Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-09-2013, 21:13
#Wouter #Wouter is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 12
Default Golf 2 automaatbak (1.3 / 1.6)

Goedenavond,

Ik ben van plan een Golf 2 aan te schaffen. Nou kwam ik wel een leuke tegen, maar deze heeft een automaatbak (1.6).

Hiervoor heb ik ook automaat gereden, maar dat was een BMW E46 2.8. Dit beviel perfect, maar ik heb altijd gehoord dat de automaatbakken vroeger van veel mindere kwaliteit waren...

Klopt dit? Schakelt een automaatbak van een Golf 2 een beetje soepel?
Reply With Quote
  #2  
Old 13-09-2013, 21:37
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

je hebt maar 3 versnellingen, weet neit of je veel waarde aan verbruik hecht?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #3  
Old 13-09-2013, 21:48
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

en als de auto echt de moeite waard is en je bent een beetje handig kan je m ook nog ombouwen naar handbak.
Ach echt slecht zijn de bakken niet en je krijgt ook niet echt een trap in je rug ofzo maar tis natuurlijk qua schakelen niet te vergelijken met de bakken van tegenwoordig.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #4  
Old 13-09-2013, 21:59
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

In m'n golfje 1 van '83 reed dat echt leuk zo'n automaatje. Idd, verbruik wordt er niet beter van, maar met goed onderhoudt valt het allemaal wel mee. En af en toe de kickdown testen is ook best leuk...
Reply With Quote
  #5  
Old 13-09-2013, 22:06
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Ik vind zelf schakelen nog altijd het fijnst, maar heb wel ervaring met die automaatbakken (2x Golf 1, 1x Golf 2) en het blijft wel altijd humor die automaatbak. Je voelt uiteraard het overschakelen wel stukken meer dan een moderne auto, maar het is niet zo dat het met stoten gebeurt....eigenlijk best vloeiend. De kickdown gaat trouwens minder vloeiend..maar dat is weer goed voor het gevoel...lijkt alsof je wegspuit!
Reply With Quote
  #6  
Old 13-09-2013, 22:08
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Een automaatbak is ideaal als je veel in files moet rijden, weet ik uit ervaring. Anders schakel ik liever zelf.
Reply With Quote
  #7  
Old 13-09-2013, 22:09
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Dat bedoel, ik sluit me er helemaal bij aan. Een automaatje is eigenlijk voor erbij, als enige/dagelijkse wagen kan je er wel wat moe van geraken op den duur...
Reply With Quote
  #8  
Old 13-09-2013, 22:10
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Nou, je gaat als vanzelf heel lui rijden, als een ouwe vent zegmaar. Moet je niet willen...
Reply With Quote
  #9  
Old 14-09-2013, 14:06
#Wouter #Wouter is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 12
Default

Oke, nee dan ga ik denk gewoon maar ff proefrijden
Bij m'n vorige BMW vond ik het altijd wel onwijs relaxed rijden, maar ik ben dan ook vrij lui
Reply With Quote
  #10  
Old 14-09-2013, 19:06
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

Als je veel op de snelweg moet gaan rijden zou ik het afraden, hij is dan niet zuinig en maakt veel toeren/kabaal voor stadsverkeer en 80km/u wegen is het goed te doen. Het rijdt dan wel leuk!
Reply With Quote
  #11  
Old 17-09-2013, 22:14
VWenthousiast VWenthousiast is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 13
Default

Automaatjes rijden goed en schakelen zeer soepel :p als je pedal to the
metal doet haalt die van mij makkelijk 70 in 1ste :p zalig geluid :p
Reply With Quote
  #12  
Old 18-09-2013, 10:32
Archiebald Archiebald is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 602
Default

Ik mis mijn Jetta 1.6 automaat nog iedere dag!

Het rijdt erg makkelijk, schakelen gaat vrij soepel en 't geluid vond ik zelf wel meevallen. Nadeel is inderdaad wel de 3-bak (ik reed soms 1:8, maar 1:12 is ook te doen).
Reply With Quote
  #13  
Old 18-09-2013, 13:14
zwolly zwolly is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 32
Default

FF mijn reactie, rijd jarenlang automaat, ben geen ouwe opa, heb Volvo S60 D5 automaat gereden, Mercedes S-klasse V8 automaat, Volvo S40 Automaat, Nissan uuhu boute, automaat , echter kan je verzekeren zoals de jetta's waar wij nu over schrijven stukken degelijker en stevig in elkaar zitten, jaa je moet wel an t werk in de jetta om te rijden haha, maar goed, de nieuwe "meuk" zeg maar, met name Mercedes-Benz "das Beste" ???? huuuhhh haha, die automaten zijn niet zo fijn, ja als ze in goede conditie zijn, maar erg gevoelig voor van alles, en hebbie daar wat mee..... noubegint bij ongeveer 3000 euries om te fixen, doe mij deze ouwe jetta automaat maar lekker, starten en rijden, voel em amper overschakelen, wel met koude motor maar warm,amper.... enne kapoet??? ach joh binnen 2 uurtjes sleutel je er zelf een ander sloopbakkie van rond de 125 euro onder...... dat doe je niet na met een benz...


Gisteren een complete rvs uitlaat in elkaar geflatst, 1 demperje weggelaten ,beetje zwaarder geluid,niet hard oid, maar is net of er wat zwaarder blok in ligt..haha, eengepuzzel en geknetter, dacht doe het ff, maar was om half 8 pas klaar, vrouwtje link,zou haar 5uur ophalen vd werk , ma ja de hele bende lag eronder weg, oe oe... shit happens...

Btw vind dat ding behoorlijk zuinig rijden hoor, ben stevige rijder,mits warme motor, enne nu staat benzinemeter net tegen het rode, volgetankt met die BP ultimate met meen octaangetal van 98, nou heb er toch 560kmmee gereden, heel veel id stad ook nog...goeie waggels jaa....
Reply With Quote
  #14  
Old 18-09-2013, 17:00
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Quote:
Originally Posted by zwolly
zou haar 5uur ophalen vd werk , ma ja de hele bende lag eronder weg, oe oe... shit happens...




Maar idd, gewoon geweldige karretjes die automaatjes. Bij een niet-standaard uitvoering heb je wat betere isolatie en daarmee is het geluid ook heel goed te doen. Bij m'n diesel automaat wat minder
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum