Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Audi
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-06-2009, 10:54
Franky B's Avatar
Franky B Franky B is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 520
Send a message via MSN to Franky B
Default verlagen audi 80 type 81 uit '80 en velgen info gevraagd

hallo allen!

Aanstaande dinsdag ga ik kijken naar een audi 80 type 81 uit 1980. nu is de auto nog helemaal standaard en moet daar natuurlijk een klein beetje verandering in komen.

Ik wil graag een leuke set velgen er onder zetten en de auto wat omlaag brengen. Maar nu lees ik her en der dat dat niet heel makkelijk kan. Het zou zo zijn dat de dempers aan de veerpoten vast zitten zodat je deze niet kan verwisselen voor een schroefset? (zoals bij een polo 86c)

nu heb ik ook een setje velgen op het oog. De maten hiervan zijn 15x7j met ET12. Dit gaat vast niet zonder spacers passen, maar wat pas er onder? heeft iemand hier ervaring mee? Ik neem aan dat de audi gewoon steek 4x100 heeft met een 57,1 mm naafgat?

alvast bedankt!
groeten frank
__________________
Polo coupe 1.3 Cleaned
Golf 3 TDI 81kw Chipped (Donor)
Golf 2 GTDI project
Audi 80 GLS (Ex)
Reply With Quote
  #2  
Old 06-06-2009, 11:12
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Onderstel is min of meer hetzelfde als bij een 32b. Veerpoot en fusee zijn 1 aan de voorzijde. Werkt met schokdemperpatronen, idd net zoals bij een 86c. Er zijn wel schroefsets te koop, maar dat is maatwerk. Moet je de fusees inleveren bij de producent. Vast verlagingssets zijn wel goed te krijgen, met een 75/45 van KAW of FK is t t laagste wat er te koop is naar mijn weten.

Vwb de velgen kan ik je niet verder helpen.
Reply With Quote
  #3  
Old 06-06-2009, 11:35
Franky B's Avatar
Franky B Franky B is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 520
Send a message via MSN to Franky B
Default

Quote:
Originally Posted by Arne
Onderstel is min of meer hetzelfde als bij een 32b. Veerpoot en fusee zijn 1 aan de voorzijde. Werkt met schokdemperpatronen, idd net zoals bij een 86c. Er zijn wel schroefsets te koop, maar dat is maatwerk. Moet je de fusees inleveren bij de producent. Vast verlagingssets zijn wel goed te krijgen, met een 75/45 van KAW of FK is t t laagste wat er te koop is naar mijn weten.

Vwb de velgen kan ik je niet verder helpen.


Super! bedankt voor de info. ik zal eens gaan kijken naar zoon setje dan. 75/45 is ook meer dan laag genoeg. Weet je ook heel toevallig waar die te krijgen zijn?
__________________
Polo coupe 1.3 Cleaned
Golf 3 TDI 81kw Chipped (Donor)
Golf 2 GTDI project
Audi 80 GLS (Ex)
Reply With Quote
  #4  
Old 06-06-2009, 20:05
Lateralus Lateralus is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 127
Default

misschien heb je hier

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=49482

wat aan.

Mocht de audi 80 die je gaat bezichtigen tegen vallen, heb ik ook nog een zeer nette type 81 gl 1.6 rood te koop uit '83.
__________________
http://www.johanvanzanten.com/
Reply With Quote
  #5  
Old 07-06-2009, 12:20
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Quote:
Originally Posted by Franky B
Super! bedankt voor de info. ik zal eens gaan kijken naar zoon setje dan. 75/45 is ook meer dan laag genoeg. Weet je ook heel toevallig waar die te krijgen zijn?


Aangezien Arne op vakantie is: die setjes zijn goed/regelmatig te verkrijgen via Ebay.de. Arne heeft zelf een setje besteld via deze Duitse leverancier.

Ik heb zelf voor mijn Passat 33 aan de voorkant Weitec veren en dempers besteld via Stroeve Motorsport.
Ik heb namelijk niets aan de veren/dempers aan de achterkant, omdat dit bij de Variant anders is geregeld.
Overigens kun je bij jouw Audi volgens mij aan de achterkant wél poten van een Golf gebruiken, en kun je dus evt ook een schroefset achter monteren, zodat je toch wat hogerop kunt als je passagiers/bagage mee hebt, maar 100% zeker weet ik dat niet...

Succes!
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #6  
Old 07-06-2009, 20:17
Typ 81's Avatar
Typ 81 Typ 81 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 863
Default

Quote:
Originally Posted by Franky B
Ik wil graag een leuke set velgen er onder zetten en de auto wat omlaag brengen. Maar nu lees ik her en der dat dat niet heel makkelijk kan. Het zou zo zijn dat de dempers aan de veerpoten vast zitten zodat je deze niet kan verwisselen voor een schroefset? (zoals bij een polo 86c)

nu heb ik ook een setje velgen op het oog. De maten hiervan zijn 15x7j met ET12. Dit gaat vast niet zonder spacers passen, maar wat pas er onder? heeft iemand hier ervaring mee? Ik neem aan dat de audi gewoon steek 4x100 heeft met een 57,1 mm naafgat?


Ik heb een 60/45 kitje, maar het mag nog wel wat lager. Ik ben tijdens mijn zoektocht een schroefset tegengekomen, maar dan ben je 1400 euro kwijt Dit wordt dan custom made voor je gemaakt.

ET 12 zou ik niet aan beginnen, aangezien je ET 45 moet hebben, komen de velgen veel te veel naar buiten staan. Ik heb nu ET 25 en dat is net mooi, 2 cm meer naar buiten. Velgen staan bijna gelijk met de wielkasten. (Zie foto's in mijn topic voor hoe het eruit ziet met ET 25 en 60/45).
Verder inderdaad 57,1 en 4x100.

Watvoor motor zit erin?

Gr. Oscar
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y
Reply With Quote
  #7  
Old 08-06-2009, 18:04
Franky B's Avatar
Franky B Franky B is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 520
Send a message via MSN to Franky B
Default

Quote:
Originally Posted by Oudelut
Aangezien Arne op vakantie is: die setjes zijn goed/regelmatig te verkrijgen via Ebay.de. Arne heeft zelf een setje besteld via deze Duitse leverancier.

Ik heb zelf voor mijn Passat 33 aan de voorkant Weitec veren en dempers besteld via Stroeve Motorsport.
Ik heb namelijk niets aan de veren/dempers aan de achterkant, omdat dit bij de Variant anders is geregeld.
Overigens kun je bij jouw Audi volgens mij aan de achterkant wél poten van een Golf gebruiken, en kun je dus evt ook een schroefset achter monteren, zodat je toch wat hogerop kunt als je passagiers/bagage mee hebt, maar 100% zeker weet ik dat niet...

Succes!


Zal ebay dan wel eens even in de gaten houden... heb al even op die link gekeken die je erbij had gedaan, als ik dan niets kan vinden kan ik altijd nog een nieuwe set kopen. Had verwacht dat ze veel duurder waren! dus das weer een meevaller

Bedankt voor de info!
__________________
Polo coupe 1.3 Cleaned
Golf 3 TDI 81kw Chipped (Donor)
Golf 2 GTDI project
Audi 80 GLS (Ex)
Reply With Quote
  #8  
Old 08-06-2009, 18:11
Franky B's Avatar
Franky B Franky B is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 520
Send a message via MSN to Franky B
Default

Quote:
Originally Posted by Typ 81
Ik heb een 60/45 kitje, maar het mag nog wel wat lager. Ik ben tijdens mijn zoektocht een schroefset tegengekomen, maar dan ben je 1400 euro kwijt Dit wordt dan custom made voor je gemaakt.

ET 12 zou ik niet aan beginnen, aangezien je ET 45 moet hebben, komen de velgen veel te veel naar buiten staan. Ik heb nu ET 25 en dat is net mooi, 2 cm meer naar buiten. Velgen staan bijna gelijk met de wielkasten. (Zie foto's in mijn topic voor hoe het eruit ziet met ET 25 en 60/45).
Verder inderdaad 57,1 en 4x100.

Watvoor motor zit erin?

Gr. Oscar


Hey Oscar, heb net even de foto's opgezocht! strakke kar man! heel mooi! valt me trouwens mee hoe laag ie al staat met een 60/45 kitje! denk dat dat voor mij ook al wel laag genoeg zal zijn. hoeveel inch en j's zijn jouw velgen?
Zal een kijken wat ik met de velgjes ga doen dan. weet niet of ze een vlak hart hebben, anders kan ik ze altijd nog wat af laten draaien.

het gaat trouwens om een 3 deurs 1.6 GLS. met een 5 bak als het goed is. zal zodra ik kan even wat foto's posten. Morgen ga ik kijken! hoop dat het wat is

groeten frank
__________________
Polo coupe 1.3 Cleaned
Golf 3 TDI 81kw Chipped (Donor)
Golf 2 GTDI project
Audi 80 GLS (Ex)
Reply With Quote
  #9  
Old 08-06-2009, 18:28
willem-pie willem-pie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 69
Default

He Frank,

zo zag mijn type 81 eruit met 40/40 verlaging:



mijn velgen waren 15'' 7J en hadden een et van 38
Heb er ook velgen onder gehad met een et waarde van 28 , die waren ook 15'' en 7j breed. Dit liep bij mij aan in de wielkasten

Groeten Willem
__________________
- Audi A4 B5 '96
- ex Audi 80 sc '84
- Zundapp ks 50 70cc 6 poorter '78
- Zundapp gts 50 super sport '75
Reply With Quote
  #10  
Old 08-06-2009, 18:52
willem-pie willem-pie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 69
Default

Dubbel post
__________________
- Audi A4 B5 '96
- ex Audi 80 sc '84
- Zundapp ks 50 70cc 6 poorter '78
- Zundapp gts 50 super sport '75

Last edited by willem-pie : 08-06-2009 at 19:11.
Reply With Quote
  #11  
Old 09-06-2009, 14:02
Typ 81's Avatar
Typ 81 Typ 81 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 863
Default

Quote:
Originally Posted by Franky B
Hey Oscar, heb net even de foto's opgezocht! strakke kar man! heel mooi! valt me trouwens mee hoe laag ie al staat met een 60/45 kitje! denk dat dat voor mij ook al wel laag genoeg zal zijn. hoeveel inch en j's zijn jouw velgen?
Zal een kijken wat ik met de velgjes ga doen dan. weet niet of ze een vlak hart hebben, anders kan ik ze altijd nog wat af laten draaien.

het gaat trouwens om een 3 deurs 1.6 GLS. met een 5 bak als het goed is. zal zodra ik kan even wat foto's posten. Morgen ga ik kijken! hoop dat het wat is

groeten frank


Ja het kan altijd nog lager Dank je! Zie PM voor meer info.
Ben benieuwd naar de Audi
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y
Reply With Quote
  #12  
Old 09-06-2009, 20:20
Franky B's Avatar
Franky B Franky B is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 520
Send a message via MSN to Franky B
Default

nou, heb de wagen vandaag opgehaald. rijd prima! hier en daar een roest plekje maarja wat wil je voor een auto uit 1980. gelukkig zijn de bodem en alle andere "bekende" zwakke plekken hard.

het enigste probleem wat ik ermee heb is dat hij bij constante snelheden stottert. ook bij stationair draaien loopt hij niet helemaal soepel. Ik heb al een setje nieuwe bougies, rotor en verdelerkap gehaald en wat aan de stelschroef van de carburateur gedraait dat scheelde al iets. Maar toch loopt hij nog niet helemaal lekker. iemand een idee of een hint waar ik nog eens even naar kan kijken?

Als ik kijk naar de oude bougies is de eerste (degene het dichtst bij de voorkant) netjes grijs bruin van kleur maar van 2 naar 3 naar de 4de bougie worden ze steeds witter.

verder bevalt hij goed en ik zal morgen even wat foto's posten!
groeten frank
__________________
Polo coupe 1.3 Cleaned
Golf 3 TDI 81kw Chipped (Donor)
Golf 2 GTDI project
Audi 80 GLS (Ex)
Reply With Quote
  #13  
Old 10-06-2009, 07:53
Franky B's Avatar
Franky B Franky B is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 520
Send a message via MSN to Franky B
Default

Quote:
Originally Posted by willem-pie
He Frank,

zo zag mijn type 81 eruit met 40/40 verlaging:



mijn velgen waren 15'' 7J en hadden een et van 38
Heb er ook velgen onder gehad met een et waarde van 28 , die waren ook 15'' en 7j breed. Dit liep bij mij aan in de wielkasten

Groeten Willem


erg nette auto willem! die lenso's staan hem ook erg goed! lijkt gelijk heel anders trouwens met een setje mooie wielen en een kleine verlaging! vind je het nou niet stiekum een beetje jammer dat je hem weg hebt gedaan voor de a4?

Ik denk dat ik wel wat lager wil dan 40/40 maar moet eerst nog maar eens kijken of het wat word met de velgen die ik in gedachte had. Heb zonet de camera ff opgehaald. Zo eerst aan het werk... dan vanavond even een paar foto's posten!
__________________
Polo coupe 1.3 Cleaned
Golf 3 TDI 81kw Chipped (Donor)
Golf 2 GTDI project
Audi 80 GLS (Ex)
Reply With Quote
  #14  
Old 06-12-2009, 17:31
Lateralus Lateralus is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 127
Default

Hey Franky,

Is het je al gelukt je auto te verlagen? En hoe heb je dat gedaan met welke onderdelen en waar vandaan?

Mvg,

Johan

ps. mooie audi 80 hebje!
__________________
http://www.johanvanzanten.com/
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum