pouw kampen, steenwijk, meppel, zei de werkplaatschef zwolle me vanmiddag. Tot donderdag hebben ze het in steenwijk nodig, en ik had de tiquan afgelopen zaterdag al af willen hebben, ellende!
Heb ook paar revisiebedrijven gebeld, waaronder Pul in urk, maar iedereen kent t, maar niemand heeft t.
De beste oplossing komt nu van de vw in dronten; wij brebgen de auto op ambulance, en zij schroeven de assen erin, met de hulpplaat. Die ze niet uitlenen haha..
Helaas is dit woensdag as pas.
Wel ellendig, ken geen enkele auto waarbij de nokkenastiming niet op een of andere manier te herleiden is. Tot nu dan.
Groet,
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!

Last edited by Polo1w : 19-08-2013 at 20:34.
Reply With Quote
  #10  
Old 19-08-2013, 20:36
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Quote:
Originally Posted by Fryslan
Succes! Zonder speciaal gereedschap gaat dit jouw echt niet lukken je nokkenassen verdraaien bij vastdraaien nokkenasbrug / frame.


Ik ben er achter ja
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #11  
Old 25-08-2013, 16:08
Fryslan Fryslan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 399
Default

Quote:
Originally Posted by Polo1w
Ik ben er achter ja



Geeft niks... je had ze ook goed kunnen merken of bij het uitbouwen op de 1 of andere manier de nokkenassen vast kunnen klemmen in je nokkenasframe.. Anyway.. Het moet nu goedkomen!
Reply With Quote
  #12  
Old 15-09-2013, 14:07
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Nou, uiteindelijk redelijk goed gekomen. Van de vw in dronten mocht ik t montagegereedschap gebuiken, assen er netjes in gekregen. Motor had echter wel een heel klein tikje, liep verder prima. Met de motorafdekplaat erop vrijwel niks van te horen. Helaas lagen na pakweg 200 km 4 tuimelaars in stukken. Onze revisieman bleek ze niet vervangen te hebben, wat ik wel afgesproken had, heb er zelf ook niet meer op gelet helaas. Spul weer uitelkaar, 8 nieuwe tuimelaars en hydrostoters erin, alles brandschoon, en weer inelkaar. Liep prima, alleen weer licht metaalachtig tikgeluidje. 100x alles gecheckt, moest goed zijn. En na weer 200km, je raad t, 4tuimelaars in stukken, aaargh! Uiteindelijk erachter gekomen dat 4 klepstelen 0,4 mm verder uitstaken, kop er weer afgehaald, en bij de revisieman gegooid. Nu 8 nieuwe, ditmaal originele kleppen erin, nu originele tuimelaars, en tenslotte ook de uitlaatnokkenas, omdat ie licht beschadigd was nu.
En toen kwam het.. Het gedeelte vd nokas waar het distributiewiel op komt, is op de as gezet dmv krimpen, en laat die nu een fractie op de as gdraaid zijn, waarschijnlijk toen de disriem was versprongen. De spiebaan waarmee het diswiel op de as zit is nogal belangrijk om het spul op tijd te krijgen, waardoor alles vanaf de eerste keer monteren al nooit 100% goed heeft kunnen staan, waardoor waarschijnlijk de kleppen net, maar dan ook net de zuiger hebben kunnen raken, waardoor de tuimelaars braken, wat het verband van de verder uitstekende kleppen hiermee is weet ik nog niet.
Lang verhaal, maar kom er maar eens achter, nokkenas waarop een opgekrompen deel verschoven is!
Als het goed is heeft de auto nu de eerste 300km al gemaakt, en nog geen telefoon gehad haha.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #13  
Old 11-11-2013, 14:58
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Pff wat een verhaal. Gelukkig tot nu toe alles weer goei!
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum